Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Self Esteem and Psychological Resilience of Young Adult Exercise Leaders

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 121 - 136, 30.08.2019

Öz

In this
study, it is aimed to examine the relationship between the self-esteem and
psychological resilience of young adult exercise leaders and determine whether
some descriptive variables and psychological resilience are predictors of
self-esteem. In the study based on relational screening model, Coopersmith
Self-Esteem Inventory (CSEI), The Resilience Scale for Adults (PRSA) and
Personal Information Form were utilized and a total of 324 participants were
reached. The datas were measured through descriptive statistical methods, Independent
Groups T-Test, Pearson’s Product-Moment Correlation and Multiple Linear
Regression Analysis. In the correlational evaluation of research variables; self-esteem
score was found to show a positive correlation with the total score and with self-perception,
perception of future, structural style, social competence and family cohesion sub-dimension
scores of PRSA. In investigations on whether research variables differ
according to descriptive variables; women's self-esteem was found significantly
higher than men's, in
addition, positively significant
relationships between age and self-perception and self-esteem, between occupational
experience and self-esteem, between frequency of personal weekly training and
self-esteem, PRSA total score, future perception, and structural style were
identified. Another finding showed that
pilates leaders' PRSA total score and self perception,
structural style, social competence, family cohesion and social resources
scores were significantly higher than
fitness leaders. In order to determine
the effects of demographic variables and PRSA on self-esteem; multivariate
regression analysis was conducted. The results showed that 14% of the CSEI
total variance was explained by gender, occupational experience, frequency of
personal weekly training and self perception variables in the model. According
these; in addition to being a woman it can be said that the increase in
occupational experience, in frequency of weekly personal training and in
self-perception scores have an effect on self-esteem, and the increases in age,
occupational experience, in frequency of personal weekly training, in self-perception
and in psychological resilience increase individuals’ self-esteem.

