Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Effects of Teaching Approaches in Physical Education Classes on Student Motivation and Participation

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 3, 191 - 199
https://doi.org/10.55238/seder.1514903

Öz

This study aims to examine the effects of teaching approaches applied in physical education classes on student motivation and engagement. The study systematically analyses various teaching methods in the existing literature, while compiling and comparing research on how these methods affect student motivation. The literature review reveals that innovative teaching approaches increase students' interest in the lesson and encourage active participation. The research aims to provide important tips for improving the pedagogical quality of physical education classes and increasing student engagement. The findings show that student-centred and problem-solving oriented methods increase students' motivation and encourage their active participation. Instructional approaches used in physical education classes have a direct effect on student motivation and participation. Student-centred and problem-solving oriented methods increase students' active participation and positively affect their interest levels and academic achievement. These findings emphasise the importance of adopting effective teaching strategies and contribute to the development of more effective practices in physical education education.

Kaynakça

  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde Motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, s.13.
  • Bailey R. (2006). Physical education and sport in schools: a review of benefits and outcomes. J Sch Health. Oct; 76(8):397-401. doi: 10.1111/j.1746-1561.2006.00132.x. PMID: 16978162.
  • Battistich, V. Watson, M. (2007). Fostering social development in preschool and the early elementary grades through co-operative classroom activities, cooperative learning the social and intellectual outcomes at learning in group. Ed:Gılles, R.M., Ashman A.F., Routledge Transferred to digital printing, ISBN: 0-415-30340-0.
  • Bayrakçeken, S. Oktay, Ö. Samanci, O. Canpolat, N. (2021). Motivasyon Kuramları Çerçevesinde Öğrencilerin Öğrenme Motivasyonlarının Arttırılması: Bir Derleme Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (2), 677-698.
  • Baykara, K. (2000). İşbirliğine Dayalı Öğrenme Teknikleri ve Denetim Odakları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18:201-210.
  • Biggs, J. ve Tang, C. (2011). Teaching for quality learning at university: What the student does (4th ed.). McGraw-Hill Education (UK).
  • Brown, A. (2019). Student-Centered Learning: Current Research and Trends. Journal of Educational Psychology, 112(3), 457-476.
  • Bouzid, M., Mrayeh, M. ve Souissi, N. (2015) Sınıf Yönetimi Eğitiminin Beden Eğitimi Öğrencilerinin Öz Yeterlilik Duyguları Üzerindeki Etkisi. Yaratıcı Eğitim, 6, 1256-1265. https://doi.org/10.4236/ce.2015.612124 .
  • Bozdağ, İ. ve Dalkıran, O. (2024). Beden Eğitimi Öğretiminde Model Temelli Yaklaşım ve Uyarlanmış Etkinlikler Yoluyla Öğrencilerin Değer Kazanımlarının İncelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 136-169. https://doi.org/10.38021/asbid.1433398
  • Çevikoğlu, S. (2006). Trafikent Sürücü Eğitim Simülatörünün Simülatör Özellikleri ARCS Motivasyon Modeli Bakımından Değerlendirilmesi ve Sürücülerin Direksiyon Eğitimi Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çiçek, Ş., Koçak, S., ve Kirazcı, S. (2002). Beden Eğitimi Derslerinde Çeşitli Öğretmen Ve Öğrenci Davranişlarinin Öğrencilerin Derse Katilimindaki Önemi Ve Sergilenme Sikliği. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(4), 3-14.
  • Çolakoğlu, J. (2002). Yaşam Boyu Öğrenmede Motivasyonun Önemi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı (155- 156), 2.
  • Davidson, N. (1990). Indroduction from cooperative learning in mathematics. New York: Addison, Wesley
  • Deci, E.L. ve Ryan, R.M. (2000). The "what" and "why" of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227-268.
  • Demirhan, G. ve Çelik, B. (2018). The effect of student-centered teaching approaches on students' motivation and achievement in physical education. Journal of Education and Training Studies, 6(12), 81-88.
  • Ennis, C.D. (1999). Creating a culturally relevant curriculum for disengaged girls. Research Quarterly for Exercise and Sport, 70(3), 270-282.
