Alfa Kuşağının Eğitim Süreçlerine İlişkin Görüşleri
Yıl 2023,
Cilt: 2 Sayı: 1, 16 - 32, 16.05.2024
Ercan Yılmaz
,
Abdullah Aktürk
Öz
Bu çalışmada Alfa kuşağının çeşitli eğitim süreçlerine yönelik görüşlerinin belirtilmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelinde yürütülen çalışma Türkiye genelinde tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 1927 öğrenci dahil edilerek gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda Alfa kuşağının gün içerisinde ödev yapma düzeylerine, okulun kendileri için önemli olup olmadığına ve devam zorunluluğu olmaması halinde okula devam edip etmeyeceklerine ilişkin bulgular elde edilmiştir. Ayrıca araştırma okul türü ve sınıf düzeyine göre farklılaşmaya da odaklanmıştır. Elde edilen bulgulara göre Alfa kuşağı öğrencilerinin %39’u gün içinde 1-2 saat zaman ayırmaktadır. Ayrıca araştırmanın bir diğer bulgusuna göre yaklaşık her beş Alfa kuşağı öğrencisinden biri okulu gerekli olarak görmemektedir. Bununla birlikte Alfa kuşağı öğrencileri okula devam zorunlulukları olmaması hâlinde büyük bir çoğunlukla okula devam etmeyi tercih etmektedir.
Kaynakça
- Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma. Yöntem, teknik ve ilkeler, Ankara: PegemA Yayınları.
- Beck, U. ve Beck‐Gernsheim, E. (2008). Global generations and the trap of methodological nationalism for a cosmopolitan turn in the sociology of youth and generation. European Sociological
Review, 25(1), 25-36. https://doi.org/10.1093/esr/jcn032
- Chang, C. B., Wall, D., Tare, M., Golonka, E. M., ve Vatz, K. (2014). Relationships of attitudes toward homework and time spent on homework to course outcomes: the case of foreign language learning. Journal of Educational Psychology, 106(4), 1049-1065. https://doi.org/10.1037/a0036497
- Christensen, L. B., Johnson, B., ve Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri: Desen ve analiz. A. Aypay (çev.ed.). Ankara: Anı Yayınları
- Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education (6. Baskı). London: Routledge.
- Dilekçi, A. (2023). Türkçe derslerindeki ödevler hakkında öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri. Journal of Mother Tongue Education/Ana Dili Egitim Dergisi, 11(3).
- Dunatchik, A., ve Park, H. (2022). Racial and ethnic differences in homework time among US teens. Sociological Perspectives, 65(6), 1144-1168.
- Edmunds, J. ve Turner, B. S. (2005). Global generations: Social change in the twentieth century. The British Journal of Sociology, 56(4), 559-577. https://doi.org/10.1111/j.1468-4446.2005.00083.x
- Evans, C., ve Robertson, W. (2020). The four phases of the digital natives debate. Human Behavior and Emerging Technologies, 2(3), 269-277.
- Fernández-Alonso, R., Woitschach, P., Álvarez-Díaz, M., González-López, A. M., Cuesta, M., ve Muñiz, J. (2019). Homework and academic achievement in Latin America: A multilevel approach. Frontiers in Psychology, 10, 437603.
- Filiz, S. B. and Altinay, Y. B. (2018). Views of primary teachers about homework (a qualitative analysis). Journal of Education and Training Studies, 6(9), 152. https://doi.org/10.11114/jets.v6i9.3382
- Gedik, N., Altintas, E., ve Kaya, H. (2018). Fen ve teknoloji dersinde verilen ev ödevleri hakkındaki öğrenci görüşleri. Journal of European Education, 1(1), 6-13.
- Greenberg, M. T. (1999). Attachment and psychopathology in childhood. In J. Cassidy and P. R. Shaver (Eds.), Handbook of attachment: Theory, research and clinical applications (pp. 469-496). New York: Guilford Press.
- Gülcemal, E. (2019). Okula yönelik tutum ve okul algısının öğrencilerin okulu kırma davranışı ile ilişkisi. Yüksek Lisans Tezi [Hacettepe Üniversitesi]
- Halef, A., ve Göçen, A. (2021). Suriyeli öğrencilerin okula yönelik tutumları. Journal of Global Sport and Education Research, 4(1), 17-32.
