Geçmişten günümüze kadar eğitimin herkese ve her yerde olabilmesi adına pek çok farklı materyal kullanılmıştır. Günümüzde ise bu materyallerin içerisinden çok tercih edileni teknolojidir. 21. yüzyılın ihtiyaçlarına uygun, öğrencilerin doğru ve güvenilir bilgilere ulaşabilmesi sağlamak amacıyla internet tabanlı öğrenme yöntemleri geliştirilmektedir. Web macerası yöntemi bunlardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Araştırmanın amacı fen bilimleri dersi “Canlılarda Üreme, Büyüme ve Gelişme” ünitesinde kullanılan web macerası (webquest) yönteminin öğrencilerin kavram öğrenmesine olan etkisini araştırmaktır. Araştırma deseni olarak ön-test son-test uygulamalı deney ve kontrol gruplarıyla yapılan yarı deneysel modeldir. Veriler 2018-2019 eğitim öğretim yılında Gaziantep ilindeki bir devlet okulunda öğrenim gören öğrencilerden toplanmıştır. Araştırmaya 7.sınıfa devam eden 65 öğrenci katılmıştır. Çalışmanın verileri, SPSS 23.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda web macerası yönteminin, ünitedeki kavramların doğru anlaşılmasında mevcut öğretim programındaki etkinliklere göre etkisinin çok büyük olduğu gözlemlenmiştir. Çalışmada Web macerasının öğrencilerin kavram öğrenmelerine olumlu etkisi bulunduğundan Fen bilimleri dersindeki diğer ünitelerde kullanılması önerilmektedir. Pandemi nedeniyle uzaktan eğitime geçişin yaşandığı son günlerde diğer branşlarda kullanılması, gerek eğitimin kalitesi gerekse öğrenci katılımı bakımından katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu uygulama okulun bilgisayar sınıfında gerçekleştirilmiş ve iki öğrenci bir bilgisayarı dönüşümlü olarak kullanmıştır. Bundan sonra yapılacak çalışmalarda web macerasının daha etkin uygulanabilmesi şartların daha iyi olduğu ortamlar kullanılabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: Özel Sayı (Ö1) |