BibTex RIS Kaynak Göster

Orta Çağ İslam Dünyasında Muhalif ve Suikastçı Gruplar: İsma’ili ve Nizariler

Yıl 2016, Sayı: 2, 32 - 47, 01.05.2016

Kaynakça

  • Abdullah Ekinci, “İhşidilerin Suriye-Filistin Bölgesinde Hâkimiyet Kurma Mücadelesi”, Fırat Üniversitesi”,Orta Doğu Dergisi, Cilt I, Sayı I, 35–53, Elazığ 2003.
  • Abdullah Ekinci, “Ortadoğu’da Ortaya Çıkan Fikir Akımları ( 8-10. Yüzyıllar), Orta-Doğu Araştırmalar Dergisi, Cilt I, Sayı II, 61-77, Elazığ 2003.
  • Abdullah Ekinci, “Karmati Terimine Dair Düşünceler”, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi e-dergi, Ankara 2003.
  • Abdullah Ekinci, “Orta Doğu Heterodoksisine Dair Düşünceler (Harici, Şii ve Karmati Kavramları)”, Birinci Orta Doğu Semineri (Kavramlar Kaynaklar ve Metodoji), Birinci Orta Doğu Semineri, Fırat Üniversitesi, Orta Doğu Araştırmaları Merkezi Yayınları, –327, Elazığ 2004.
  • Abdullah Ekinci, “Selçukluların İslam Dünyasındaki Heterodoks Hareketlerle (İsma’ilî- Karmatî) Mücadelesi”, Türk Dünyası Tarih Araştırmaları, Sayı 163, 203–223 İstanbul 2006.
  • Abdullah Ekinci, Ortadoğu’da Marjinal Bir Hareket; Karmatîler (Siyasi, Sosyal Ve İktisadi Faaliyetleri/Ortadoğu’da İlk Sosyalist Yapılanma), ODAK YAYINEVİ, Ankara 2005.(ISBN 975-9722-01-4)
  • Abdullah Ekinci, “Ortaçağ Ortadoğusu’ndaki Marjinal Hareketlerin (İsma’ilî-Karmatî Hareketi’nin) Dönemin İslam Dünyasına Alternatif Sosyal Yaşam Sunma Çabaları, Belleten, TTK Yay., Cilt LXIX, Ağustos 2005.
  • Abdullah Ekinci, “Ortadoğu’da Ortaya Çıkan Heterodoks Akımların Tarihsel Arka Planı”, Türk Dünyası Tarih Araştırmaları, Sayı. 141, –98, İstanbul 2005.
  • Abdullah Ekinci, “he Struggle of Sadjıds Against he Marjşinal Groups of Middle East In Middle Ages”, Archiv orientální, Oriental Archive. 2005.
  • Abdullah Ekinci, “Karmatilerin Alternatif Sosyal Yaşam Sunma Çabaları”, Uluslararası Asya ve Afrika Çalışmalar Kongresi, Eylül Ankara 2007.
  • Abdullah Ekinci, “Ortadoğu'nun derin akıntısı Şii Hilali” Star Gazetesi- Açık Görüş 19.Şubat. 2012.
  • Abdullah Ekinci & Hüseyin Günarslan - Activities of Islamic Heterodoxy in Europe and America: he Example of Aga Khans in Portugal and the CanadaEdited by William Sayers & Zeki Tastan, History, Literature and Society: Selected Article, Published by AGP Research, London & Istanbul 2016.
  • Abdurrahman Bedevî, Mezâhibu’l İslamiyyin, II, Beyrut 1973.
  • Abdulkerim Özaydın, “Hasan Sabbah” DİA. Bağdadî, el-Fark, s. 169; amlf., Mezhepler Arasındaki Farklar, çev. E. Ruhi Fığlalı, İstanbul 1979, s. 253;
  • Bernard Lewis, he Origins of İsma’ilîs,Cambridge 1940.
  • El-Şehristani, el-Milel ve’n-Nihal, I, Faiza Akbar, “he Secular of Religious Dissidence in Early İslam: the Case of the Qaramita of Sawad Al-Kufe” Journal Institute of Muslim Minorty Affairs, Vol., 12/2, July London 1991, s. 384.
  • Farhad Daftary, “he Isma’ili Da’wa outside the Fatımîd Dawla”, he Institute of Ismaili Studies 2000.
  • Gazâlî, Bâtıniliğin İç Yüzü, çev. Avni İlhan, Ankara 1993.
  • Geoje, Les Carmathes Bahraın Et Les Fatımıdes, Leiden 1905, s. 103
  • H. Corbin, Cylical Time and Ismaili Gnosis, tr. R. Manheim-J. W. Morris, London 1983.
  • Hamid Algar, “he Revolt of Agha Khan Mahallati and he Transference of the Ismaîli Imamata to India” Studia Islamica, Paris 1969, XXIX, s. 55-80.
  • Hasan İbrahim Hasan, Tarih el-Düvele el-Fatımiye, Kahire 1964.
  • İbn Havkal, Kitab Suretü’l Ard, ed. J. H. Kramers, Leiden 1938-39.
  • J. N. Hollister, he Shia of India, London 1953.
  • Laurence Lockhart Çev. Prof. Dr. Süleyman Tülücü Hasan-ı Sabbâh Ve Hasîsîler” Atatürk Üniversitesi _Lâhiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: , Erzurum, 2006.
  • Laurenc Lockhart - M. G. S. Hodgson, Çev. Dr. Süleyman Tülücü, “Alamût”, A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi Sayı 38, Erzurum 2008.s.197-205.
  • Makrizî, İtti’azü’l Hunafa, Kahire 1967
  • Metin Yurdagüner, “Bab”,DİA, 2, s. 309 Mustafa Galib, Tarihu'd-Da’veti’l İsma’ilîyye, Beyrut 1965.
  • Mustafa Öz, Nizarî İsma’ili Mezhebinde Ağa Hanlar Dönemi, , M.Ü. Sos. Bil. Ens., Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Taha el-Veli, el-Karamita, s. 30-31. W. İvanow, “İsma’ilîs and Qarmatians”, Journal Royal Asiatic Society, Bombay Branch, 1940.
  • W. İvanow, he Rise of he Fatımîds, Bombay 1942.
  • W. İvanow,he Alleged Founder of İsma’ilîsm, II, Bombay 1940.
  • Wilferd Madelung, “İsma’iliyye” EI2., vol., IV, Leiden 1978.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdullah Ekinci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ekinci, A. (2016). Orta Çağ İslam Dünyasında Muhalif ve Suikastçı Gruplar: İsma’ili ve Nizariler. Şehir Ve İrfan Araştırmaları Dergisi(2), 32-47.