Kaynakça

  • Aine, D., & Lester, D. (1995). Exercise, Depression, and Self-esteem. Perceptual and Motor Skills, 81(3), 890-890.
  • Akça, Z. K. (2012). Genç Yetişkinlikte Algılanan Anne-Baba Tutumlarının, Kendini Toparlama Gücü Ve Benlik Saygısı Arasındaki İlişki. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Andrews, B., & Brown, G. W. (1995). Stability and Change in Low Self-Esteem: The Role of Psychosocial Factors. Psychological Medicine, 25(1), 23-31.
  • Arslan, H. (2018). Psikolojik Danışmanların Mutluluk, Psikolojik Sağlamlık ve Bağımlılık Durumları Arasındaki İlişkiler. Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi, 1(1), 17-35.
  • Aydoğan, D., & Özbay, Y. (2012). Akademik Erteleme Davranışının Benlik Saygısı, Durumluluk Kaygı, Öz-Yeterlilik Açısından Açıklanabilirliğinin İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(3), 1-10.
  • Baltaş, A. (2010). Özsaygı mı? Özgüven mi?. Kaynak Dergisi, 43 (2). http://www.kaynakdergisi.net/default. asp? sayi=43. Erişim Tarihi: 30 Haziran 2019.
  • Basım, H. N., & Çetin, F. (2011). Yetişkinler İçin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği'nin Güvenilirlik Ve Geçerlilik Çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 22(2), 104-114.
  • Certel, Z., & Bahadır, Z. (2012). Takım Sporu Yapan Sporcularda Benlik Saygısı ve Sürekli Öfke Ve Öfke İfade Tarz İlişkisinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 157-164.
  • Coopersmith, S. (1967). The Antecedents of Self-Esteem. Consulting Psychologists Press, Palo Alto, CA.
  • Cenkseven-Önder, F. Yıldırım, S. Y., & Önder, F. C. (2018). Lise Öğrencilerinde Psikolojik Dayanıklılığın Akademik Erteleme Üzerindeki Rolü. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(57), 380-387.
  • Çavuşoğlu, S., & Yalçın, M. (2018). Banka Çalışanlarının Kişilik Özelliklerinin Psikolojik Dayanıklılık Düzeylerine Etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 49-76.
  • Çetin, F., Yeloğlu, H. O., & Basım, H. N. (2015). Psikolojik Dayanıklılığın Açıklanmasında Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Rolü: Bir Kanonik İlişki Analizi. Türk Psikoloji Dergisi, 30(75), 81-92.
  • Çutuk, S., Beyleroğlu, M., Hazar, M., Akkuş Çutuk, Z. & Bezci, Ş. (2017). Judo Sporcularının Psikolojik Dayanıklılık Düzeyleri ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(1), 109-117.
  • Doğan, T., & Eryılmaz, A. (2013). Benlik Saygısı ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 107-117.
  • Doğan, T., Totan, T., & Sapmaz, F. (2009). Üniversite Öğrencilerinde Benlik Saygısı ve Sosyal Zeka. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 235-247.
  • Erdoğan, E. (2015). Tanrı Algısı, Dini Yönelim Biçimleri Ve Öznel Dindarlığın Psikolojik Dayanıklılıkla İlişkisi: Üniversite Örneklemi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(29), 223-246.
  • Erşan, E. E., Doğan, O., & Doğan, S. (2009). Beden Eğitimi ve Antrenörlük Bölümü Öğrencilerinde Benlik Saygısı Düzeyi ve Bazı Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi. Klinik Psikiyatri Dergisi, 12(1).
  • Friborg, O., Hjemdal, O., Rosenvinge, J. H., & Martinussen, M. (2003). A New Rating Scale for Adult Resilience: What Are The Central Protective Resources Behind Healthy Adjustment?. International Journal of Methods in Psychiatric Research, 12, 65-76.
  • Friborg, O., Barlaug, D., Martinussen, M., Rosenvinge, J.H., & Hjemdal, O., (2005). Resilience in Relation to Personality and Intelligence. International Journal of Methods in Psychiatric Research, 14(1), 29-42.
  • Grenville-Cleave, B. (2016). Positive Psychology : A Toolkit for Happiness, Purpose and Well-Being. London: Icon Books Ltd.
  • Güler-Şahin, R. (2006). Bireylerin Proaktif Kişilik Yapısı ile Benlik Saygısı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Gün, E. (2006). Spor Yapanlarda Ve Spor Yapmayan Ergenlerde Benlik Saygısı. Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Gündaş, A., & Koçak, R. (2015). Lise öğrencilerinde psikolojik sağlamlığın yordayıcısı olarak benlik kurgusu. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41), 795-802.
  • Güngörmüş, K., Okanlı, A., & Kocabeyoğlu, T. (2015). Hemşirelik Öğrencilerinin Psikolojik Dayanıklılıkları ve Etkileyen Faktörler. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 6(1), 9-14.
  • Hamurcu, P. (2014). Obez Bireylerde Benlik Saygısı ve Beden Algısının Değerlendirilmesi. İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Hoşman, O.Y. (2018). Tenisçilerin Spora Özgü Başarı Motivasyon ve Benlik Saygısı Düzeylerinin Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi.
