In this research, The Mugla
Sitki Kocman University Physical Education and Sports Department students’
specific learning styles were investigated using Kolb Learning styles.
In the present study, surveys were applied to
80 active students in 2014-2015 academic calendar year. Students’ cumulative
GPA’s as a function of learning styles were studied. The data were collected
using Kolb Learning Style Inventory (LSI), which was translated in to Turkish
by Askar and Akkoyunlu in 1993. The statistical analyses were performed through
independent chi square test.
As a result of this study, it is found that
physical education teacher candidates mostly preferred diverging and
assimilating learning styles.
Bu araştırma,
Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü
Öğrencilerinin Kolb Öğrenme stilleri kullanılarak kendilerine özgü öğrenme
stillerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada
katılımcıların öğreneme stillerine göre başarıları incelenmiştir. Yapılan bu
çalışmaya 2014-2015 öğretim yılında öğrenim gören 80 öğrenci dahil etmiştir.
Veri toplama aracı olarak Askar ve Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçeye
çevrilmiş olan Kolb Öğrenme Stili envanteri (OSE) kullanılmıştır. Verilerin
analizinde betimsel istatistik ve Ki-Kare Bağımsızlık Testi kullanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0