Bu çalışmada, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi (EY) Bilim Dalı’nda, anabilim dalının kuruluş yılı olan 1999’dan 2015 yılına kadar geçen sürede yapılmış yüksek lisans tezlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesiyle genel eğilimlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiş, doküman analizine dayalı bir araştırmadır. Çalışma 1999-2015 yılları arasında yapılmış ve ulaşılabilir haldeki 63 adet tez üzerinde yürütülmüştür. Araştırma bulguları eğitim yönetimi anabilim dalında üretilmiş tezlerde tema açısından belli konularda yığılma olduğu, yöntem ve teknikler açısından tarama modelinin sıklıkla kullanıldığı, veri toplama araçları açısından anketten yararlanıldığı, veri analiz teknikleri açısından değerlendirildiğinde ise frekans, yüzde, ortalama, standart sapma ve t-testi gibi istatistiki tekniklerin tercih edildiği görülmüştür. Sonuç olarak; anabilim dalında yapılan çalışmaların belli alanlarda olduğu saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 3 |