Amaç: Bu çalışmanın amacı çeşitli üniversitelerde öğrenim gören Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin yeme davranışlarının belirlenmesidir.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya 500 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Yetişkin Yeme Davranışı Ölçeği (YYDÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 24 programı kullanılmıştır. İkili karşılaştırmalarda Independent T testi, üç ve üzeri grupların karşılaştırılmasında ise One Way ANOVA testi kullanılmıştır.
Bulgular: Verilerin analizi sonucunda cinsiyet değişkenine göre yemek keyfi ve besin seçiciliği alt boyutlarında kadın öğrenciler lehine fark tespit edilmiştir. Bölüm değişkenine göre yemek keyfi, tokluk hissi, duygusal yetersiz yeme, besin seçiciliği ve yavaş yeme alt boyutlarında anlamlı düzeyde fark olduğu tespit edilmiştir. Yaş değişkenine göre ve sınıf değişkenine göre yemek keyfi ve besin seçiciliği alt boyut karşılaştırmasında anlamlı fark tespit edilmiştir. Barınma değişkenine göre yemek keyfi alt boyutunda anlamlı düzeyde fark olduğu farkın aile ile yaşayanlar lehine olduğu tespit edilmiştir.
Sonuç: Öğrencilerin yeme davranışlarının incelenmesinde ortalamasının üstünde bir davranışa sahip oldukları tespit edilmiştir. Beslenme davranışlarının kontrol etmelerinin sportif performanslarının daha yüksek olmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Aim: The aim of this study was to determine the eating behaviors of students in the Faculty of Sports Sciences studying at various universities.
Method: 500 students participated in the study voluntarily. Adult Eating Behavior Scale (AEBQ) was used as a data collection tool in the study. SPSS 24 program was used to analyze the data. Independent T test was used for pairwise comparisons, and One Way ANOVA test was used for comparisons of three or more groups.
Results: Because of the analysis of the data, a difference was detected in favor of female students in the sub-dimensions of food enjoyment and food selectivity according to the gender variable. It was determined that there was a significant difference in the sub-dimensions of food enjoyment, feeling of fullness, emotional undereating, food selectivity, and slow eating according to the department variable. A significant difference was detected in the comparison of food enjoyment and food selectivity sub-dimensions according to age and class variables. It has been determined that there is a significant difference in the food enjoyment sub-dimension according to the accommodation variable and that the difference favors those living with their family.
Conclusion: When examining the students’ eating behaviors, it was determined that they had above-average behavior. Controlling their nutritional behavior will contribute to higher sports performance.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor ve Beslenme |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0