  • Işık, N. (2018). Düzenli Sporun Beden Algısı ve Benlik Saygısı Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi. Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Kan, M. (2018). Üniversite Öğrencilerinde Yetişkin Bağlanma Biçimleri, Kişilik Özellikleri ve Benlik Saygısı Arasındaki İlişkiler. Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Karakaya, I., Coşkun, A., & Ağaoğlu, B. (2006). Yüzücülerin Depresyon, Benlik Saygısı ve Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 7(3), 162-166.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara.
  • Kaynak, K. B., Ergin, B., Arslan, E., & Pınarcık, Ö. (2015). Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygıları ile Çocuk Sevmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 14(1).
  • Kılıç, Ş. D. & Alver, B. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeyleri ve Psikolojik Dayanıklılıkları Arasındaki İlişkilerin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 2(3), 116-147.
  • Koç, M. (2010). Demografik Özellikler ile Dindarlık Arasındaki İlişki Yetişkinler Üzerine Ampirik Bir Araştırma. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 19(2), 217-248.
  • Kumar, S., Singh, N. S. & Mitra, S. (2016). Comparison of Mental Toughness Between Male and Female Volleyball Players of 12th South Asian Games. International Journal of Applied Research, 2(6), 268-270.
  • Liu, C., Marchewka, J.T., Lu, J., & Yu, C.S. (2005). Beyond Concern: A Privacy-Trustbehavioral Intention Model Of Electronic Commerce. Information & Management. 42 (2), 289-304.
  • Luthans F. (2002). The Need for and Meaning of Positive Organizational Behavior. Journal of Organizational Behavior, 23(6), 695-706.
  • McManus, F., Waite, P., & Shafran, R. (2009). Cognitive-behavior Therapy for Low Self-Esteem: A Case Example. Cognitive and Behavioral Practice, 16(3), 266-275.
  • Meredith, L. S., Sherbourne, C. D., Gaillot, S. J., Hansell, L., Ritschard, H.V., Parker, A. M. & Wrenn, G. (2011). Promoting Psychological Resilience in the U.S. Military. Rand Health Quarterly, 1(2). 2. Published online 2011 Jun 1.
  • Otacıoğlu, S. G. (2009). Müzik Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygısı Düzeyleri ile Akademik ve Çalgı Başarılarının Karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 141-150.
  • Önder, A., & Gülay, H. (2008). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlığının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (23).
  • Öner Altıok, H., Ek, N., & Koruklu, N. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygı Düzeyi ile İlişkili Bazı Değişkenlerin İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 99-120.
  • Özmenteş, G. (2014). Mesleki Müzik Eğitimi Alan Öğrencilerin Müzik Özyeterlikleri, Benlik Saygıları ve Bireysel Özellikleri Arasındaki İlişkiler. Eğitim ve Bilim, 39(171).
  • Sanford, L. T., & Donovan, M. E. (1999). Kadınlar ve Benlik Saygısı: Kendimiz Hakkındaki Duygu ve Düşüncelerimizi Anlamak ve Geliştirmek. Ankara: HYB Yayıncılık.
  • Sarıkaya, A. (2015). 14-18 Yaş Arası Ergenlerin Benlik Saygısı ve Psikolojik Dayanıklılık Düzeyleri Arasındaki İlişki. İstanbul Bilim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Taşğın, Ö., Bozgeyikli, H., & Boğazlıyan, E. E. (2017). Üniversiteli Gençlerin İşsizlik Kaygıları ile Psikolojik Dayanıklılıkları Arasındaki İlişki. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 6(16), 551-567.
  • Teşneli, Ö. (2007). Elit Seviyedeki Değişik Spor Branşlarının Fiziksel Benlik Algısı Üzerine Etkisi. Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Turan, N., & Tufan, B. (1987). Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri’nin (SEI) Geçerlik-Güvenirlik Çalışması. 23. Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, İstanbul-Türkiye, 816-817.
  • Turan, N., & Tufan, B. (1987). Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri’nin (SEI) Geçerlik-Güvenirlik Çalışması. 23. Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, İstanbul-Türkiye, 816-817.
  • Turgut, Ö., & Çapan, B. E. (2017). Ergen Psikolojik Sağlamlık Düzeyinin Yordayıcıları: Algılanan Sosyal Destek ve Okul Bağlılığı. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (44), 162-183.
  • Ülker Tümlü, G., & Recepoğlu, E. (2013). Üniversite Akademik Personelinin Psikolojik Dayanıklılık ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişki. Journal Of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 3(3).
  • Ünver, Ş., Çavuşoğlu, G., & İslamoğlu, İ. (2014). Spor Bilimleri ve İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Benlik Saygısı ve Psikosomatik Belirtilerinin Karşılaştırılması. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 2), 261-270.
  • Weinberg, R. S. & Gould, D. (2015). Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yavuzer, H. (2007). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Genç Yetişkin Egzersiz Liderlerinin Benlik Saygıları ve Psikolojik Dayanıklılıklarının İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 121 - 136, 30.08.2019

