The aim of this research is to examine the self-efficacy level of the students who take compulsory or elective dance courses at the faculty of sports sciences. 145 university students voluntarily participated in the study. Self-Efficacy Evaluation Form (Özevin, 2008) on Body Language and Dance was used as data collection tool. The scale consists of 34 items of Likert type with 5 and Cronbach Alpha reliability coefficient is 0.95. A significant difference was found between dance self-efficacy of university students and department, grade and age categories. In addition, as a result of the findings, it was seen that the majority of the participants had the medium level of the dance self-efficacy.
Bu araştırmanın amacı, spor bilimleri fakültesinde zorunlu veya seçmeli dans dersini alan öğrencilerinin dansa ilişkin özyeterlik seviyelerinin incelenmesidir. Araştırmaya gönüllü olarak 145 üniversite öğrencisi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Beden Dili ve Dansa İlişkin Özyeterlik Değerlendirme Formu (Tokinan, 2008) kullanılmıştır. Ölçek 5’ li Likert tipindeki 34 maddeden oluşmakta olup Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,95’ dir. Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin dans özyeterlikleri ile bölüm, sınıf ve yaş kategorileri arasında anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda katılımcıların çoğunluğunun orta seviyede dans özyeterliğine sahip olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0