Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının bedensel
memnuniyet düzeylerinin cinsiyet, boy, kilo ve lisanslı olarak spora katılım
değişkenleri açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklem grubu 2017-2018
eğitim öğretim döneminde Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim
Fakültesinde öğrenim gören 326 (Kadın=143, Erkek=183) son sıfın öğretmen
adaylarından oluşmaktadır. Betimsel türde ve nicel nicel yaklaşım çercevesinde
gerçekleştirilen araştırmada veri toplama aracı olarak Tylka ve Wood-Barcalow
(2015) tarafından geliştirilen ve Türkçeye Anlı, Akın, Eker, ve Özçelik (2015)
tarafından uyarlanan “Bedeni Beğenme Ölçeği” kullanılmıştır. Bedeni beğenme
ölçeği tek boyut ve 10 maddeden oluşmakta ve yüksek puan almak yüksek düzeyde
bedensel memnuniyet anlamı taşımaktadır.Test sonuçlarına göre öğretmen
adaylarının lisanslı olarak spor yapma durumları ve boy uzunlukları
değişkenleri ile bedeni beğenme ölçeğinden almış oldukları puanlar arasında
anlamlı farklılık bulunmamaktadır. Cinsiyet ve kilo değişkenleri açısından ise
anlamlı farklılıklara rastlanılmıştır.
Bedensel algı Öğretmen adayı Fiziksel aktivite Spora katılım
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0