Günümüzde çevre bilincine sahip ve çevresel konulara duyarlı olan tüketicilerin sayısı giderek artmaktadır. Bu doğrultuda tüketiciler, işletmelerden doğal çevreye gereken hassasiyeti göstermelerini beklemektedirler. Bu sebeple işletmeler de zamanla yeşil pazarlama anlayışını benimseyip çevre dostu yeşil ürünlere yönelmiş ve tüm süreçlerde uygulamaya çalışmışlardır. Yeşil pazarlama ile birlikte işletmeler, itibarlarını artırarak çevre dostu işletme imajı ve rekabet avantajı elde etmektedirler. Çevresel duyarlılığın ve doğal kaynak kullanımının kritik öneme sahip olduğu turizm endüstrisinde, yeşil pazarlama uygulamaları günden güne yaygınlaşmaktadır. Bu kapsamda gerçekleştirilen araştırmada konaklama işletmesi olan yeşil yıldız sertifikasına sahip otellerdeki yeşil pazarlama faaliyetlerinin, tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisinin ne ölçüde olduğu belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda Eskişehir ilinde faaliyette bulunan ve Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından verilen yeşil yıldız sertifikasına sahip Arus Otel’de konaklayan 81 müşterinin düşünceleri anket yöntemi ile analiz edilmiştir. Yapılan veri analizi istatiksel yöntemlerle gerçekleştirilmiş ve elde edilen bulgulara göre yeşil pazarlama faaliyetlerinin tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde pozitif bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Yeşil Pazarlama Yeşil Yıldız Sertifikası Konaklama İşletmesi Tüketici Satın Alma Davranışı
Nowadays, the number of consumers who are environmentally conscious and sensitive to environmental issues is increasing. In this direction, consumers expect businesses to show the necessary sensitivity to the natural environment. For this reason, businesses have adopted the green marketing approach over time, turned to environmentally friendly green products and tried to apply them in all processes.
1 Dr. Öğr. Üyesi, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Bilecik-Türkiye. E-posta: atil.taser@bilecik.edu.tr
2 Yüksek Lisans Öğrencisi, Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme ABD – Üretim Yönetimi ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı (Tezli), Bilecik-Türkiye. E-posta: bunyaminn.celebi@gmail.com
With green marketing, businesses increase their reputation and gain an environmentally friendly business image and competitive advantage. In the tourism industry, where environmental awareness and the use of natural resources are of critical importance, green marketing practices are becoming more common day by day. In this research, it was aimed to determine the effect of green marketing activities in hotels with green star certificate, which are accommodation businesses, on the buying behavior of consumers. In this context, the opinions of 81 customers staying at Arus Hotel, which operates in Eskişehir and has a green star certificate issued by the Ministry of Culture and Tourism, were analyzed by survey method. The data analysis was carried out with statistical methods and according to the findings, it was concluded that green marketing activities have a positive effect on the buying behavior of consumers.
Green Marketing Green Star Certificate Accommodation Establishment Consumer Buying Decision Behavior
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 3 |