Öz

Bu çalışmada, genç yetişkin egzersiz liderlerinin benlik
saygıları ile psikolojik dayanıklılıkları 
arasındaki ilişkiyi incelemek; bazı tanımlayıcı değişkenler ile
psikolojik dayanıklılığın benlik saygısını yordayıcılığını belirlemek
amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeline dayalı çalışmada; Coopersmith Benlik
Saygısı Envanteri (CBSE), Yetişkinler İçin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği (YPDÖ)
ve Kişisel Bilgi Formu’ndan yararlanılmış, toplam 324 katılımcıya ulaşılmıştır.
Verilerin analizinde; tanımlayıcı istatistiksel metodlar, Bağımsız Gruplar
T-Testi, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizleri
kullanılmıştır. Araştırma değişkenlerinin korelasyonel değerlemesinde; benlik
saygısı puanı ile YPDÖ toplam ve kendilik algısı, gelecek algısı, yapısal stil,
sosyal yeterlilik, aile uyumu alt boyut puanları arasında pozitif yönlü anlamlı
ilişki bulunmuştur. Araştırma değişkenlerinin tanımlayıcı özelliklere göre
farklılaşıp farklılaşmadığına yönelik incelemelerde; kadınların benlik
saygılarının erkeklerden anlamlı
derecede yüksek olduğu, ayrıca, yaş ile kendilik algısı ve benlik saygısı,
mesleki deneyim ile benlik saygısı, kişisel antrenman sıklığı ile benlik
saygısı, YPDÖ toplam puanı, gelecek algısı ve yapısal stil arasında pozitif
yönlü anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Bir diğer bulgu, pilates liderlerinin YPDÖ
toplam puanı ile kendilik algısı, yapısal stil, sosyal yeterlilik, aile uyumu
ve sosyal kaynaklar puanlarının fitness liderlerinden anlamlı düzeyde yüksek olduğunu
göstermiştir. Tanımlayıcı değişkenler ve YPDÖ’nin benlik saygısı üzerine etkilerini
belirlemek üzere yapılan çoklu doğrusal regresyon analiz sonuçları, benlik
saygısı toplam varyansının %14’ünün modeldeki cinsiyet, mesleki deneyim,
kişisel haftalık antrenman sıklığı ve kendilik algısı değişkenleriyle
açıklandığını göstermiştir. Buna göre, kadın olma durumunun yanı sıra mesleki deneyim,
kişisel haftalık antrenman sıklığı ile kendilik algısı puanlarındaki artışın
benlik saygısına etki ettiği, yaş, mesleki deneyim, kişisel haftalık antrenman
sıklığı, kendilik algısı ve psikolojik dayanıklılıktaki artışların bireylerin
benlik saygılarını artırdığı söylenebilir
.

