Amaç: Fiziksel aktivite insanlar için en önemli faktörlerden biridir. Çocuk ve gençlerin fiziksel egzersiz yapmaları sağlıklı davranışları etkilemekte ve öğrencileri fiziksel egzersize katılmaya teşvik etmektedir. Bu çalışmada amacı lise öğrencilerinin fiziksel aktiviteye faydaları ve engellerin tespiti için yapılmıştır. Yöntem: Bu çalışmada lise öğrencileri için Egzersizin Faydaları/Engelleri Ölçeği (EBÖ) kullanılmıştır. EBÖ'nün Türkçe bir metinde kullanılmak üzere geçerlilik ve güvenilirlik çalışması için kullanılmıştır. Ankette 7 alt boyut ve 29 soru bulunmaktadır ancak lise öğrencilerinin seviyesine göre bir çalışma düzenlemek için 4 alt boyut ve 23 soru kullandık. Bu uygulama örneklemi 228'i kadın 270'i erkek toplam 498 gönüllü katılımcıdan oluşmaktadır. Verilerin analizinde SPSS 22 programı kullanılmış ve çalışmada örneklem büyüklüğünü belirlemek için G* Power (3.1.9.4.Version) kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım göstermemesi nedeniyle ikili karşılaştırmalarda Man-Whitney U testi; ikiden fazla değişkenli karşılaştırmalarda Kruskall Wallis testi kullanılmıştır. Bulgular: Elde edilen bulgulara göre, cinsiyet değişkenine göre sosyal etkileşim alt boyutunda anlamlı farklılık (p<0,05), egzersize katılım (evet ya da hayır) değişkenine göre tüm alt boyutlarda (Eğlence, Engeller, Yaşamı güzelleştirme, Sosyal etkileşim) anlamlı farklılık (p<0,05) bulunmuştur. Değişkene göre spor branşlarının eğlence, yaşamı geliştirme ve sosyal etkileşim alt boyutlarında önemli farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: Cinsiyet değişkeni sosyal iletişimde önemli bir faktör olduğu ayrıca egzersizin lise öğrencilerin sosyal iletişim gibi parametrelerde olumlu etki yaptığı sonucuna ulaşılmıştır.
Aim: Physical activity is one of the most important factors for humans. Children and youth people of physical exercise have effect healthy behaviours and encourages students to participate in physical exercise. Method: This study used the Exercise Benefits/Barriers Scale (EBBS) for High School students. It was used for the validity and reliability study of the EBBS for use in a Turkish text. İn the survey there are 7 sub-dimensions and 29 questions in scala but we used 4 sub-dimensions and 23 questions to regulate a study according to the level of high school students. This practice sample consists of female 228 males 270 sum of participants 498 volunteers. The analysis of data was used to license the SPSS 22 program and to determine the sample size in the study used to G* Power (3.1.9.4.Version). Because of data did didn’t show normal distribution It was used in pairwise comparisons Man-Whitney U test; more than two variable comparisons were used Kruskall Wallis test. Findings: According to the findings, the comparison of gender to variable it was found to have a significant difference (p<0,05) in sub-dimension social interaction, variable participation of exercise (Yes or No) it was found to mean full difference (p<0,05) all sub-dimension (Fun, Barriers, Life enhancement, Social İnteraction). According to the variable sports branches were found to have crucial different sub-dimensions of fun, life enhancement, and social interaction. Conclusion: It was concluded that gender was an important factor in social communication and that exercise had a positive effect on parameters such as social communication in high school students.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Fiziksel Aktivite ve Sağlık |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0