  • Erdem, M. ve Kılıç, K. (2019). The effect of interactive learning environments on students' motivation and participation in physical education classes. Journal of Education and Training Studies, 7(6), 123-130.
  • Gillies, R.M. (2003). The behaviors of middle school students in cooperative learning groups in mathematics. Journal of Educational Psychology, 95(3), 503-514.
  • Grineski, S. (1996). Cooperative learning in physical education. Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Herrmann, K.J. (2013). İşbirlikçi öğrenmenin öğrenci katılımı üzerindeki etkisi: Bir müdahalenin sonuçları. Yüksek Öğrenimde Aktif Öğrenme, 14 (3), 175-187. https://doi.org/10.1177/1469787413498035
  • Hattie, J. ve Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77(1), 81-112.
  • Johnson, D.W. ve Johnson, R.T. (2009). An educational psychology success story: Social interdependence theory and cooperative learning. Educational Researcher, 38(5), 365-379.
  • Johnson, L. Adams Becker, S. Estrada, V. ve Freeman, A. (2016). NMC Horizon Report: 2016 Higher Education Edition. The New Media Consortium.
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T., ve Smith, K. A. (2014). Cooperative learning: Improving university instruction by basing practice on validated theory. Journal on Excellence in College Teaching, 25(3&4), 85-118. Jonassen, D.H. (2000). Toward a design theory of problem solving. Educational Technology Research and Development, 48(4), 63-85.
  • Kale, E. ve Erşen E. (2003). Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş. Nobel Yayın Evi. Ankara.
  • Kasap, H. (2010) Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi: İşbirliği İçinde Öğrenme Yaklaşımları 11. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi.
  • Kember, D. H. A. ve Hong, C. (2008). The importance of establishing relevance in motivating student learning. Active learning in higher education, 9(3), 249-263.
  • Kusurkar, R. A. Croiset, G. Mann, K. V. Custers, E. ve Ten Cate, O. (2012). Have motivation theories guided the development and reform of medical education curricula? A review of the literature. Academic Medicine, 87(6), 735-743.
  • MacPhail, O., Sullivan, M. ve Halbert, J. (2008) Fiziksel Eğitim veSp yoluyla eğitimİrlanda'da ort, G. Klein ve K. Hardman (editörler).) Beden Eğitimive Spor Eğitimin içinde Avrupa Birliği, volume 2, s. 188-201. Paris: Sürümler Revue Bölüm.
  • McCombs, B. L. (2003). Research to policy for guiding educational reform. W. M. Reynolds & G. E. Miller (Ed.), Comprehensive handbook of psychology. Volume 7: Educational psychology içinde (s. 583–607). John Wiley and Sons.
  • Orhan, R. (2019). Çocuk Gelişiminde Fiziksel Aktivite ve Sporun Önemi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 157-176.
  • Ryan R.M. Deci E.L. (2000a). Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions. Contemp Educ Psychol, 25:54–67.
  • Ryan, R. M. ve Deci, E. L. (2000b). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68-78. https://doi.org/10.1037/0003 066X.55.1.68
  • Ryan, R.M. ve Deci, E.L. (2020). Öz belirleme teorisi perspektifinden içsel ve dışsal motivasyon: Tanımlar, teori, uygulamalar ve gelecekteki yönler. Çağdaş Eğitim Psikolojisi, 61, Makale 101860. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2020.101860
  • Smith, A. ve Jones, B. (2018). The influence of rural and urban environments on adolescent psychosocial development: A comparative study. Journal of Rural Health, 34(3), 267-275.
  • Smith, A.L. (2018). A meta-analysis of physical education interventions in middle schools. Journal of Sport and Exercise Psychology, 40(3), 143-156.
  • Smith, J. (2018). The Impact of Student-Centered Learning on Academic Achievement. Educational Research Review, 25, 45-58.
  • Şahin, Ç. ve Batur, C. (2021). Temel Eğitim Kademesinde Beden Eğitimi ve Spor Dersine Yönelik Yapılmış Çalışmalarin İncelenmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 176-190. https://doi.org/10.47479/ihead.910131
  • Williams, K. C. ve Williams, C. C. (2011). Five key ingredients for improving student motivation. Research in Higher Education Journal, 12, 1.
  • Yıldız L., Zırhlıoğlu G., Yalçınkaya M., Güven Ş. (2011). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık ve Problem Çözme Becerileri”, 7. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlik Kongresi, Van/YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, pp. 18-36.

Beden Eğitimi Derslerinde Öğretim Yaklaşımlarının Öğrenci Motivasyonu ve Katılımı Üzerindeki Etkileri

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 3, 191 - 199
https://doi.org/10.55238/seder.1514903

