Amaç:
Bu çalışma ile zeka oyunları dersi alan 6,7 ve 8. sınıf öğrencilerinin saldırganlık
davranış düzeylerini belirlemek amaçlandı. Yöntem: Araştırmaya 12-15 yaşları arasında seçmeli zekâ oyunları
dersi alan ve gönüllü olan 106 kız, 94 erkek öğrenci katıldı. Ön test
yapılmadan önceki iki hafta dersin içeriği ve amaçları hakkında bilgi verilerek
oynanacak oyunlar tanıtıldı. Sekiz hafta boyunca haftada 2 saat akıl yürütme ve
strateji oyunları olan satranç, mangala, dokuz taş gibi oyunlar oynatıldı.
Saldırganlık davranışına ilişkin verileri toplamak için Tuzgöl (1998)
tarafından geliştirilen saldırganlık ölçeği (davranış değerlendirme ölçeği) kullanıldı.
Bulgular: Elde edilen verilerin
analizinde SPSS 22.0 programından yararlanıldı. Ön test ve son test arasındaki
ilişkiye bakmak için Paired-Samples T Test kullanıldı. Çalışmanın sonucunda
belirlenen süre içerisinde zekâ oyunları oynayan öğrencilerin saldırganlık
eğilimlerinde anlamlı bir fark (p<0.05) olduğu gözlemlendi. Sonuç:
Sonuç olarak bu yaş aralığındaki çocuklarda zekâ oyunlarını oynayan çocukların
saldırganlık davranışlarında büyük oranda düşüş olduğu tespit edild
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0