Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dance Self Efficacy Level of the Sports Science Students

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 3, 19 - 25, 28.12.2020

Öz

The aim of this research is to examine the self-efficacy level of the students who take compulsory or elective dance courses at the faculty of sports sciences. 145 university students voluntarily participated in the study. Self-Efficacy Evaluation Form (Özevin, 2008) on Body Language and Dance was used as data collection tool. The scale consists of 34 items of Likert type with 5 and Cronbach Alpha reliability coefficient is 0.95. A significant difference was found between dance self-efficacy of university students and department, grade and age categories. In addition, as a result of the findings, it was seen that the majority of the participants had the medium level of the dance self-efficacy.

Kaynakça

  • Acuner, A. (2012). Farklı dansları yapan bireylerin çeşitli değişkenlere göre özgüven ve öz-yeterliklerinin karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Aktaş, G. (2006). Dansa ilk adım, içinde (1-23). Ünv. Yay. İzmir.
  • Altunçekiç, A., Yaman, S., Koray, Ö. (2005). Öğretmen adaylarının öz-yeterlik inanç düzeyleri ve problem çözme becerileri üzerine bir araştırma (Kastamonu ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 93.
  • Atasoy, M., Şahin, C. (2017). Beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği özyeterlikleri ile öğrencileri tanıma yeterliğini kazanma düzeyleri. Pegem Atıf İndeksi, 661-670.
  • Bandura, A. (1993). Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning. Educational Psychologist. 28(2), 117-148.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W.H. Freeman.
  • Bozkurt, T. M. (2013). Beden eğitimi öğretmeni adalarının öğretmenlik özyeterliliklerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Çelenk, K., Şen, Y. (2019). Okul öncesi ve sınıf eğitimi öğrencilerinin müzik öğretimine yönelik özyeterlik algıları. Eğitim Bilimleri, Bölüm (7), 137-157.
  • Çevik, B. D. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 145-168.
  • Demirtaş, H., Cömert, M., Özer, N. (2011). Öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Eğitim ve Bilim, 36(159), 96-111.
  • Dellinger, A. B., Bobbett, J. J., Olivier, D. F., Ellett, C. D. (2008). Measuring teachers’ self-efficacy beliefs: Development and use of the TEBS-Self. Teaching and Teacher Education, 24(3), 751-766.
  • Garvis, S., Pendergast, D. (2011). An investigation of early childhood teacher self-efficacy beliefs in the teaching of arts education. International Journal Of Education & The Arts, 12(9), 1-15.
  • Kafkas, M. E., Açak, M., Çoban, B., Karademir, T. (2010). Beden eğitimi öğretmen adaylarının öz-yeterlik algıları ile mesleki kaygıları arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2), 93-111.
  • Karakaya, İ. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Tanrıöğen A. (Ed). Bilimsel araştırma yöntemleri (s.59). Ankara: Anı yayıncılık.
  • Little, S., Hall, T. (2017). Selecting, teaching and assessing physical education dance experiences. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 88(3), 36–42. doi:10.1080/07303084.2016.1260075
  • Lummis, G. W., Morris, J., Paolino, A. (2014). An investigation of Western Australian pre-service primary teachers' experiences and self-efficacy in The Arts. Australian Journal of Teacher Education, 39(5), 4.
  • Mattsson, T., Lundvall, S. (2015). The position of dance in physical education. Sport, Education and Society, 20(7), 855-871.
  • Nakip, C., Özcan, G. (2016). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inançları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3).
  • Ünlü, İ. (2017.) Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 18(2).
  • Ripalda, M.C.F. (2019). Dance and choreography competence of universıty physical education teachers. European Journal of Physical Education and Sport Science.
  • Tokinan, B. Ö. (2008). Yaratıcı dans etkinliklerinin motivasyon, özgüven, özyeterlik ve dans performansı üzerindeki etkileri. Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Tokinan, B. Ö., Bilen, S. (2010). Beden dili ve dansa ilişkin özyeterlik değerlendirme formu geliştirme çalışması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43(2), 75-88.
  • Turan, Z. (2016). Üniversite öğrencilerinin dans özyeterlikleri üzerine bir çalışma. Yedi, (16), 33-46.
  • Turan, Z., Çamlıyer, H. (2016). Dans eğitiminde temel hareket becerilerinin sınıflandırılması. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 9(17), 9-28.
  • Turan, Z. (2018). Konservatuvar türk halk oyunları bölümü öğrencilerinin müzik öğretimi öz-yeterliklerinin belirlenmesi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (68), 29-42.
  • Yazıcı, T. (2014). Türk halk oyunları bölümü öğrencilerinin müzik öğretimi özyeterlik düzeyleri ile ilgili görüşleri. Akademik Bakış Dergisi. Sayı:41

Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Dans Özyeterlik Seviyesi

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 3, 19 - 25, 28.12.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı, spor bilimleri fakültesinde zorunlu veya seçmeli dans dersini alan öğrencilerinin dansa ilişkin özyeterlik seviyelerinin incelenmesidir. Araştırmaya gönüllü olarak 145 üniversite öğrencisi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Beden Dili ve Dansa İlişkin Özyeterlik Değerlendirme Formu (Tokinan, 2008) kullanılmıştır. Ölçek 5’ li Likert tipindeki 34 maddeden oluşmakta olup Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,95’ dir. Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin dans özyeterlikleri ile bölüm, sınıf ve yaş kategorileri arasında anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda katılımcıların çoğunluğunun orta seviyede dans özyeterliğine sahip olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Acuner, A. (2012). Farklı dansları yapan bireylerin çeşitli değişkenlere göre özgüven ve öz-yeterliklerinin karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Aktaş, G. (2006). Dansa ilk adım, içinde (1-23). Ünv. Yay. İzmir.
  • Altunçekiç, A., Yaman, S., Koray, Ö. (2005). Öğretmen adaylarının öz-yeterlik inanç düzeyleri ve problem çözme becerileri üzerine bir araştırma (Kastamonu ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 93.
  • Atasoy, M., Şahin, C. (2017). Beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği özyeterlikleri ile öğrencileri tanıma yeterliğini kazanma düzeyleri. Pegem Atıf İndeksi, 661-670.
  • Bandura, A. (1993). Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning. Educational Psychologist. 28(2), 117-148.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W.H. Freeman.
  • Bozkurt, T. M. (2013). Beden eğitimi öğretmeni adalarının öğretmenlik özyeterliliklerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Çelenk, K., Şen, Y. (2019). Okul öncesi ve sınıf eğitimi öğrencilerinin müzik öğretimine yönelik özyeterlik algıları. Eğitim Bilimleri, Bölüm (7), 137-157.
  • Çevik, B. D. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 145-168.
  • Demirtaş, H., Cömert, M., Özer, N. (2011). Öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Eğitim ve Bilim, 36(159), 96-111.
  • Dellinger, A. B., Bobbett, J. J., Olivier, D. F., Ellett, C. D. (2008). Measuring teachers’ self-efficacy beliefs: Development and use of the TEBS-Self. Teaching and Teacher Education, 24(3), 751-766.
  • Garvis, S., Pendergast, D. (2011). An investigation of early childhood teacher self-efficacy beliefs in the teaching of arts education. International Journal Of Education & The Arts, 12(9), 1-15.
  • Kafkas, M. E., Açak, M., Çoban, B., Karademir, T. (2010). Beden eğitimi öğretmen adaylarının öz-yeterlik algıları ile mesleki kaygıları arasındaki ilişki. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (2), 93-111.
  • Karakaya, İ. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Tanrıöğen A. (Ed). Bilimsel araştırma yöntemleri (s.59). Ankara: Anı yayıncılık.
  • Little, S., Hall, T. (2017). Selecting, teaching and assessing physical education dance experiences. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 88(3), 36–42. doi:10.1080/07303084.2016.1260075
  • Lummis, G. W., Morris, J., Paolino, A. (2014). An investigation of Western Australian pre-service primary teachers' experiences and self-efficacy in The Arts. Australian Journal of Teacher Education, 39(5), 4.
  • Mattsson, T., Lundvall, S. (2015). The position of dance in physical education. Sport, Education and Society, 20(7), 855-871.
  • Nakip, C., Özcan, G. (2016). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inançları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3).
  • Ünlü, İ. (2017.) Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Kirsehir Education Faculty, 18(2).
  • Ripalda, M.C.F. (2019). Dance and choreography competence of universıty physical education teachers. European Journal of Physical Education and Sport Science.
  • Tokinan, B. Ö. (2008). Yaratıcı dans etkinliklerinin motivasyon, özgüven, özyeterlik ve dans performansı üzerindeki etkileri. Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Tokinan, B. Ö., Bilen, S. (2010). Beden dili ve dansa ilişkin özyeterlik değerlendirme formu geliştirme çalışması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43(2), 75-88.
  • Turan, Z. (2016). Üniversite öğrencilerinin dans özyeterlikleri üzerine bir çalışma. Yedi, (16), 33-46.
  • Turan, Z., Çamlıyer, H. (2016). Dans eğitiminde temel hareket becerilerinin sınıflandırılması. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 9(17), 9-28.
  • Turan, Z. (2018). Konservatuvar türk halk oyunları bölümü öğrencilerinin müzik öğretimi öz-yeterliklerinin belirlenmesi. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (68), 29-42.
  • Yazıcı, T. (2014). Türk halk oyunları bölümü öğrencilerinin müzik öğretimi özyeterlik düzeyleri ile ilgili görüşleri. Akademik Bakış Dergisi. Sayı:41
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makale
Yazarlar

Meriç Ödemiş 0000-0002-2034-4295

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ödemiş, M. (2020). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Dans Özyeterlik Seviyesi. Spor Eğitim Dergisi, 4(3), 19-25.

Spor Eğitim Dergisi (SEDER), aşağıdaki indeks/veritabanlarında listelenmektedir: