Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Spor Teknolojileri Tutum Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 3, 340 - 350
https://doi.org/10.55238/seder.1746099

Öz

Amaç: Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin cinsiyet, yaş, bölüm, not ortalaması ve aylık gelir seviyesi değişkenleri açısından spor teknolojisi tutum düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmada nicel araştırma desenlerinden genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma grubunu Atatürk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören toplam 200 gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak “Spor Teknolojileri Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerin spor teknolojileri tutum düzeylerini belirlemek için aritmetik ortalama ve standart sapma analizi yapılmıştır. Öğrencilerin cinsiyet, yaş, bölüm, not ortalaması ve aylık gelir seviyesi değişkenlerine göre ölçekten aldıkları puanlarda farklılaşma olup olmadığını belirlemek için bağımsız t testi ve One-way ANOVA analizi yapılmıştır.
Bulgular: Araştırma sonucunda, öğrencilerin spor teknolojileri tutum puanlarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin spor teknolojileri tutum puanlarında cinsiyete ve bölüme göre anlamlı bir farklılık tespit edilmezken, yaşa, not ortalamasına ve aylık gelir seviyesine göre anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.
Sonuç: Araştırma sonucuna göre, cinsiyet ve bölüm değişkenleri öğrencilerin spor teknolojisi tutum düzeylerini etkilemezken; yaş, not ortalaması ve aylık gelir seviyesi değişkenleri ise spor teknolojisi tutum düzeylerini etkilemektedir.

Kaynakça

  • Ayhan, R., Çetinkaya, T. (2019). Spor bölümü öğrencilerinin teknoloji tutum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Taras Shevchenko 4th International Congress On Social Sciences, İzmir/ Türkiye, 14-15 Aralık 2019, 824-829.
  • Jenny, S. E., Manning, R. D., Keiper, M. C., ve Olrich, T. W. (2017). Virtual(ly) athletes: Where eSports fit within the definition of “Sport”. Quest, 69 (1), 1-18.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Kingsley D. (2020). How Have New Technologies Improved Athletic Performances? Analytics. https://channels.theinnovationenterprise.com/articles/229-how-have-new-technologies-improved-athleticperformances, Erişim Tarihi: 10.06.2025.
  • Loland, S. (2002). Technology in sport: three ideal-typical views and their implications. European Journal of Sport Science, 2 (1), 1–11.
  • Mandorino, M., Figueiredo, A. J., Cima, G., ve Tessitore, A. (2021). Predictive analytic techniques to ıdentify hidden relationships between training load, fatigue and muscle strains in young soccer players. Sports, 10 (1), 3.
  • Omoregie, P. (2016). The impact of technology on sport performance. INCEDI Conference, Accra, Ghana, 29th-31st August 2016, 896-905.
  • Reddy, P., Sharma, B., ve Chaudhary, K. (2020). Digital literacy: A review of literature. International Journal of Technoethics (IJT), 11 (2), 65-94.
  • Roy, T., Roy, D., ve De., A. (2017). Modern technology and health risk factors: A pedagogical emergent for social wellbeing. International Journal of Current Trends in Science and Technology, 7, 20192-6.
  • Şimşek, A., ve Devecioğlu, A. (2024). Spor teknolojileri tutum ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 18 (2), 161-176. Doi: 10.61962/bsd.1412297
  • Turan, M., Savaş, B. Ç., ve Mavibaş, M. (2024). Kış Sporları Sporcularının E-Spor Tutumları Üzerine Bir Araştırma. V. Alaeddinoğlu, B. Sevindik Aktaş ve E. Siner (Ed), Beden Eğitimi ve Sporda Akademik Araştırmalar (ss. 45-62). Özgür Yayınları: Gaziantep.
  • Van Hilvoorde, I., Vos, R., ve de Wert, G. (2007). Flopping, klapping and gene doping: dichotomies between ‘natural’ and ‘artificial’ in elite sport. Social Studies of Science, 37 (2), 173–200.
  • Van Laar, E., van Deursen, A. J., van Dijk, J. A., ve de Haan, J. (2020). Determinants of 21st-century skills and 21st-century digital skills for workers: A systematic literature review. Sage Open, 10 (1), 2158244019900176.
  • Yıldırım, E., Uğurlu, M. F., ve Gözüböyük, K. (2018). Spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Electronic Turkish Studies, 13 (21), 189-198.

Examination of Sports Science Faculty Students' Attitudes Towards Sports Technologies According to Certain Variables

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 3, 340 - 350
https://doi.org/10.55238/seder.1746099

Öz

Aim: This study aims to examine university students' attitudes toward sports technology in terms of gender, age, department, grade point average, and monthly income level.
Method: The study used a general survey model from quantitative research designs. The research group consisted of a total of 200 volunteer students studying at Atatürk University's Faculty of Sports Sciences. The “Sports Technology Attitude Scale” was used as the data collection tool. Arithmetic mean and standard deviation analysis were performed to determine the students' attitudes toward sports technologies. Independent t-tests and one-way ANOVA analysis were performed to determine whether there were differences in the scores obtained from the scale according to the variables of gender, age, department, grade point average, and monthly income level.
Results: The results of the study showed that students had high attitude scores toward sports technologies. Furthermore, while no significant differences were found in students' attitude scores toward sports technologies based on gender and department, significant differences were found based on age, grade point average, and monthly income level.
Conclusion: According to the results of the study, gender and department variables do not affect students' attitudes toward sports technology, while age, grade point average, and monthly income level variables do affect their attitudes toward sports technology.

Kaynakça

  • Ayhan, R., Çetinkaya, T. (2019). Spor bölümü öğrencilerinin teknoloji tutum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Taras Shevchenko 4th International Congress On Social Sciences, İzmir/ Türkiye, 14-15 Aralık 2019, 824-829.
  • Jenny, S. E., Manning, R. D., Keiper, M. C., ve Olrich, T. W. (2017). Virtual(ly) athletes: Where eSports fit within the definition of “Sport”. Quest, 69 (1), 1-18.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Kingsley D. (2020). How Have New Technologies Improved Athletic Performances? Analytics. https://channels.theinnovationenterprise.com/articles/229-how-have-new-technologies-improved-athleticperformances, Erişim Tarihi: 10.06.2025.
  • Loland, S. (2002). Technology in sport: three ideal-typical views and their implications. European Journal of Sport Science, 2 (1), 1–11.
  • Mandorino, M., Figueiredo, A. J., Cima, G., ve Tessitore, A. (2021). Predictive analytic techniques to ıdentify hidden relationships between training load, fatigue and muscle strains in young soccer players. Sports, 10 (1), 3.
  • Omoregie, P. (2016). The impact of technology on sport performance. INCEDI Conference, Accra, Ghana, 29th-31st August 2016, 896-905.
  • Reddy, P., Sharma, B., ve Chaudhary, K. (2020). Digital literacy: A review of literature. International Journal of Technoethics (IJT), 11 (2), 65-94.
  • Roy, T., Roy, D., ve De., A. (2017). Modern technology and health risk factors: A pedagogical emergent for social wellbeing. International Journal of Current Trends in Science and Technology, 7, 20192-6.
  • Şimşek, A., ve Devecioğlu, A. (2024). Spor teknolojileri tutum ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 18 (2), 161-176. Doi: 10.61962/bsd.1412297
  • Turan, M., Savaş, B. Ç., ve Mavibaş, M. (2024). Kış Sporları Sporcularının E-Spor Tutumları Üzerine Bir Araştırma. V. Alaeddinoğlu, B. Sevindik Aktaş ve E. Siner (Ed), Beden Eğitimi ve Sporda Akademik Araştırmalar (ss. 45-62). Özgür Yayınları: Gaziantep.
  • Van Hilvoorde, I., Vos, R., ve de Wert, G. (2007). Flopping, klapping and gene doping: dichotomies between ‘natural’ and ‘artificial’ in elite sport. Social Studies of Science, 37 (2), 173–200.
  • Van Laar, E., van Deursen, A. J., van Dijk, J. A., ve de Haan, J. (2020). Determinants of 21st-century skills and 21st-century digital skills for workers: A systematic literature review. Sage Open, 10 (1), 2158244019900176.
  • Yıldırım, E., Uğurlu, M. F., ve Gözüböyük, K. (2018). Spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Electronic Turkish Studies, 13 (21), 189-198.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor ve Rekreasyon
Bölüm Makale
Yazarlar

Sürgün Kiliç 0009-0001-5896-7850

Erken Görünüm Tarihi 1 Ekim 2025
Yayımlanma Tarihi 6 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 18 Temmuz 2025
Kabul Tarihi 25 Ağustos 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kiliç, S. (2025). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Spor Teknolojileri Tutum Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 9(3), 340-350. https://doi.org/10.55238/seder.1746099

Spor Eğitim Dergisi (SEDER), aşağıdaki indeks/veritabanlarında listelenmektedir: