Bu çalışmada touch math tekniğinin özel gereksinimi olan çocukların matematik becerilerine etkisini öğrenmek adına öğretmenlerin görüşlerini almak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlerin touch math tekniğini biliyor olması, özel gereksinimi olan çocuklarla çalışmış ve bu tekniği çocuklara uygulamış olmaları ölçüt olarak belirlenmiştir. Belirlenen ölçüte göre hazırlanan demografik form ve yapılandırılmamış anket soruları dijital ortamda Google Form üzerinden öğretmenlere ulaştırılarak cevaplamaları sağlanmıştır. İstanbul iline bağlı Ümraniye ve Şişli ilçelerinde görev yapmakta olan 10 öğretmenin katıldığı çalışmada 9 öğretmenin kadın 1 öğretmenin ise erkek olduğu, 6 öğretmenin özel eğitim öğretmeni olduğu ve 6 öğretmenin 15 yıl ve üzeri tecrübeye sahip olduğu görülmektedir. Çalışmadan elde edilen veriler iki araştırmacı tarafından ay ayrı okunarak kodlar atanmış ve alanda uzmanların görüşü alınarak tablolar halinde sunulmuştur. Katılımcı öğretmenlerin araştırma sorularına verdikleri yanıtlara göre; touch math tekniğinin uygulamasının kolay olduğu, özel gereksinimli çocuklara touch math tekniği ile verilen matematik eğitminde alınan sonuçların etkili, kalıcı ve genellenebilir olduğu, her yaş gurubunda tekniğin kullanılabileceği, normal gelişim gösteren bireylerde tekniğin etkili olabileceği, engel gruplarına göre ise özellikle otizm olmak üzere farklı engel gruplarında tekniğin faydalı olduğu görüşlerinin öne çıktığı görülmektedir. Touch math tekniğinin uygulanmasında yaşanan zorluklara bakıldığında, noktaların yerlerinin ezberlenmesinin yanı sıra 7 rakamı ve sonrasındaki rakamların öğretiminde yaşanan zorlukların vurgulandığı görülmektedir. Katılımcı öğretmenlerin önerilerine bakıldığında ise öğretmenlere lisans derslerinde touch math eğitimin verilmesi, kurumlarda seminer düzenlenmesi ve teknik hakkında bilimsel çalışmalar yapılmasının önemine vurgu yapmaktadırlar. Araştırma sonucunda, touch math tekniğinin özel gereksinimli bireylere matematik öğretiminde etkili olduğu, öğretmenlerin bu eğitimi çalıştıkları kurumlarda aldıkları, bu tekniğin başarılı olmasında çocukların ön koşul becerilere sahip olmalarının önemli bir kriter olduğu ve öğretmenlerin touch math tekniği eğitimi verilmesi yönünde benzer önerilerde bulundukları sonucuna ulaşılmıştır.
Matematik Nokta Belirleme Tekniği Özel Gereksinim Touch Math
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim, Çoklu Engelli Eğitimi, Görme Engelli Eğitimi, Zihinsel Engelli Eğitimi, Otizm ve Spekrum Bozukluğu Eğitimi, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer), Kapsayıcı Eğitim |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 1 |