Bu çalışmanın birincil amacı, Covid-19 pandemi sürecinde Jandarma Sahil Güvenlik Akademisi (JSGA) öğrencilerinin davranışsal ve yaşam tarzı alışkanlıklarındaki değişimleri ortaya koymaktır. İkincil amacı ise öğrencilerin beden kütle indeksine (BKİ) göre bu değişkenler arasında ilişki olup olmadığını belirlemektir. Çalışmanın araştırma grubunu JSGA’sinde öğrenim gören 208 erkek öğrenci oluşturmaktadır. İlişkisel taraa modelinde gerçekleştirilen araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve yaşam tarzı değişiklerini belirlemeye yönelik bilgi formu kullanılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler, Jamovi 1.8.2 istatistik yazılım programında %95 güven aralığı ve %5 hata payı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; tanımlayıcı verilerde yüzde ve frekans değerleri, ikili karşılaştırmalarda ise veriler normal dağılım göstermediği için parametrik olmayan korelasyon testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre JSGA öğrencilerinin pandemi öncesine kıyasla fiziksel aktiviteye katılımında artış olduğu, çoğunluğunun kilo verdiği, uyku sürelerinin iyi durumda olduğu, TV izleme sürelerinin, beslenme durumlarının ve stres seviyelerinin değişmediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin BKİ sınıflaması ile yaşam tarzı alışkanlıkları arasında istatistiki açıdan; kilo durumuyla negatif yönde yüksek bir ilişki, uyku süresinde pozitif yönde yüksek bir ilişki ve stres seviyeleri ile negatif yönde yüksek bir ilişki tespit edilmiştir. Kruskal Wallis test sonuçlarında kilo durumu, uyku kalitesi ve stres seviyesinin öğrencilerin BKİ değerlerini anlamlı olarak etkilediğine ulaşılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin çoğunluğunun pandemi öncesine göre yaşam alışkanlıklarının iyi seviyede olduğu söylenebilir. Öğrencilerin fiziksel aktiviteye katılımlarının artması yaşam alışkanlıklarının iyi seviyede olmasını sağlamış olabilir.
Yok
Yok
The primary purpose of this study was to Covid-19 pandemic in the process of the Gendarmerie, the Coast Guard Academy (JSGA) students, changes in behavioral and lifestyle habits to reveal. The secondary dec is to determine whether there is a relationship between these variables according to the students' body mass index (BMI). The research group of the study consists of 208 male students studying at JSGA. In the research conducted in the relational screening model, the personal information form and the information form for determining lifestyle changes were used as data collection tools. The data obtained from the surveys were analyzed in the Jamovi 1.8.2 statistical software program with 5% confidence interval and a 5% margin of error. In the analysis of the data, percentage and frequency values were used in descriptive data, and nonparametric correlation test and Kruskal Wallis test were used in binary comparisons because the data did not show a normal distribution. According to the results of the analysis, it was determined that the participation of JSGA students in physical activity increased compared to the pre-pandemic period, the majority of them lost weight, their sleep times were in good condition, their TV watching times, nutritional status and stress levels did not change. Statistically, between students' BMI classification and their lifestyle habits; There was a high negative correlation with weight status, a high positive correlation with sleep duration, and a high negative correlation with stress levels. In the Kruskal Wallis test results, it was found that the weight status, sleep quality and stress level significantly affected the BMI values of the students. As a result, it can be said that the living habits of the majority of the students are at a good level compared to the pre-pandemic period. The increase in students' participation in physical activity may have provided a good level of living habits.
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0