Bu araştırmanın amacı, covid 19 pandemi sürecinde sosyal izolasyonda olan bireyler için İstanbul Büyük Şehir Belediyesi, Spor İstanbul şirketinin sosyal medya hesapları üzerinden ‘’Evde Egzersiz’’ canlı yayınlarının haftalık programları, içerikleri, eğitmenleri ve izlenme skorları ile birlikte ulaşılan sayıyı incelemektir. Covid 19 salgını ile birlikte sağlıklı yaşam ve egzersiz alışkanlıklarımızı bilinçli ve düzenli yapmak adına yapılan canlı yayın egzersiz programlarının hedef kitlesi yalnızca İstanbul halkı olmamakla, yayın tüm katılımcılara açık yapılmaktadır. Araştırmamızın örneklemi, Spor İstanbul sosyal medya hesaplarından pandemi boyunca yapılan evde egzersiz programları oluşturmaktadır. Spor İstanbul instagram hesabındaki takipçi sayısı, evde egzersiz programı haftalık programı, eğitmenler, beğeniler, yorumlar ve izlenme skorlarından oluşan bir cetvel ile skorlar incelenecektir. Araştırma sınırlılıkları, Spor İstanbul instagram hesabı verileri 23 Nisan 2021 tarihinden itibaren elde edilen sayısal verilerle belirlenmiştir. Nitel araştırma olarak yapılan çalışma yazılı dokümanlar (bilgi veri tarama) ile desteklenerek durum çalışma yöntemi ile yapılmıştır. Sonuç olarak, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Spor İstanbul şirketinin (Nisan 2020 –Nisan 2021) bir yıl içerisinde instagram ve youtube hesaplarından yapılan tüm egzersizleri aylık olarak toplam izlenme ve bu yayınlara dönüt olarak yapılan yorumlar incelendiğinde, programlara talep olduğu ve takip edildiği tespit edilmiştir. Spor İstanbul eğitmenleri tarafından yapılan egzersizler, yetişkin, çocuk ve özel bireylere yönelik yapıldığı görülmüştür. 2021 yılı Mart ve Nisan ayı yayınlarının sadece instagram üzerinden yapıldığı, youtube üzerinden yapılmadığı tespit edilmiştir. Yerel yönetimlerin sosyal ağları kullanarak yapılan spor hizmetlerinin halk tarafından yakından takip edildiği sonucuna varılmıştır. İnstagram hesaplarının kullanımının etkin olduğu, halkın daha çok bu uygulamayı takip ettiği görülmüştür. Verilen hizmetin sürdürülebilirliğini ve tercih edilmesini sağlamak için, katılımcı görüşlerinin alınması gerekmektedir.Sonuç olarak, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Spor İstanbul şirketinin Nisan 2020 –Nisan 2021 bir yıl içerisinde instagram ve youtube hesaplarından yapılan tüm egzersizleri aylık olarak toplam izlenme ve bu yayınlara dönüt olarak yapılan yorumlar incelendiğinde, programlara talep olduğu ve takip edildiği tespit edilmiştir. Spor İstanbul eğitmenleri tarafından yapılan egzersizler, yetişkin, çocuk ve özel bireylere yönelik yapıldığı görülmüştür.2021 yılı Mart ve Nisan ayı yayınlarının sadece instagram üzerinden yapıldığı, youtube üzerinden yapılmadığı tespit edilmiştir.
The purpose of this research is to examine the number of weekly programs, contents, trainers and viewing scores of "Exercise at Home" live broadcasts through the social media accounts of Istanbul Metropolitan Municipality Spor Istanbul for individuals who are in social isolation during the covid 19 pandemic process. With the Covid 19 epidemic, the target audience of the live broadcast exercise programs, which are made to make our healthy life and exercise habits conscious and regular, is not only the people of Istanbul, but the broadcast is open to all participants. The sample of our research consists of home exercise programs made during the pandemic from Spor Istanbul social media accounts. Scores will be examined with a ruler consisting of the number of followers on the Spor Istanbul instagram account, the weekly program of the home exercise program, trainers, likes, comments and views. The limitations of the research were determined by the numerical data obtained from the date of 23 April 2021, from the Spor Istanbul instagram account data. The study, which was done as a qualitative research, was supported by written documents (information data scanning) and was carried out with the case study method. As a result, when the total monthly views of all the exercises of the Istanbul Metropolitan Municipality Spor Istanbul company made on Instagram and YouTube accounts in a year in April 2020 – April 2021 and the comments made as feedback on these broadcasts are examined, it has been determined that there is a demand for and followed by the programs. It has been observed that the exercises performed by Spor Istanbul trainers are intended for adults, children and private individuals. t has been concluded that the sports services provided by local governments using social networks are closely followed by the public. It has been observed that the use of Instagram accounts is effective and the public follows this application more. In order to ensure the sustainability and preference of the service provided, it is necessary to take the views of the participants.As a result, when the total monthly views of all the exercises of the Istanbul Metropolitan Municipality Spor Istanbul company made on Instagram and YouTube accounts in a year in April 2020 – April 2021 and the comments made as feedback on these broadcasts are examined, it has been determined that there is a demand for and followed by the programs. It has been observed that the exercises performed by Spor Istanbul trainers are intended for adults, children and private individuals.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0