Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı’nda Yapılmış Yüksek Lisans Tezlerinin İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 6 Sayı: 3, 51 - 61, 31.07.2025

Öz

Bu çalışmada, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi (EY) Bilim Dalı’nda, anabilim dalının kuruluş yılı olan 1999’dan 2015 yılına kadar geçen sürede yapılmış yüksek lisans tezlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesiyle genel eğilimlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiş, doküman analizine dayalı bir araştırmadır. Çalışma 1999-2015 yılları arasında yapılmış ve ulaşılabilir haldeki 63 adet tez üzerinde yürütülmüştür. Araştırma bulguları eğitim yönetimi anabilim dalında üretilmiş tezlerde tema açısından belli konularda yığılma olduğu, yöntem ve teknikler açısından tarama modelinin sıklıkla kullanıldığı, veri toplama araçları açısından anketten yararlanıldığı, veri analiz teknikleri açısından değerlendirildiğinde ise frekans, yüzde, ortalama, standart sapma ve t-testi gibi istatistiki tekniklerin tercih edildiği görülmüştür. Sonuç olarak; anabilim dalında yapılan çalışmaların belli alanlarda olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Akyol, B., & Yavuzkurt T. (2016). Türkiye’de lisansüstü tezlerde eğitim denetimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5(2), 908-926.
  • Aydın, A., & Uysal Ş. (2014). Türkiye’de eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi alanındaki doktora tezlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 178-201.
  • Erol, E., & Tüzel, E. (2015). Türkiye’de eğitim yönetimi teftişi planlaması ve ekonomisi anabilim dalı doktora programlarında tamamlanan tezlerin eğitim sosyolojisi kapsamında değerlendirilmesi. Sosyoloji Dergisi, 3(30), 297-316.
  • Karadağ, E. (2009). Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yapılmış doktora tezlerinin tematik ve metodolojik açıdan incelemesi: Bir durum çalışması. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kaya, Ç., Yazıcı, A., Deliveli, K., & Hoşgörür, V. (2016). Türkiye’de eğitim denetimi alanında yapılan lisansüstü çalışmaların değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 38-51.
  • Kılıç, Ç., & Arslan, S. (2016). Türkiye’de yayınlanan yetişkin eğitimine ilişkin makalelerin meta değerlendirmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 865-899.
  • Selçuk, Z., & Palancı, M. (2014). Eğitim ve Bilim Dergi’sinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: İçerik Analizi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(173), 430-453.
  • Sevinç, B. (2001). Türkiye’de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve öneriler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 34(1), 125-137.
  • Tatık, Ş., & Doğan, S. (2014). Marmara Üniversitesi eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki yüksek lisans tezlerinin incelenmesi. The Journal Of Academic Social Science Studies, 25, 399-410.
  • tez2.yok.gov.tr. (Erişim Tarihi, 16.10.2015).
  • tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp (Erişim Tarihi, 16.10.2015).
  • Turan, S., Karadağ, E., Bektaş, F., & Yalçın, M. (2014). Türkiye’de eğitim yönetiminde bilgi üretimi: kuram ve uygulamada eğitim yönetimi dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 20, 93-119.
  • Türnüklü, A. (2001). Eğitimbilim alanında aynı araştırma sorusunu yanıtlamak için farklı araştırma tekniklerinin birlikte kullanılması. Eğitim ve Bilim, 26(120), 8-13
  • YÖK (2014). Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Funda Gül Yilmaz 0009-0008-8997-3461

İbrahim Kocabaş 0000-0002-3540-2427

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2025
Gönderilme Tarihi 30 Nisan 2025
Kabul Tarihi 31 Temmuz 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gül Yilmaz, F., & Kocabaş, İ. (2025). Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı’nda Yapılmış Yüksek Lisans Tezlerinin İncelenmesi. Journal of Sustainable Education Studies, 6(3), 51-61.