Bu makale, Nuri Bilge Ceylan sinemasındaki etik ve estetik ilişkisini incelemekte ve filmlerindeki ahlaki kaygılarla estetik ifadenin birbirini nasıl etkilediğini araştırmaktadır. Kimlik, aidiyet ve yurtsuzluk gibi temalara odaklanan Ceylan'ın çalışmaları, doğrudan siyasi bir yorum yapmaksızın toplumsal sorunları yansıtır ve etik soruları vurgular. Özgün yaklaşımı, yavaş temposu, sınırlı diyalogları ve uzun çekimleri ile izleyicileri ahlaki bir araştırmaya davet eder. Ceylan'ın filmleri, izleyicileri günlük yaşamın ahlaki nüanslarıyla ilgilenmeye ve kendi değerleri üzerinde düşünmeye zorlayan derin etik sorgulamalar olarak öne çıkar. Bu çalışma, Nuri Bilge Ceylan'ın filmlerindeki etik ve estetik ilişkisini Nicolai Hartmann'ın yeni ontoloji ve antropolojik yaklaşım üzerinden incelemektedir. Çalışmada, içerik ve biçim ilişkisine odaklanarak, Ceylan'ın çalışmalarında etik kaygıların görsel anlatıyı nasıl şekillendirdiği ve geliştirdiği incelenmektedir.
This paper examines the relationship between ethics and aesthetics in Nuri Bilge Ceylan's cinema, exploring how his films intertwine moral considerations with aesthetic expression. Focusing on themes such as identity, belonging, and displacement, Ceylan's work reflects societal issues without any direct political commentary, emphasizing ethical questions. His distinctive approach, characterized by a slow pace, sparse dialogue, and extended shots, invites audiences into moral explorations. Ceylan's films stand out as profound ethical inquiries, challenging viewers to engage with the moral nuances of everyday life and reflect on their own values. This study explores the relationship of ethics and aesthetics in Nuri Bilge Ceylan's films through Nicolai Hartmann’s new ontology and the anthropological approach. It examines how ethical considerations shape and enhance the visual narrative in Ceylan's work, focusing on content and form relation.
Nuri Bilge Ceylan ethics aesthetics new ontology anthropology
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Felsefe |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |