Spor kavramı günümüze yaklaştıkça farklı misyon kazanmış ve farklı
unsurları beraberinde getirmiştir. Bu unsurlardan biri olan taraftar olgusu,
futbol için olmazsa olmaz bir görüntü almaya başlamıştır. Bu düşünceye
istinaden çalışmanın amacı, üniversite öğrencileri açısından futbol taraftarı
fanatikliğinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, 125 erkek, 85 kadın olmak
üzere toplam 210 öğrenci çalışmaya dâhil edilmiştir. Çalışmada veri toplama
aracı olarak; Taşmektepligil, Çankaya ve Tunç (2015) tarafından geliştirilen
“Futbol Taraftarı Fanatiklik Ölçeği” ile araştırmacı tarafından oluşturulan
“Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Veriler betimsel istatistiki yöntemler,
t-testi ve tek yönü varyans analizi ANOVA ile analiz edilmiştir. Araştırmada,
kadın ve erkek öğrenciler arasında futbol taraftarı fanatikliği açısından
anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ayrıca, taraftarı olunan takımın farklı
olması gruplar arasında anlamlılık yarattığı sonucuna ulaşılmıştır.
As the concept of
sports approaches to today, it has gained different missions and brought with
it different elements. One of these elements, the phenomenon of fans, has begun
to take an indispensable image for football. The aim of this study is to examine
the fanaticism of football fans in terms of university students. For this
purpose, a total of 210 students, 125 male and 85 female, were included in the
study. As data collection tool; Mek Football Fan Fanaticity Scale geliştiril
developed by Taşmektepligil, Çankaya and Tunç (2015) and “Personal Information
Form tarafından created by the researcher were used. Data were analyzed with
descriptive statistical methods, t-test and one way ANOVA. In the study, a
significant difference was found between male and female students in terms of
football fanaticism. In addition, it was concluded that the fact that the
supporter team was different created meaningfulness among the groups.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0