Amaç: Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin cinsiyet, yaş, bölüm, not ortalaması ve aylık gelir seviyesi değişkenleri açısından spor teknolojisi tutum düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmada nicel araştırma desenlerinden genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma grubunu Atatürk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören toplam 200 gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak “Spor Teknolojileri Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerin spor teknolojileri tutum düzeylerini belirlemek için aritmetik ortalama ve standart sapma analizi yapılmıştır. Öğrencilerin cinsiyet, yaş, bölüm, not ortalaması ve aylık gelir seviyesi değişkenlerine göre ölçekten aldıkları puanlarda farklılaşma olup olmadığını belirlemek için bağımsız t testi ve One-way ANOVA analizi yapılmıştır.
Bulgular: Araştırma sonucunda, öğrencilerin spor teknolojileri tutum puanlarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin spor teknolojileri tutum puanlarında cinsiyete ve bölüme göre anlamlı bir farklılık tespit edilmezken, yaşa, not ortalamasına ve aylık gelir seviyesine göre anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.
Sonuç: Araştırma sonucuna göre, cinsiyet ve bölüm değişkenleri öğrencilerin spor teknolojisi tutum düzeylerini etkilemezken; yaş, not ortalaması ve aylık gelir seviyesi değişkenleri ise spor teknolojisi tutum düzeylerini etkilemektedir.
Aim: This study aims to examine university students' attitudes toward sports technology in terms of gender, age, department, grade point average, and monthly income level.
Method: The study used a general survey model from quantitative research designs. The research group consisted of a total of 200 volunteer students studying at Atatürk University's Faculty of Sports Sciences. The “Sports Technology Attitude Scale” was used as the data collection tool. Arithmetic mean and standard deviation analysis were performed to determine the students' attitudes toward sports technologies. Independent t-tests and one-way ANOVA analysis were performed to determine whether there were differences in the scores obtained from the scale according to the variables of gender, age, department, grade point average, and monthly income level.
Results: The results of the study showed that students had high attitude scores toward sports technologies. Furthermore, while no significant differences were found in students' attitude scores toward sports technologies based on gender and department, significant differences were found based on age, grade point average, and monthly income level.
Conclusion: According to the results of the study, gender and department variables do not affect students' attitudes toward sports technology, while age, grade point average, and monthly income level variables do affect their attitudes toward sports technology.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor ve Rekreasyon |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ekim 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0