Bu çalışma, sosyal medya kullanımının sporcular üzerindeki psikolojik, sosyal ve performans temelli etkilerini spor psikolojisi odaklı bir bakış açısıyla ele almayı amaçlamaktadır. Literatür taraması yöntemiyle yürütülen çalışmada, sosyal karşılaştırma, siber zorbalık, dijital şiddet, mahremiyet ihlali ve benlik sunumu gibi temel temalar üzerinden sosyal medyanın sporcular üzerindeki çok boyutlu etkileri sistematik biçimde analiz edilmiştir. Özellikle genç sporcuların dijital ortamlarda karşılaştıkları psikolojik baskılar, dikkat dağınıklığı, motivasyon kaybı ve kimlik karmaşası gibi olgular gelişimsel bir çerçevede incelenmiştir. Aynı zamanda sosyal medyanın sporculara sunduğu kişisel marka oluşturma, taraftarla doğrudan etkileşim kurma ve motivasyon artırıcı içeriklere erişim gibi avantajlar da değerlendirilmiştir. Çalışma, spor psikolojisi alanında sosyal medya temelli risklerin ve fırsatların dengeli biçimde ele alınmasına katkı sağlamayı, uygulayıcı profesyoneller için rehber niteliğinde öneriler sunmayı hedeflemektedir. Bu yönüyle, sosyal medya-sportif gelişim ilişkisinin daha sağlıklı yönetilmesine yönelik bütüncül bir çerçeve sunmaktadır.
Dijital kimlik Performans Siber zorbalık Sosyal medya Sporcu
This study aims to examine the psychological, social, and performance-based effects of social media use on athletes from a sports psychology perspective. Conducted using a literature review method, the study systematically analyzed the multidimensional effects of social media on athletes through key themes such as social comparison, cyberbullying, digital violence, privacy violations, and self-presentation. The study specifically examined the psychological pressures, attention deficits, loss of motivation, and identity confusion experienced by young athletes in digital environments within a developmental framework. At the same time, the advantages offered by social media to athletes, such as personal branding, direct interaction with fans, and access to motivational content, were also evaluated. The study aims to contribute to the balanced consideration of social media-based risks and opportunities in the field of sports psychology and to provide guidance for practitioners. In this regard, it offers a comprehensive framework for the healthier management of the relationship between social media and athletic development.
Digital identity Performance Cyberbullying Social media Athlete
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
| Bölüm | Derleme |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 3 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 14 Haziran 2025 |
| Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0