Kaynakça

  • Aine, D., & Lester, D. (1995). Exercise, Depression, and Self-esteem. Perceptual and Motor Skills, 81(3), 890-890.
  • Akça, Z. K. (2012). Genç Yetişkinlikte Algılanan Anne-Baba Tutumlarının, Kendini Toparlama Gücü Ve Benlik Saygısı Arasındaki İlişki. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Andrews, B., & Brown, G. W. (1995). Stability and Change in Low Self-Esteem: The Role of Psychosocial Factors. Psychological Medicine, 25(1), 23-31.
  • Arslan, H. (2018). Psikolojik Danışmanların Mutluluk, Psikolojik Sağlamlık ve Bağımlılık Durumları Arasındaki İlişkiler. Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi, 1(1), 17-35.
  • Aydoğan, D., & Özbay, Y. (2012). Akademik Erteleme Davranışının Benlik Saygısı, Durumluluk Kaygı, Öz-Yeterlilik Açısından Açıklanabilirliğinin İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(3), 1-10.
  • Baltaş, A. (2010). Özsaygı mı? Özgüven mi?. Kaynak Dergisi, 43 (2). http://www.kaynakdergisi.net/default. asp? sayi=43. Erişim Tarihi: 30 Haziran 2019.
  • Basım, H. N., & Çetin, F. (2011). Yetişkinler İçin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği'nin Güvenilirlik Ve Geçerlilik Çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 22(2), 104-114.
  • Certel, Z., & Bahadır, Z. (2012). Takım Sporu Yapan Sporcularda Benlik Saygısı ve Sürekli Öfke Ve Öfke İfade Tarz İlişkisinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(2), 157-164.
  • Coopersmith, S. (1967). The Antecedents of Self-Esteem. Consulting Psychologists Press, Palo Alto, CA.
  • Cenkseven-Önder, F. Yıldırım, S. Y., & Önder, F. C. (2018). Lise Öğrencilerinde Psikolojik Dayanıklılığın Akademik Erteleme Üzerindeki Rolü. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(57), 380-387.
  • Çavuşoğlu, S., & Yalçın, M. (2018). Banka Çalışanlarının Kişilik Özelliklerinin Psikolojik Dayanıklılık Düzeylerine Etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 49-76.
  • Çetin, F., Yeloğlu, H. O., & Basım, H. N. (2015). Psikolojik Dayanıklılığın Açıklanmasında Beş Faktör Kişilik Özelliklerinin Rolü: Bir Kanonik İlişki Analizi. Türk Psikoloji Dergisi, 30(75), 81-92.
  • Çutuk, S., Beyleroğlu, M., Hazar, M., Akkuş Çutuk, Z. & Bezci, Ş. (2017). Judo Sporcularının Psikolojik Dayanıklılık Düzeyleri ile Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(1), 109-117.
  • Doğan, T., & Eryılmaz, A. (2013). Benlik Saygısı ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 107-117.
  • Doğan, T., Totan, T., & Sapmaz, F. (2009). Üniversite Öğrencilerinde Benlik Saygısı ve Sosyal Zeka. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 235-247.
  • Erdoğan, E. (2015). Tanrı Algısı, Dini Yönelim Biçimleri Ve Öznel Dindarlığın Psikolojik Dayanıklılıkla İlişkisi: Üniversite Örneklemi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(29), 223-246.
  • Erşan, E. E., Doğan, O., & Doğan, S. (2009). Beden Eğitimi ve Antrenörlük Bölümü Öğrencilerinde Benlik Saygısı Düzeyi ve Bazı Sosyodemografik Özelliklerle İlişkisi. Klinik Psikiyatri Dergisi, 12(1).
  • Friborg, O., Hjemdal, O., Rosenvinge, J. H., & Martinussen, M. (2003). A New Rating Scale for Adult Resilience: What Are The Central Protective Resources Behind Healthy Adjustment?. International Journal of Methods in Psychiatric Research, 12, 65-76.
  • Friborg, O., Barlaug, D., Martinussen, M., Rosenvinge, J.H., & Hjemdal, O., (2005). Resilience in Relation to Personality and Intelligence. International Journal of Methods in Psychiatric Research, 14(1), 29-42.
  • Grenville-Cleave, B. (2016). Positive Psychology : A Toolkit for Happiness, Purpose and Well-Being. London: Icon Books Ltd.
  • Güler-Şahin, R. (2006). Bireylerin Proaktif Kişilik Yapısı ile Benlik Saygısı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Gün, E. (2006). Spor Yapanlarda Ve Spor Yapmayan Ergenlerde Benlik Saygısı. Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Gündaş, A., & Koçak, R. (2015). Lise öğrencilerinde psikolojik sağlamlığın yordayıcısı olarak benlik kurgusu. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41), 795-802.
  • Güngörmüş, K., Okanlı, A., & Kocabeyoğlu, T. (2015). Hemşirelik Öğrencilerinin Psikolojik Dayanıklılıkları ve Etkileyen Faktörler. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 6(1), 9-14.
  • Hamurcu, P. (2014). Obez Bireylerde Benlik Saygısı ve Beden Algısının Değerlendirilmesi. İstanbul Bilim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Hoşman, O.Y. (2018). Tenisçilerin Spora Özgü Başarı Motivasyon ve Benlik Saygısı Düzeylerinin Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi.
  • Işık, N. (2018). Düzenli Sporun Beden Algısı ve Benlik Saygısı Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi. Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Kan, M. (2018). Üniversite Öğrencilerinde Yetişkin Bağlanma Biçimleri, Kişilik Özellikleri ve Benlik Saygısı Arasındaki İlişkiler. Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Karakaya, I., Coşkun, A., & Ağaoğlu, B. (2006). Yüzücülerin Depresyon, Benlik Saygısı ve Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 7(3), 162-166.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara.
