Amaç: Çalışmanın amacı açık alan rekreasyonlarına katılan bireylerin katılmış oldukları etkinliklerdeki öznitelik düşüncelerinin seyahat davranışlarına olan etkisinin incelenmesidir.
Gereç ve Yöntem: Araştırmaya, bisiklete binme, koşu, yürüyüş, kamp yapma, dağcılık, balık tutma gibi açık alan rekreasyonlarına katılım gösteren %69,1’i erkek, %30.9’u kadın 333 birey katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Etkinlik Öznitelikleri Ölçeği ve Seyahat Davranış Ölçeği kullanılmıştır. Veri analizinde eksik ve hatalı veriler çıkarıldıktan sonra oluşturulan hipotezlere yönelik etki düzeylerini belirlemek amacıyla çoklu regresyon analizine ilişkin ön varsayımlar kontrol edilmiştir. Ön varsayımlar karşılandığından analiz işlemlerinde korelasyon ve regresyon analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Regresyon analizinden elde edilen bulgulara bakıldığında etkinlik öznitelikleri ölçeği alt boyutları “çekicilik ve maruz kalma” ve “itibar” alt boyutlarının bireysel seyahat fırsatları ve tatil seçim fırsatlarına pozitif bir etkisinin olduğu görülmektedir. Etkinliklerin yapıldığı iklim koşulları ise kişilerin seyahat davranışlarını etkilemeyen bir durum olarak ortaya çıkmaktadır.
Sonuç: Açık alan rekreasyon faaliyetlerine katılım gösteren bireylerin daha çok arkadaş ve sosyal gruplar eşliğinde bu tür etkinliklere katılım gösterdikleri yaptıkları faaliyetler ile doğa ile mücadele etme ve bu mücadele sırasında sosyal grupları ve arkadaş çevrelerinde itibar görme beklentilerinin yüksek olduğunu görülmektedir.
Açık Alan Rekreasyonu Etkinlik Öznitelikleri Seyahat Davranışları Rekreasyon.
Aim: The aim of the study was to investigate the effect of event feature thoughts on travel behavior of outdoor activities participants in the activities they participated.
Method: A total of 333 individuals, 69.1% male and 30.9% female, participating in outdoor recreations such as cycling, running, walking, camping, mountaineering, and fishing, participated in the study. In the study, Activity Attributes Scale and Travel Behavior Scale were used as data collection tools. Preliminary assumptions for multiple regression analysis were checked in order to determine the effect levels for the hypotheses created after removing incomplete and erroneous data in the data analysis. Since the presuppositions were met, correlation and regression analysis were used in the analysis processes.
Results: Looking at the results obtained from the regression analysis, it is seen that the sub-dimensions of the scale of activity attributes, "attractiveness and exposure" and "reputation" have a positive effect on individual travel opportunities and holiday selection opportunities. The climatic conditions in which the activities are held emerge as a situation that does not affect the travel behavior of people.
Conclusion: We can state that individuals who participate in outdoor recreation activities have high expectations of participating in such activities in the company of friends and social groups, of struggling with nature through their activities, and of being respected in their social groups and circle of friends during this struggle.
Outdoor Recreation Activity Attributes Travel Behaviors Recreation.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor ve Rekreasyon |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0