Tayfun Pirselimoğlu discussed the issue of the other or another, one of the favorite themes of philosophy
of existentialism, in his film I'm not Him (2014) through an unrealistic experience of a man who
superseded another man and by transforming some themes of film noir in line with his intentions, as
well. According to the philosopher Emmanuel Mounier, theme of the other has freakily become the most
important conquest of the philosophy of existentialism where and when the classical philosophy kept the
lid on it (1986: 138). Pirselimoğlu also said that the theme of "being another" was one of his greatest
obsessions. Therefore, this paper studies what kind of a connection can be established between image of
and theme of the other reflected in the I'm not Him.
Tayfun Pirselimoğlu Ben O Değilim (2014) filminde, başkasının yerine geçen bir adamın gerçekdışı deneyimi üzerinden varoluşçu felsefenin gözde temalarından birisi olan öteki ya da başkası sorununu Kara Film türüne özgü kimi motifleri kendi niyetleri doğrultusunda dönüştürerek işledi. Düşünür Emmanuel Mounier’e göre, klasik felsefenin başkası temasını garip biçimde hasıraltı ettiği yerde başkası teması varoluşçu felsefenin en önemli fetihlerinden bir olmuştu (1986: 138). Pirselimoğlu da bir başkası olma temasının en büyük takıntılarından biri olduğunu söylemişti1. Dolayısıyla bu yazı Ben O Değilim’de görüntüleşen “başkası imgesi” ile varoluşçuluğun en gözde temalarından biri olan “başkası teması” arasında ne türden bir bağlantı kurulabileceğini araştırıyor.
Anahtar Kelimeler: Modern Sinema Varoluşçuluk "Başkası/Öteki" İmgesi Zaman-İmge
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Felsefe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3 |