Bu çalışma, altıncı sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme süreçlerinde kullandıkları sembollerin, işlemlerin, kuralların ve genellemelerin incelenmesini amaçlamaktadır. Öğretim Deneyi yöntemi kullanılarak veriler öğrenci çalışma kağıtları ve video kayıtları ile toplanmıştır. Analizler, öğrencilerin +, =, / gibi daha önce öğrendikleri sembolleri doğru bir şekilde kullandıklarını, yeni semboller keşfettiklerini ve modelleme sırasında kendi stratejilerini uyguladıklarını göstermiştir. Matematiksel modelleme etkinlikleri, öğrencilerin disiplinler arası bağlantılar kurmalarına ve kavramları günlük yaşamla ilişkilendirmelerine yardımcı olmuştur. Öğrenciler, daha önce öğrendikleri kavramları doğru bir şekilde kullanmış ve yeni kavramlar keşfetmişlerdir, ancak genelleme yapabilmek için daha fazla zamana ve uygulamaya ihtiyaç duydukları belirlenmiştir. Çalışma, matematiksel modelleme etkinliklerinin sık ve çeşitli konularla uygulanmasının önemini vurgulamaktadır.
This study aims to examine the symbols, operations, rules and generalizations used by sixth grade students in mathematical modeling processes. Using the Teaching Experiment method, data was collected through student worksheets and video recordings. Analyzes showed that students correctly used previously learned symbols such as +, =, /, discovered new symbols, and applied their own strategies during modelling. Mathematical modeling activities helped students make interdisciplinary connections and relate concepts to daily life. The students correctly used the concepts they had previously learned and discovered new concepts, but it was determined that they needed more time and practice to generalize. The study emphasizes the importance of applying mathematical modeling activities frequently and with a variety of topics.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 3 |