Araştırmamızda farklı boyutlardaki
toplarla çalışmanın futbol becerileri üzerine olan etkisinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmamızda çalışma grubu (ÇG; n=12) ve kontrol grubu (KG;
n=12) sporcuları futbol eğitimi alan sporculardan oluşturulmuştur. Araştırmamızda
ÇG yer alan sporculara ısınmadan hemen sonra 8 hafta süresince hafta da 3 gün
yaklaşık 70 dakika olacak şekilde farklı boyutlardaki toplarla (hentbol, tenis,
pilates) kolaydan zora uygulanırken, KG sporcuları klasik antrenman
programlarına devam etmişlerdir. Belirlenen program
dahilinde çalışmaya katılan tüm sporcuların antrenman programına başlamadan
önce ön testleri, 8 haftalık antrenman programı sonrasında ise son test
ölçümleri alınmıştır. Ön ve son testler aynı ekip tarafından aynı yerde yapılmıştır.
Testlerde Mor– Christian genel yetenek futbol testi (Top Sürme, Pas
Verme, Şut Çekme) yapılarak elde edilen verilerin
istatistiksel analizi SPSS paket programında yapılmıştır. Elde edilen bulgular
neticesinde çalışma ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farklılık
bulunamazken (p>0,05), çalışma grubu sporcuları gelişim göstermiştir
(p<0,05). Sonuçta bu tür farklılık öğrenme
çalışmalarında beceri olgusunun kişiler arasında kavrama açısından zaman
alabileceği bu bakımdan erken yaşlarda antrenman programlarının içinde daha
uzun süreler yer alması ile daha net sonuçlar vereceği ve genç futbolcuların
teknik beceri performansları üzerinde gelişim göstereceği düşünülmektedir.
It
was aimed to investigate the effect of studying different sizes of balls on
football skills. In our study, the workout group (WG; n = 12) and the control
group (CG, n = 12) were composed of athletes trained in soccer players. In our
study, CG athletes continued their classical training programs, while interval
groups of different sizes (handball, tennis, pilates) were extensive by
intensive applied to the athletes in the study, immediately after warming up,
for 8 weeks and 3 days a week for about 70 minutes. All of the athletes
participating in the specified program were pre-tested before starting the
training program and post-test measurements after the 8-week training program.
The pre and post tests were carried out by the same team in the same place.
Statistical analysis of the Mor-Christian general ability football test
(Dribbling, Passing, Shooting) in the tests was performed in the SPSS package
program. As a result of the findings, no significant difference was found
between the workout and control groups (p> 0,05), while the workout group
showed improvement in the athlete (p <0,05). As a result, it is thought that
this kind of difference will lead to clearer results by taking longer periods
in the training programs at early ages and that the young soccer players will
develop their technical skill performances.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: Özel Sayı 1 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0