Kurumsal itibar yönetimi, paydaşlarının zihninde kuruma yönelik olumlu
bir algı oluşturmak amacıyla tutarlı davranışlar sergilemesi olarak
açıklanmakta ve kurumların rakiplerinden farklılaşmasını sağlamaktadır. Dijital
ortamdaki gelişmeler kurumların itibar yönetimi konusunda bu alana önem vermesi
gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada, Koton çalışanlarının çalışma şartlarını Twitter üzerinden eleştirilmesiyle kurumun yaşadığı kriz
incelenmektedir. Çalışmanın bulgularında kurumsal itibarı değerlendirme
kriterlerinden biri olan çalışma ortamının uygun olmadığı durumlarda hem
çalışanların hem de müşterilerin kurum imajını olumsuz etkileyecek içerikler
paylaşabileceği, bu içeriklerin yalnızca bir soruna ilişkin olmamakla birlikte
kurumla ilgili diğer olumsuz durumları da yansıtabileceğine ulaşılmıştır.
Kurumsal itibar yönetimine dijital ortamda yeterince önem vermeyen kurumların
kurumsal itibarının birçok farklı boyuttan etkileyebilecek krizlerle mücadele
etmek durumunda kalabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 3 |
https://asosindex.com.tr/index.jsp?modul=journal-page&journal-id=725
https://www.acarindex.com/journals/simetrik-iletisim-arastirmalari-dergisi-1291#
https://journalseeker.researchbib.com/view/issn/2667-5692
https://journal-index.org/index.php/asi/article/view/7761
https://www.sindexs.org/JournalList.aspx?ID=7744
https://www.worldcat.org/search?q=n2%3A2667-5692&qt=advanced&dblist=638
Önemli Not: Dergimizin 3. Cilt 4. sayı çalışma kabul tarihleri 15 Mart 2024-30 Nisan 2024 arası olarak belirlenmiştir. Yazarların bu hususa dikkat etmeleri gerekmektedir.