Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çalışan Yorumlarının Kurumsal İtibara Etkisi: Koton Çalışanları Örneği

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 3, 148 - 161, 27.01.2020

Öz

Kurumsal itibar yönetimi,  paydaşlarının zihninde kuruma yönelik olumlu
bir algı oluşturmak amacıyla tutarlı davranışlar sergilemesi olarak
açıklanmakta ve kurumların rakiplerinden farklılaşmasını sağlamaktadır. Dijital
ortamdaki gelişmeler kurumların itibar yönetimi konusunda bu alana önem vermesi
gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada, Koton çalışanlarının çalışma şartlarını Twitter üzerinden eleştirilmesiyle kurumun yaşadığı kriz
incelenmektedir. Çalışmanın bulgularında kurumsal itibarı değerlendirme
kriterlerinden biri olan çalışma ortamının uygun olmadığı durumlarda hem
çalışanların hem de müşterilerin kurum imajını olumsuz etkileyecek içerikler
paylaşabileceği, bu içeriklerin yalnızca bir soruna ilişkin olmamakla birlikte
kurumla ilgili diğer olumsuz durumları da yansıtabileceğine ulaşılmıştır.
Kurumsal itibar yönetimine dijital ortamda yeterince önem vermeyen kurumların
kurumsal itibarının birçok farklı boyuttan etkileyebilecek krizlerle mücadele
etmek durumunda kalabileceği sonucuna ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Barnett, M. L.; Jermier, J. M.; Lafferty, B. A. (2006). "Corporate Reputation: The Definitional Landscape". Corporate Reputation Review. 9 (1): 26–38. Doi no:10.1057/palgrave.crr.1550012.
  • Beal, A.; Strauss, J. (2008). Radically Transparent: Monitoring and Managing Reputations Online. Indiana: Wiley-Blackwell.
  • Bunting, M.; Lipski, R. (2001). "Drowned Out? Rethinking Corporate Reputation Management for the Internet". Journal of Communication Management. 5 (2): 170–178. Doi no:10.1108/13632540110806758.
  • Cornelissen, J. (2014). Corporate Communication: A Guide to Theory & Practice (4. bs.). Dorchester: Sage.
  • Dowling, G. R. (2016). Winning the Reputation Game. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press.
  • Eroğlu, E.; Solmaz, B. (2012). "Kurumsal İtibar Araştırması ve Bir Uygulama Örneği". e-Gifder. 1 (4): 1–18.
  • Fombrun, C.; van Riel, C. B. M. (1997). "The Reputational Landscape". Corporate Reputation Review. 1 (2): 5–13. Doi no:10.1057/palgrave.crr.1540024
  • Freeman, R. E.; Harrison, J. S.; Wicks, A. C. (2007). Managing for Stakeholders: Survival, Reputation, and Success. New Haven & London: Yale University Press.
  • Gregory, A. (2004). "Public Relations and Management". Public Relations Handbook V. (Ed. A. Theaker). Routledge, 48-65.
  • Güzelcik Ural, E. (2012). "Kurumsal İtibarı Ölçme Yöntemi Olarak Türkiye İtibar Endeksi ve Endeks Sonuçlarından Hareketle Türkiye’de Elektronik Sektörünün İtibarı Üzerine Bir Değerlendirme". AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology. 3 (7): 7–22. Doi no:10.5824/1309-1581.2012.2.001.x
  • Helm, S. (2011). "Corporate Reputation: An Introduction to a Complex Construct". Reputation Management. (Ed. S. Helm, K. Liehr-Gobbers ve C. Storck). Berlin, Heidelberg: Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 3–16.
  • Koçyiğit, M. (2018). Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Korn Fery Institute. (2019). Fortune World’s Most Admired Companies. https://www.kornferry.com/institute/fortune-worlds-most-admired-companies-2019#targetText=The number of companies within,by revenue within their industry. Erişim Tarihi: 11 Ekim 2019.
  • Seitel, F. P. (2000). The Practice of Public Relations (13. bs.). Essex: Pearson.
  • Stenger, T. (2014). "Social Media and Online Reputation Management as Practice: First Steps Towards Social CRM?". International Journal of Technology and Human Interaction. 10 (4): 49–64. Doi no:10.4018/ijthi.2014100104
  • van Riel, C. B. M.; Fombrun, C. J. (2007). Essentials of Corporate Communication. Londra & New York: Routledge.
  • Yıldırım, G. (2010). "Kurumsal İtibar Oluşturmada CEO’ nun Rolünün Türkiye’de ve Dünyada Tartışılması". ABMYO Dergisi. (20): 54–66.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şükrü Güler

Yayımlanma Tarihi 27 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güler, Ş. (2020). Çalışan Yorumlarının Kurumsal İtibara Etkisi: Koton Çalışanları Örneği. Simetrik İletişim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 148-161.