Bu araştırma Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Algıladıkları Stres Düzeyleri Puanlarının Psikolojik Sağlamlık Puanları Üzerindeki etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri katılımcılara Google formlar aracılığıyla ulaştırılmış ve gönüllü olarak araştırmaya katılımı esas alınmıştır. Toplamda 474 katılımcıya ulaşılmış eksik ya da hatalı görülen 2 ölçek formu analiz için uygun bulunmamıştır. Analiz için 472 ölçek formu uygun bulunmuştur. Veri toplama aracı olarak, Smith ve diğerleri (2008) geliştirilen ve Doğan (2015) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği (KPSÖ) ve Cohen, Kamarck ve Mermelstein (1983) tarafından geliştirilen Yerlikaya ve İnanç (2007) tarafından ölçeğin Türkçe uyarlama çalışması yapılan Algılanan Stres Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve güvenirlik katsayısı hesaplamaları yapılmıştır. Ayrıca korelasyon analizi ve Katılımcıların Algıladıkları Stres Düzeyleri Puanlarının Psikolojik Sağlamlık Puanları Üzerindeki etkisinin incelenmesi amacıyla regresyon analizi uygulanmıştır. Katılımcıların Algıladıkları Stres Düzeyleri Puanlarının Psikolojik Sağlamlık Puanları Üzerindeki etkisinin incelenmesi amacıyla regresyon analizi regresyon analizi uygulanmış ve kurulan modelin istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür. (F=2327,624; p<0.05). Bağımsız değişkenlere ait beta katsayı değerine, t değerine ve anlamlılık seviyesine bakıldığında; stres düzeyinin psikolojik sağlamlık üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisinin olduğu görülmektedir (t=-18.100, p<0.05). Psikolojik sağlamlık üzerindeki değişimin %40. 9’unu açıklandığı görülmektedir (Düzenlenmiş R^2=0.409). Psikoloji değişkenindeki 1 birimlik artış kişisel uygunluk üzerinde ki -.479’luk azalışa (β=-.479) neden olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This study was conducted to examine the impact of Sports Sciences Faculty Students ' Perception of Stress Levels on their Scores of Psychological Strength. Data of the study were delivered to students via Google forms, and participation in the study was on a voluntary basis. A total of 474 participants were reached, 2 scale forms which were found incomplete or incorrect were not suitable for the analysis. For the analysis, 472 scale forms were suitable. As data collection tools, Resilience Scale Short Form (RSSF) developed by Smith et al. (2008) and adapted into Turkish by Doğan (2015), and Perceived Stress Scale developed by Cohen, Kamarck, and Mermelstein (1983) and adapted into Turkish by Yerlikaya and İnanç (2007) were used.
Frequency, percentage, and reliability coefficient were used in data analysis. Correlation analysis and regression analysis were also performed to examine the impact of Participants ' Perceived Stress Level Scores on their Psychological Resilience Scores. Regression analysis was performed to examine the impact of Participants ' Perceived Stress Level Scores on their Psychological Resilience Scores, and it was seen that the established model was statistically significant (F=2327,624; p<0.05). Looking at the beta coefficient value, t value, and significance level of independent variables, it was seen that the stress level had a statistically significant impact on psychological resilience (t=-18.100, p<0.05). The change in psychological resilience was seen to be explained by 40.9% (EditedR^2=0.409). It was concluded that a 1 unit increase in the psychology variable caused a decrease of -.479 (β=-.479) on personal suitability.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0