Öz

Bu çalışma, beden eğitimi derslerinde uygulanan öğretim yaklaşımlarının öğrenci motivasyonu ve katılımı üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, mevcut literatürdeki çeşitli öğretim yöntemlerini sistematik bir şekilde analiz ederken, bu yöntemlerin öğrenci motivasyonunu nasıl etkilediğine dair yapılan araştırmaları derlemekte ve karşılaştırmaktadır. Literatür taraması, yenilikçi öğretim yaklaşımlarının, öğrencilerin derse olan ilgisini artırdığı ve aktif katılımı teşvik ettiği sonucunu ortaya koymaktadır. Araştırma, beden eğitimi derslerinin pedagojik kalitesini iyileştirmek ve öğrenci katılımını artırmak için önemli ipuçları sunmayı hedeflemektedir. Elde edilen bulgular, öğrenci merkezli ve problem çözme odaklı yöntemlerin, öğrencilerin motivasyonunu artırarak aktif katılımlarını teşvik ettiğini göstermektedir. Beden eğitimi derslerinde kullanılan öğretim yaklaşımları, öğrenci motivasyonu ve katılımı üzerinde doğrudan etkilidir. Öğrenci merkezli ve problem çözme odaklı yöntemler, öğrencilerin aktif katılımını artırarak, ilgi düzeylerini ve akademik başarılarını olumlu yönde etkilemektedir. Bu bulgular, etkili öğretim stratejilerinin benimsenmesinin önemini vurgulamaktadır ve beden eğitimi eğitiminde daha etkili uygulamaların geliştirilmesine katkı sağlamaktadır.

