Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Özel Sayı (1) Mayıs 2019, 585 - 604, 10.05.2019
https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.515112

Öz

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Armes, Roy, (2011). Sinema ve Gerçeklik. İstanbul: Doruk Yayınları.Arnheim, Rudolf, (2002). Sanat Olarak Sinema. İstanbul: Öteki Yayınları.Baker, Ulus, (2010). Kanaatlerden İmajlara. İstanbul: Birikim Yayınları. Berlin, Isaıah, (2004). Romantikliğin Kökleri. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Berman, Marshal, (2003). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor. İstanbul: İletişim Yayınları.Bornstein, Thorsten-Botz, (2011). Filmler ve Rüyalar. İstanbul: Metis Yayınları.Calinescu, Matei, (2010). Modernliğin Beş Yüzü. İstanbul: Küre Yayınları.Cassin, Barbara, (2018). Nostalji. İstanbul: Kolektif Kitap. Claudon, Farncis, (2006). Romantizm Sanat Ansiklopedisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.Crary, Jonathan, (2004). Gözlemcinin Teknikleri. İstanbul: Metis Yayınları. Cross, Gary, (2018). Tüketilen Nostalji. İstanbul: The Kitap.Çetin, Adnan, (2010). Bir Kavramın Kısa Tarihi: 'Mahalle Baskısı'. Mukaddime Sayı 3 içinde, ss. 81-92. Mardin Artuklu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • Deleuze, Gilles, (2004). Proust ve Göstergeler. İstanbul: Kabalcı Yayınları.Esen, Halim ve Vakur Kayador, (2009). Yavuz Turgul Sinemasında Nostalji. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi içinde cilt: 6 sayı: 1 ss. 144-153 , Konya: Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi. Freud, Sigmund, (2002). Metapsikoloji. İstanbul: Payel Yayınları.Frisby, David, (2012). Modernlik Fragmanları. İstanbul: Metis Yayınları. Jay, Martin, (2012). Deneyim Şarkıları. İstanbul: Metis Yayınları. Kolker, Robert Phıllıp, (2010). Değişen Bakış. İstanbul: De ki Yayınları.Pezzella, Mario, (2006). Sinemada Estetik. İstanbul: Dost Kitabevi.Ryan, Michael ve Douglas Kellner,(2010). Politik Kamera. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Sass, Louis A., (2013). Delilik ve Modernizm. İstanbul: Alfa Yayınları. Simmel, Georg, (2003). Modern Kültürde Çatışma. İstanbul: İletişim Yayınları. Suner, Asuman, (2006). Hayalet Ev. İstanbul: Metis Yayınları. Zizek, Slavoj. (2004). Yamuk Bakmak. İstanbul: Metis Yayınları.

Nostalji Perdesi ve Geçmişi İcat Etmek

Yıl 2019, Özel Sayı (1) Mayıs 2019, 585 - 604, 10.05.2019
https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.515112

Öz



Sinema
her zaman rüya sahneleri üretmiştir. Rüya, aldatıcı olana karşılık gelse de
aslında sinema rüyalar üreten bir sanattır. Nostalji de bu rüya tarzlarından
biridir. Nostalji, kültürel açıdan modern bir olgu olarak karşımıza
çıkmaktadır. Modern olmanın, geçmişi yok sayma veya ondan kopma olması
nostaljinin varlık nedeni olmuştur. Geçmişi hatırlama çabası olarak nostalji,
kaybedilene karşı derin bir özlem demektir. Sinema da nostalji temsillerini
kullanmaktadır. Nostalji temsili eğlence sineması için seyri kolay sahneler
üretmek imkanını sunmaktadır. Bu yüzden nostaljinin tarihsel gerçeklikten kopma
veya tarihsel gerçekliği yok sayan bir karakteri olduğu söylenebilir. Ancak
nostalji, travmatik boyutu olan bir olayın etkilerini de gösterebilir. Etkisi
güçlü bir olay, nostalji temsilinde etki gücü farklılaştırılarak izleyicisine
sunulabilir. Bu çalışma, Türk sinemasının 2000 sonrası nostalji temsilini nasıl
kullandığını ele alma amacındadır. Çalışma modernlik ve nostalji, sinema ve
rüya, televizyon ve sinema ikili kavram ve durumlar arasında teorik
çerçevesinin kurmaktadır. Bu çerçeve içinden 2000 sonrası ana akım Türk
sinemasında nostalji temsilini ele almaktadır. Amaçlanan ise ele alınan tarih
çerçevesinde sinema filmlerinin toplumsal olayları gösterme çabasında
olduklarıdır. Çalışmada eğlence ve tüketim karakteri taşıyan nostalji
temsilinin dönemsel olayların etkilerini hafifletmek ve yeniden değerlendirmek
için kullanıldığı iddia edilmektedir.

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Armes, Roy, (2011). Sinema ve Gerçeklik. İstanbul: Doruk Yayınları.Arnheim, Rudolf, (2002). Sanat Olarak Sinema. İstanbul: Öteki Yayınları.Baker, Ulus, (2010). Kanaatlerden İmajlara. İstanbul: Birikim Yayınları. Berlin, Isaıah, (2004). Romantikliğin Kökleri. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Berman, Marshal, (2003). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor. İstanbul: İletişim Yayınları.Bornstein, Thorsten-Botz, (2011). Filmler ve Rüyalar. İstanbul: Metis Yayınları.Calinescu, Matei, (2010). Modernliğin Beş Yüzü. İstanbul: Küre Yayınları.Cassin, Barbara, (2018). Nostalji. İstanbul: Kolektif Kitap. Claudon, Farncis, (2006). Romantizm Sanat Ansiklopedisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.Crary, Jonathan, (2004). Gözlemcinin Teknikleri. İstanbul: Metis Yayınları. Cross, Gary, (2018). Tüketilen Nostalji. İstanbul: The Kitap.Çetin, Adnan, (2010). Bir Kavramın Kısa Tarihi: 'Mahalle Baskısı'. Mukaddime Sayı 3 içinde, ss. 81-92. Mardin Artuklu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • Deleuze, Gilles, (2004). Proust ve Göstergeler. İstanbul: Kabalcı Yayınları.Esen, Halim ve Vakur Kayador, (2009). Yavuz Turgul Sinemasında Nostalji. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi içinde cilt: 6 sayı: 1 ss. 144-153 , Konya: Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi. Freud, Sigmund, (2002). Metapsikoloji. İstanbul: Payel Yayınları.Frisby, David, (2012). Modernlik Fragmanları. İstanbul: Metis Yayınları. Jay, Martin, (2012). Deneyim Şarkıları. İstanbul: Metis Yayınları. Kolker, Robert Phıllıp, (2010). Değişen Bakış. İstanbul: De ki Yayınları.Pezzella, Mario, (2006). Sinemada Estetik. İstanbul: Dost Kitabevi.Ryan, Michael ve Douglas Kellner,(2010). Politik Kamera. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Sass, Louis A., (2013). Delilik ve Modernizm. İstanbul: Alfa Yayınları. Simmel, Georg, (2003). Modern Kültürde Çatışma. İstanbul: İletişim Yayınları. Suner, Asuman, (2006). Hayalet Ev. İstanbul: Metis Yayınları. Zizek, Slavoj. (2004). Yamuk Bakmak. İstanbul: Metis Yayınları.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Engin Ümer 0000-0001-9685-3531

Yayımlanma Tarihi 10 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Özel Sayı (1) Mayıs 2019

Kaynak Göster

APA Ümer, E. (2019). Nostalji Perdesi ve Geçmişi İcat Etmek. SineFilozofi585-604. https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.515112

Cited By