- Holland, M. L., Courtney, M., Vergara, J., McIntyre, D., Nix, S., Marion, A., … ve Shergill, G. (2021). Homework and children in grades 3–6: purpose, policy and non-academic impact. Child veAmp; Youth Care Forum, 50(4), 631-651. https://doi.org/10.1007/s10566-021-09602-8
- Huth, K. (2020). Connecting with Generation Alpha. Christian Teachers Journal, 28(1), 24-27.
- Jezard, A. (2018). 3 key skill sets for the workers of 2030. Retrieved from: https://www.weforum.org/agenda/2018/06/ the-3-skill-sets-workers-need-to-develop-between-now-and-2030/
- Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Tekışık Yayınları.
- Lee, J. and Lee, Y. (2021). Structural equation model of elementary school students’ quality of life related to smart devices usage based on precede model. International Journal of Environmental
Research and Public Health, 18(8), 4301. https://doi.org/10.3390/ijerph18084301
McCrindle, M. (2021). Generation alpha. Hachette UK.
- McCrindle, M., ve Wolfinger, E. (2021). The ABC of XYZ: Understanding the Global generations. The ABC of XYZ.
OECD (2023) PISA 2022 Results (Volume I): The State of Learning and Equity in Education. https://www.oecd-ilibrary.org/sites/9149c2f5 en/index.html?itemId=/content/component/9149c2f5-en
- Özyıldırım, G. (2022). Time spent on homework and academic achievement: A meta-analysis study related to results of TIMSS. Psicología Educativa. Revista de los Psicólogos de la Educación, 28(1), 13-21.
- Paudel, P. (2022). Supporting homework: reverence or profanity on students’ academic achievements. International Journal on Studies in Education, 5(1), 88-105. https://doi.org/10.46328/ijonse.99
- Rathore, B. (2023). Future of AI ve generation alpha: ChatGPT beyond Boundaries. Eduzone: International Peer Reviewed/Refereed Multidisciplinary Journal, 12(1), 63-68.
- Saam, J. and Jeong, T. (2013). In search of the epiphany of homework assignments: A model of evaluating local schools’ homework practices. Universal Journal of Educational Research, 1(2), 119-127. https://doi.org/10.13189/ujer.2013.010212
- Salma, U. (2021). Impact of covid-19 on middle childhood social and emotional development: A narrative review with recommendations. Sunan Kalijaga International Journal on Islamic Educational Research, 5(1), 61-75. https://doi.org/10.14421/skijier.2021.51.05
- Sebanc, A. M., Guimond, A. B., ve Lutgen, J. (2014). Transactional relationships between latinos’ friendship quality and academic achievement during the transition to middle school. The Journal of Early Adolescence, 36(1), 108-138. https://doi.org/10.1177/0272431614556347
- Sebbowa, D. K., Ng’ambi, D., ve Brown, C. (2014). Using wikis to teach history education to 21st century learners: a hermeneutic perspective. Critical Studies in Teaching and Learning, 2(2), 24-48. https://doi.org/10.14426/cristal.v2i2.34
- Verma, R. and Verma, R. (2020). Child vulnerabilities and family-based childcare systems: Covid-19 challenges of foster care and adoption in india. Institutionalised Children Explorations and Beyond, 8(1), 79-89. https://doi.org/10.1177/2349300320970322
- Wardat, Y., Belbase, S., Tairab, H., Takriti, R., Efstratopoulou, M., ve Dodeen, H. (2022). The influence of school factors on students’ mathematics achievements in trends in international mathematics and science study (timss) in abu dhabi emirate schools. Education Sciences, 12(7), 424. https://doi.org/10.3390/educsci12070424
- Yılmaz, E. (2016). Eğitim bilimlerinden yansımalar. Konya: Çizgi Kitapevi Yayınları.
- Yılmaz, E., ve Alkış, M. (2019). 21. yüzyıl yeterlilikleri ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 5(1), 125-154.
Yurtseven N. (2020). The teacher of generation alpha. Peter Lang
- Zhou, H., Liu, J., Shao, Y., & Yanyan, T. (2023). How much is too much time spent on homework: An exploratory study based on a Bayesian multilevel piecewise model with a random change point. Educational Studies, 1-13.
- Ziatdinov, R., ve Cilliers, J. (2022). Generation Alpha: Understanding the next cohort of university students. arXiv preprint arXiv:2202.01422.