Kaynakça

  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde Motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, s.13.
  • Bailey R. (2006). Physical education and sport in schools: a review of benefits and outcomes. J Sch Health. Oct; 76(8):397-401. doi: 10.1111/j.1746-1561.2006.00132.x. PMID: 16978162.
  • Battistich, V. Watson, M. (2007). Fostering social development in preschool and the early elementary grades through co-operative classroom activities, cooperative learning the social and intellectual outcomes at learning in group. Ed:Gılles, R.M., Ashman A.F., Routledge Transferred to digital printing, ISBN: 0-415-30340-0.
  • Bayrakçeken, S. Oktay, Ö. Samanci, O. Canpolat, N. (2021). Motivasyon Kuramları Çerçevesinde Öğrencilerin Öğrenme Motivasyonlarının Arttırılması: Bir Derleme Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (2), 677-698.
  • Baykara, K. (2000). İşbirliğine Dayalı Öğrenme Teknikleri ve Denetim Odakları Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18:201-210.
  • Biggs, J. ve Tang, C. (2011). Teaching for quality learning at university: What the student does (4th ed.). McGraw-Hill Education (UK).
  • Brown, A. (2019). Student-Centered Learning: Current Research and Trends. Journal of Educational Psychology, 112(3), 457-476.
  • Bouzid, M., Mrayeh, M. ve Souissi, N. (2015) Sınıf Yönetimi Eğitiminin Beden Eğitimi Öğrencilerinin Öz Yeterlilik Duyguları Üzerindeki Etkisi. Yaratıcı Eğitim, 6, 1256-1265. https://doi.org/10.4236/ce.2015.612124 .
  • Bozdağ, İ. ve Dalkıran, O. (2024). Beden Eğitimi Öğretiminde Model Temelli Yaklaşım ve Uyarlanmış Etkinlikler Yoluyla Öğrencilerin Değer Kazanımlarının İncelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 136-169. https://doi.org/10.38021/asbid.1433398
  • Çevikoğlu, S. (2006). Trafikent Sürücü Eğitim Simülatörünün Simülatör Özellikleri ARCS Motivasyon Modeli Bakımından Değerlendirilmesi ve Sürücülerin Direksiyon Eğitimi Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çiçek, Ş., Koçak, S., ve Kirazcı, S. (2002). Beden Eğitimi Derslerinde Çeşitli Öğretmen Ve Öğrenci Davranişlarinin Öğrencilerin Derse Katilimindaki Önemi Ve Sergilenme Sikliği. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(4), 3-14.
  • Çolakoğlu, J. (2002). Yaşam Boyu Öğrenmede Motivasyonun Önemi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı (155- 156), 2.
  • Davidson, N. (1990). Indroduction from cooperative learning in mathematics. New York: Addison, Wesley
  • Deci, E.L. ve Ryan, R.M. (2000). The "what" and "why" of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227-268.
  • Demirhan, G. ve Çelik, B. (2018). The effect of student-centered teaching approaches on students' motivation and achievement in physical education. Journal of Education and Training Studies, 6(12), 81-88.
  • Ennis, C.D. (1999). Creating a culturally relevant curriculum for disengaged girls. Research Quarterly for Exercise and Sport, 70(3), 270-282.
  • Erdem, M. ve Kılıç, K. (2019). The effect of interactive learning environments on students' motivation and participation in physical education classes. Journal of Education and Training Studies, 7(6), 123-130.
  • Gillies, R.M. (2003). The behaviors of middle school students in cooperative learning groups in mathematics. Journal of Educational Psychology, 95(3), 503-514.
  • Grineski, S. (1996). Cooperative learning in physical education. Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Herrmann, K.J. (2013). İşbirlikçi öğrenmenin öğrenci katılımı üzerindeki etkisi: Bir müdahalenin sonuçları. Yüksek Öğrenimde Aktif Öğrenme, 14 (3), 175-187. https://doi.org/10.1177/1469787413498035
  • Hattie, J. ve Timperley, H. (2007). The power of feedback. Review of Educational Research, 77(1), 81-112.
  • Johnson, D.W. ve Johnson, R.T. (2009). An educational psychology success story: Social interdependence theory and cooperative learning. Educational Researcher, 38(5), 365-379.
  • Johnson, L. Adams Becker, S. Estrada, V. ve Freeman, A. (2016). NMC Horizon Report: 2016 Higher Education Edition. The New Media Consortium.
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T., ve Smith, K. A. (2014). Cooperative learning: Improving university instruction by basing practice on validated theory. Journal on Excellence in College Teaching, 25(3&4), 85-118. Jonassen, D.H. (2000). Toward a design theory of problem solving. Educational Technology Research and Development, 48(4), 63-85.
  • Kale, E. ve Erşen E. (2003). Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş. Nobel Yayın Evi. Ankara.
  • Kasap, H. (2010) Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi: İşbirliği İçinde Öğrenme Yaklaşımları 11. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi.
  • Kember, D. H. A. ve Hong, C. (2008). The importance of establishing relevance in motivating student learning. Active learning in higher education, 9(3), 249-263.
  • Kusurkar, R. A. Croiset, G. Mann, K. V. Custers, E. ve Ten Cate, O. (2012). Have motivation theories guided the development and reform of medical education curricula? A review of the literature. Academic Medicine, 87(6), 735-743.
  • MacPhail, O., Sullivan, M. ve Halbert, J. (2008) Fiziksel Eğitim veSp yoluyla eğitimİrlanda'da ort, G. Klein ve K. Hardman (editörler).) Beden Eğitimive Spor Eğitimin içinde Avrupa Birliği, volume 2, s. 188-201. Paris: Sürümler Revue Bölüm.
  • McCombs, B. L. (2003). Research to policy for guiding educational reform. W. M. Reynolds & G. E. Miller (Ed.), Comprehensive handbook of psychology. Volume 7: Educational psychology içinde (s. 583–607). John Wiley and Sons.
  • Orhan, R. (2019). Çocuk Gelişiminde Fiziksel Aktivite ve Sporun Önemi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 157-176.
  • Ryan R.M. Deci E.L. (2000a). Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions. Contemp Educ Psychol, 25:54–67.
  • Ryan, R. M. ve Deci, E. L. (2000b). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68-78. https://doi.org/10.1037/0003 066X.55.1.68
  • Ryan, R.M. ve Deci, E.L. (2020). Öz belirleme teorisi perspektifinden içsel ve dışsal motivasyon: Tanımlar, teori, uygulamalar ve gelecekteki yönler. Çağdaş Eğitim Psikolojisi, 61, Makale 101860. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2020.101860
  • Smith, A. ve Jones, B. (2018). The influence of rural and urban environments on adolescent psychosocial development: A comparative study. Journal of Rural Health, 34(3), 267-275.
  • Smith, A.L. (2018). A meta-analysis of physical education interventions in middle schools. Journal of Sport and Exercise Psychology, 40(3), 143-156.
  • Smith, J. (2018). The Impact of Student-Centered Learning on Academic Achievement. Educational Research Review, 25, 45-58.
  • Şahin, Ç. ve Batur, C. (2021). Temel Eğitim Kademesinde Beden Eğitimi ve Spor Dersine Yönelik Yapılmış Çalışmalarin İncelenmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 176-190. https://doi.org/10.47479/ihead.910131
  • Williams, K. C. ve Williams, C. C. (2011). Five key ingredients for improving student motivation. Research in Higher Education Journal, 12, 1.
  • Yıldız L., Zırhlıoğlu G., Yalçınkaya M., Güven Ş. (2011). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık ve Problem Çözme Becerileri”, 7. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlik Kongresi, Van/YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, pp. 18-36.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi, Spor ve Rekreasyon
Bölüm Makale
Yazarlar

Şinasi Özsaydı 0000-0003-0291-8248

Erken Görünüm Tarihi 20 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 11 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 10 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özsaydı, Ş. (2024). Beden Eğitimi Derslerinde Öğretim Yaklaşımlarının Öğrenci Motivasyonu ve Katılımı Üzerindeki Etkileri. Spor Eğitim Dergisi, 8(3), 191-199. https://doi.org/10.55238/seder.1514903

Spor Eğitim Dergisi (SEDER), aşağıdaki indeks/veritabanlarında listelenmektedir: