Araştırmanın amacı yeşil dönüşüme adil geçiş çerçevesinde ETF Yeşil Beceriler Ödülü alan projelerin irdelenmesidir. Araştırmanın yöntemi niteldir. Araştırmada belirlenen araştırma soruları çerçevesinde ETF yeşil beceriler ödülü alan projelerin betimsel içerik analizi tekniğiyle irdelenmesinin neticesinde yeşil beceri hakkında bilgi sunulacaktır. Ayrıca, ödül almaya hak kazanan proje sorumlularının kariyerleri alanda kariyer yapmayı düşünen gençlere teşvik olması için irdelenecektir. Çalışmanın geçerliliği ve güvenirliği çerçevesinde projeler herkesin ulaşabileceği şekilde kodlanmış olup araştırma soruları ve temaları ilgili literatür kaynakça gösterilerek oluşturulmuştur. Ayrıca, kodlama sürecinde zaman çeşitlemesiyle güvenirliğe katkı sağlanmıştır. Bu bağlamda 2021-2024 yılları arasında ödül kazanmış 12 proje araştırma dahil edilmiştir. Araştırmaların sınıflandırılmasında; projenin ülkesi, projenin sorumlusu, proje yılı, projenin hedefi ve proje çıktıları konularına ilişkin bulgular esas alınmıştır. Araştırma bulgularının alanda araştırma yapmayı planlayan araştırmacılara, işletmelere ve yeşil kariyer konusunda bireylere yol gösterici olması öngörülmektedir. Bu bağlamda, ödül alan proje sorumlusunun kariyeri irdelenmiş olup adil geçişin ipuçlarına ışık tutularak özellikle gençler için yeşil kariyer hakkında yol gösterici olması hedeflenmiştir.
adil geçiş yeşil beceri ETF yeşil beceriler ödülü betimsel içerik analizi
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Çevre Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 16 Temmuz 2025 |
| Kabul Tarihi | 28 Kasım 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 4 |