Bu çalışma araştırma süreci içerisine girmiş araştırmacılar için, araştırma yaklaşımlarının değişim dönüşüm ve gelişimleri konusunda, giriş niteliğinde bilgi vermek amacı ile hazırlanmıştır. Çalışmada nicel ve nitel metotların düşünce ve uygulama sistemleri anlatılmaya çalışılmıştır. Bunların dışında bir üst araştırma yaklaşımı olarak değerlendirilen eylem (aksiyon) çalışmalar hakkında bilgi verilmiştir. Ülkemizde müzik eğitimi alanında yapılan yüksek lisans ve doktora tezlerinden nitel araştırma yöntemleri kullanan tezlerden örnekler verilmiştir. Ancak nitel ve uygulamalı araştırma yaklaşımlarının çok fazla kullanılmadığı görülmüştür.
This work has been prepared in order to provide introductive informatıon about changes, transformations and development of research approaches to the researchers who has stepped into the research process. It is aimed to explain the theoratical and practical systems of quantitative and qualitative approaches. Moreover, action research and reflective studies have been explained in the study which can be seen as higher rated research methodologies nowadays. The work also has looked at graduate thesis in our country and examples are given from the thesis if the qualitative approach has been used. It is interesting to see that only few thesis have used the qualitative approaches.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 1 |