  • Kaynak, K. B., Ergin, B., Arslan, E., & Pınarcık, Ö. (2015). Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygıları ile Çocuk Sevmeleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 14(1).
  • Kılıç, Ş. D. & Alver, B. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeyleri ve Psikolojik Dayanıklılıkları Arasındaki İlişkilerin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 2(3), 116-147.
  • Koç, M. (2010). Demografik Özellikler ile Dindarlık Arasındaki İlişki Yetişkinler Üzerine Ampirik Bir Araştırma. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 19(2), 217-248.
  • Kumar, S., Singh, N. S. & Mitra, S. (2016). Comparison of Mental Toughness Between Male and Female Volleyball Players of 12th South Asian Games. International Journal of Applied Research, 2(6), 268-270.
  • Liu, C., Marchewka, J.T., Lu, J., & Yu, C.S. (2005). Beyond Concern: A Privacy-Trustbehavioral Intention Model Of Electronic Commerce. Information & Management. 42 (2), 289-304.
  • Luthans F. (2002). The Need for and Meaning of Positive Organizational Behavior. Journal of Organizational Behavior, 23(6), 695-706.
  • McManus, F., Waite, P., & Shafran, R. (2009). Cognitive-behavior Therapy for Low Self-Esteem: A Case Example. Cognitive and Behavioral Practice, 16(3), 266-275.
  • Meredith, L. S., Sherbourne, C. D., Gaillot, S. J., Hansell, L., Ritschard, H.V., Parker, A. M. & Wrenn, G. (2011). Promoting Psychological Resilience in the U.S. Military. Rand Health Quarterly, 1(2). 2. Published online 2011 Jun 1.
  • Otacıoğlu, S. G. (2009). Müzik Öğretmeni Adaylarının Benlik Saygısı Düzeyleri ile Akademik ve Çalgı Başarılarının Karşılaştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 141-150.
  • Önder, A., & Gülay, H. (2008). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlığının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (23).
  • Öner Altıok, H., Ek, N., & Koruklu, N. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygı Düzeyi ile İlişkili Bazı Değişkenlerin İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 99-120.
  • Özmenteş, G. (2014). Mesleki Müzik Eğitimi Alan Öğrencilerin Müzik Özyeterlikleri, Benlik Saygıları ve Bireysel Özellikleri Arasındaki İlişkiler. Eğitim ve Bilim, 39(171).
  • Sanford, L. T., & Donovan, M. E. (1999). Kadınlar ve Benlik Saygısı: Kendimiz Hakkındaki Duygu ve Düşüncelerimizi Anlamak ve Geliştirmek. Ankara: HYB Yayıncılık.
  • Sarıkaya, A. (2015). 14-18 Yaş Arası Ergenlerin Benlik Saygısı ve Psikolojik Dayanıklılık Düzeyleri Arasındaki İlişki. İstanbul Bilim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Taşğın, Ö., Bozgeyikli, H., & Boğazlıyan, E. E. (2017). Üniversiteli Gençlerin İşsizlik Kaygıları ile Psikolojik Dayanıklılıkları Arasındaki İlişki. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 6(16), 551-567.
  • Teşneli, Ö. (2007). Elit Seviyedeki Değişik Spor Branşlarının Fiziksel Benlik Algısı Üzerine Etkisi. Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi. Turan, N., & Tufan, B. (1987). Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri’nin (SEI) Geçerlik-Güvenirlik Çalışması. 23. Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, İstanbul-Türkiye, 816-817.
  • Turan, N., & Tufan, B. (1987). Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri’nin (SEI) Geçerlik-Güvenirlik Çalışması. 23. Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, İstanbul-Türkiye, 816-817.
  • Turgut, Ö., & Çapan, B. E. (2017). Ergen Psikolojik Sağlamlık Düzeyinin Yordayıcıları: Algılanan Sosyal Destek ve Okul Bağlılığı. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (44), 162-183.
  • Ülker Tümlü, G., & Recepoğlu, E. (2013). Üniversite Akademik Personelinin Psikolojik Dayanıklılık ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişki. Journal Of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 3(3).
  • Ünver, Ş., Çavuşoğlu, G., & İslamoğlu, İ. (2014). Spor Bilimleri ve İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Benlik Saygısı ve Psikosomatik Belirtilerinin Karşılaştırılması. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 2), 261-270.
  • Weinberg, R. S. & Gould, D. (2015). Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yavuzer, H. (2007). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makale
Yazarlar

Çiğdem Öner 0000-0002-1939-0526

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öner, Ç. (2019). Genç Yetişkin Egzersiz Liderlerinin Benlik Saygıları ve Psikolojik Dayanıklılıklarının İncelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 3(2), 121-136.

Spor Eğitim Dergisi (SEDER), aşağıdaki indeks/veritabanlarında listelenmektedir: