Amaç: Ebeveynlerin ve öğretmenlerin dental travmalara yaklaşımlarını değerlendiren çalışmalar mevcuttur, fakat dental travma konusunda eğitim almamış diş hekimliği öğrencilerinin dental travmalara yaklaşımları henüz değerlendirilmemiştir. Bu çalışmada dental travma eğitimi almamış klinik öncesi diş hekimliği öğrencilerinin dental travma bilgi düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Bu çalışmaya bir diş hekimliği fakültesinde dental travma eğitimi almamış ve ankete katılmayı kabul eden birinci, ikinci ve üçüncü sınıf diş hekimliği öğrencileri dahil edildi. Öğrencilerin dental yaralanmalara yaklaşımlarının değerlendirilebilmesi için daha önce uygulanmış ve geçerliliği bulunan anketler modifiye edilerek kullanılmıştır. On iki soru içeren bir anket, doldurmaları için öğrencilere verildi. Sonuçlar yüzde olarak hesaplandı. Verilerin analizinde Ki-kare testi kullanıldı.
Bulgular: 364 öğrenciden 277’si ankete katılmayı kabul etti. Bu öğrencilerden 108’i (% 39) birinci sınıf, 85’i (% 30.7) ikinci sınıf ve 84’ü (% 30.3) üçüncü sınıftı. Sadece 55 (% 19.8) öğrenci dental yaralanmalar hakkında bilgi sahibiydi. Bu öğrencilerden 31’i bilgiyi diş hekiminden almıştı. Öğrencilerin % 56.7’si avulse daimi dişi reimplante edeceğini, % 63.9’u süt dişini reimplante etmeyeceğini belirtti. Öğrencilerin % 29.6’sı avulse bir dişin taşınmasında süt tercih ederken % 23.4’ü taşıma için tükürük ya da ağız içerisini önerdi.
Sonuç: Diş hekimliği öğrencileri genellikle travmatik dental yaralanmalar hakkında doğru yaklaşımlara sahiptir fakat bazı yanlış ve eksik bilgileri de vardır.
Background: There are studies evaluating the approach of parents and teachers to dental traumas, but dentistry students who have not been trained in dental trauma have not been evaluated yet. The aim of this study was to evaluate knowledge and attitudes of pre-clinical dental students who have not received dental trauma training, regarding to the dental trauma
Methods: This study included first, second and third grade dentistry students who did not receive dental trauma training at a dentistry faculty and agreed to participate in the survey. In order to evaluate students' approaches to dental injuries, previously applied and valid questionnaires were modified and used. A questionnaire containing twelve questions was given to the students to fill. The results were calculated as a percentage. Chi-square test was used to analyze the data.
Results: 277 students from 364 agreed to participate in a questionnaire, of these 108 (39 %) were in first grade, 85 (30.7 %) were in second grade and 84(30.3 %) were in third grade. Only 55 (19.8 %) subjects had received knowledge about dental injuries, with 31 of them being instructed by a dentist. 56.7 % of the students chose to reimplant an avulsed permanent tooth but 63.9 % of the students not preferred to reimplant an primary tooth. 29.6 % of the students preferred milk for transporting an avulsed tooth and 23.4 % suggested to transport in saliva or mouth.
Conclusion: Dental students generally had a right approach about traumatic dental injuries but they had got some false and incomplete knowledge.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Selcuk Dental Journal Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.