Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of Significance Levels of 8th-Grade Tests in the High-School Entrance Exam based on Courses and Subjects through Classification and Rank-Order Judgment Scaling

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 33 - 56, 30.06.2022

Öz

This study examines the rank-order in which 8th-grade students answered the Turkish, Revolution History and Kemalism, Religious Culture and Ethics, Foreign Language (English), Mathematics and Science tests within the scope of LGS (High-school entrance exam), and the level of anxiety about the subjects in the Turkish and Mathematics tests. The study group consists of 220 8th-grade students studying at public schools in Antalya and Hatay. The order of answer options followed by the students was determined by scaling based on rank-order judgments in the context of the courses within the scope of LGS. The levels of anxiety about the subjects included in the Turkish and Mathematics tests were scaled based on classification judgments. To demonstrate the reliability of the findings, internal consistency coefficients were calculated. As a result, it was determined that the order followed by the students to answer the LGS tests included Turkish, Revolution History and Kemalism, Religious Culture and Ethics, and Foreign Language, respectively, for the verbal test while the order of the numerical test included Science and Mathematics, respectively. While the subject that created anxiety most was Transformation Geometry and Geometric Objects among the subjects of mathematics, the subject that created anxiety least was Multipliers and Multiples. Among the subjects of Turkish, Spelling was the one that created anxiety most and Lexical Meaning was the one that created anxiety least.

Kaynakça

  • Anıl, D. ve İnal, H. (2017). Psikofizikte Ölçekleme Uygulamaları (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Arık, R. S. ve Kutlu Ö. (2013). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Alanı Yeterliklerinin Yargıcı Kararlarına Dayalı Ölçeklenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi. Uluslararası E-Dergi, 2(2), Ekim 2013.
  • Bal, Ş., Koç, E. ve Yıldırım, H. İ. (2008). İlköğretim İkinci Kademe Fen Bilgisi Müfredatı ile Liselere Giriş Sınavları Fen Bilgisi Sorularının Öğrencilerin Kişisel Bilgileri de Dikkate Alınarak Karşılaştırılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, (9) 3, 35-48.
  • Baykul, Y. ve Turgut, M. F. (1992). Ölçekleme Teknikleri (2nd edition). Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Bilen, M. (2006). Plandan Uygulamaya Öğretim (7. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Can, E. (2017). Öğrenci görüşlerine göre merkezi sınavların etkilerinin belirlenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(58), 108–122.
  • Çelik, Z., Boz, N., Arkan, Z. & Toklucu, D. K. (2017). TEOG yerleştirme sistemi: güçlükler ve öneriler. SETA (Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı), 94(1). https://www.researchgate.net/publication/320628250 adresinden alınmıştır.
  • Demir, S. B. & Yılmaz T. A. (2019). En iyisi bu mu? Türkiye’de yeni ortaöğretime geçiş politikasının velilerin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (1), 164-183.
  • Department for Education, England. (2016). Analysis of secondary school level application sandoffers data by schooltype. Retrived from: https://assets.publishing.service.gov.uk/ government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/
  • Edwards, A.L. (1957). Techniques of Attitude Scale Contruction. New York: Appleton-Century-Crofts.
  • Gelbal, S. ve Kara, Y. (2013). İlköğretim Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Özelliklerin Tam Sıralama Halinde İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Ölçeklenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, Yaz 2013, 4(1), 33-51.
  • Gelbal, S. ve Sayın, A. (2014). Başarıyı Etkileyen Faktörlerin Önem Derecelerinin Ardışık Aralıklar Yöntemiyle Ölçeklenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3(1), 1-26, 2014.
  • Gür B., S., Çelik Z., & Coşkun İ. (2013). Türkiye’de ortaöğretimin geleceği: Hiyerarşi mi, eşitlik mi? SETA Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı. 69, 1-28 http://file.setav.org/Files/Pdf/20130802120003.http://file. setav.org/Files/Pdf/20130802120003_ortaogretim_analiz2.pdf adresinden alındı.
  • Linn, R. L. A. & Gronlund, N. E. (1995). Measurementandassessment in teaching (7th ed.). New Jersey: PrenticeHall.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). Sınavla öğrenci alacak ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav başvuru ve uygulama kılavuzu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığıhttps:www.meb.gov.tr/sinavlar/dokumanlar/2018/MERKEZİ SINAV _BASVURU_VE_UYGULAMA_K ILAVUZU.pdf’den indirilmiştir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). https://www.meb.gov.tr/lgs-kapsamindaki-merkezi-sinav-1- hazirandayapilacak/ haber/17534/tr adresinden alındı.
  • Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/02/2018 adresinden alındı.
  • Tezbaşaran A. (2004). Likert tipi ölçeklere madde seçmede geleneksel madde analizi tekniklerinin karşılaştırılması. Türk Psikoloji Dergisi, 19 (54), 77 – 90.
  • Torgerson, W. S. (1958). Theory and methods of scaling. Newyork: John Wiley & Sons Inc.
  • Ulusoy, B. (2020) 8. Sınıf Öğrencilerinin Liselere Geçiş Sınavı (LGS)’na İlişkin Algılarının Metaforlar Aracılığıyla İncelenmesi. Necmettin Erbakan Eğitim Fakültesi Dergisi 2(2), 186-202, 2020.

LGS Sekizinci Sınıf Testlerinin Derslere ve Konulara Göre Önem Düzeylerinin Sınıflama ve Sıralama Yargılarıyla Ölçekleme ile Analizi

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 33 - 56, 30.06.2022

Öz

Bu çalışma, sekizinci sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerin LGS kapsamındaki Türkçe, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Yabancı Dil (İngilizce), Matematik ve Fen Bilimleri, testlerini hangi sıralamaya göre cevap verdiklerini belirlemeyi ve Türkçe ve Matematik testlerinde konular dâhilinde duydukları kaygı düzeyini ortaya koymayı amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Antalya ve Hatay illerindeki devlet okullarında 8. sınıfta öğrenim gören 220 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin LGS kapsamındaki dersler bağlamında sıralama yargılarına dayalı ölçekleme ile izledikleri cevaplama sırası belirlenmiştir. Türkçe ve Matematik testlerinin içerdiği konulara duydukları kaygı düzeyleri ise sınıflama yargılarına dayalı olarak ölçeklenmiştir. Elde edilen bulguların güvenirliğini ortaya koymak amacıyla iç tutarlılık katsayıları hesaplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin LGS testlerini cevaplamak için izledikleri sıralamanın sözel bölüm için Türkçe, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve Yabancı Dil; sayısal bölüm için ise Fen Bilimleri ve Matematik şeklinde ilerlediği görülmüştür. Matematik konuları içerisinde en çok kaygı uyandıran konu Dönüşüm Geometrisi ve Geometrik Cisimler iken, en az kaygı uyandıran konu Çarpanlar ve Katlar olarak belirlenmiştir. Türkçe konuları içerisinde en çok kaygı uyandıran konu Yazım Bilgisi iken, en az kaygı uyandıran konunun Sözcükte Anlam olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Anıl, D. ve İnal, H. (2017). Psikofizikte Ölçekleme Uygulamaları (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Arık, R. S. ve Kutlu Ö. (2013). Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Alanı Yeterliklerinin Yargıcı Kararlarına Dayalı Ölçeklenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi. Uluslararası E-Dergi, 2(2), Ekim 2013.
  • Bal, Ş., Koç, E. ve Yıldırım, H. İ. (2008). İlköğretim İkinci Kademe Fen Bilgisi Müfredatı ile Liselere Giriş Sınavları Fen Bilgisi Sorularının Öğrencilerin Kişisel Bilgileri de Dikkate Alınarak Karşılaştırılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, (9) 3, 35-48.
  • Baykul, Y. ve Turgut, M. F. (1992). Ölçekleme Teknikleri (2nd edition). Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Bilen, M. (2006). Plandan Uygulamaya Öğretim (7. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Can, E. (2017). Öğrenci görüşlerine göre merkezi sınavların etkilerinin belirlenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(58), 108–122.
  • Çelik, Z., Boz, N., Arkan, Z. & Toklucu, D. K. (2017). TEOG yerleştirme sistemi: güçlükler ve öneriler. SETA (Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı), 94(1). https://www.researchgate.net/publication/320628250 adresinden alınmıştır.
  • Demir, S. B. & Yılmaz T. A. (2019). En iyisi bu mu? Türkiye’de yeni ortaöğretime geçiş politikasının velilerin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (1), 164-183.
  • Department for Education, England. (2016). Analysis of secondary school level application sandoffers data by schooltype. Retrived from: https://assets.publishing.service.gov.uk/ government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/
  • Edwards, A.L. (1957). Techniques of Attitude Scale Contruction. New York: Appleton-Century-Crofts.
  • Gelbal, S. ve Kara, Y. (2013). İlköğretim Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Özelliklerin Tam Sıralama Halinde İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Ölçeklenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, Yaz 2013, 4(1), 33-51.
  • Gelbal, S. ve Sayın, A. (2014). Başarıyı Etkileyen Faktörlerin Önem Derecelerinin Ardışık Aralıklar Yöntemiyle Ölçeklenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3(1), 1-26, 2014.
  • Gür B., S., Çelik Z., & Coşkun İ. (2013). Türkiye’de ortaöğretimin geleceği: Hiyerarşi mi, eşitlik mi? SETA Siyaset, Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı. 69, 1-28 http://file.setav.org/Files/Pdf/20130802120003.http://file. setav.org/Files/Pdf/20130802120003_ortaogretim_analiz2.pdf adresinden alındı.
  • Linn, R. L. A. & Gronlund, N. E. (1995). Measurementandassessment in teaching (7th ed.). New Jersey: PrenticeHall.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). Sınavla öğrenci alacak ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav başvuru ve uygulama kılavuzu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığıhttps:www.meb.gov.tr/sinavlar/dokumanlar/2018/MERKEZİ SINAV _BASVURU_VE_UYGULAMA_K ILAVUZU.pdf’den indirilmiştir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). https://www.meb.gov.tr/lgs-kapsamindaki-merkezi-sinav-1- hazirandayapilacak/ haber/17534/tr adresinden alındı.
  • Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/02/2018 adresinden alındı.
  • Tezbaşaran A. (2004). Likert tipi ölçeklere madde seçmede geleneksel madde analizi tekniklerinin karşılaştırılması. Türk Psikoloji Dergisi, 19 (54), 77 – 90.
  • Torgerson, W. S. (1958). Theory and methods of scaling. Newyork: John Wiley & Sons Inc.
  • Ulusoy, B. (2020) 8. Sınıf Öğrencilerinin Liselere Geçiş Sınavı (LGS)’na İlişkin Algılarının Metaforlar Aracılığıyla İncelenmesi. Necmettin Erbakan Eğitim Fakültesi Dergisi 2(2), 186-202, 2020.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özge Öncü 0000-0002-8642-0000

Ayşenur Tavlıca

Hakan Koğar 0000-0001-5749-9824

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öncü, Ö., Tavlıca, A., & Koğar, H. (2022). LGS Sekizinci Sınıf Testlerinin Derslere ve Konulara Göre Önem Düzeylerinin Sınıflama ve Sıralama Yargılarıyla Ölçekleme ile Analizi. Siirt Eğitim Dergisi, 2(1), 33-56.