Several philosophers, academicians and film-makers have contributed to the long-debated subject of what cinema is. The majority of the answers include the relationship between cinema and reality. Some correlate reality with the physical circumstances of an object and others emphasize the importance of human experience. Whatever the answer is, cinema is rooted in human existence. Therefore, while replying to the question of what cinema is, it is crucial to acknowledge the humanistic essence. Paolo Sorrentino’s highly personal film, The Hand of God (2021) questions the ontology of cinema by positioning the film-maker as a creator at its core. Through its plot, dialogues and cinematography, the film debates about what cinema is and who a director is. Hence, The Hand of God links the ontology of cinema to the presence of a creator blinking an eye to auteurism. This paper aims to analyze The Hand of God utilizing Bazin’s and Cavell’s insights on the ontology of moving image by using the hermeneutic analysis method. As a result of the analysis, it has been observed that the film gives central importance to the film-maker as a creator of emotions, thought and life experiences.
André Bazin Stanley Cavell The Ontology of Cinema Hermeneutics The Hand of God
-
Çok sayıda filozof, akademisyen ve film yapımcısı sinemanın ne olduğu konusunda yürütülen uzun süreli tartışmaya katkıda bulunmuştur. Cevapların büyük çoğunluğu sinema ve gerçeklik arasındaki ilişkiyi içermektedir. Bazıları gerçekliği bir nesnenin fiziksel koşullarıyla ilişkilendirirken, diğerleri insan deneyiminin önemini vurgulamaktadır. Cevap ne olursa olsun, sinema insan varoluşuna dayanmaktadır. Bu nedenle, sinemanın ne olduğu sorusuna yanıt verirken insani özünü kabul etmek önemlidir. Paolo Sorrentino'nun son derece kişisel filmi Tanrının Eli (2021), yönetmeni sinema eserinin yaratıcısı olarak konumlandırarak sinemanın ontolojisini sorgulamaktadır. Film, konusu, diyalogları ve sinematografisi aracılığıyla sinemanın ne olduğu ve film yapımcısının kim olduğu hakkında bir tartışma açmaktadır. Dolayısıyla Tanrının Eli, sinemanın ontolojisini bir yaratıcının varlığına bağlamakta ve auteurizme yakınlaşan bir anlamlandırmaya yol açmaktadır. Bu makale, Bazin ve Cavell'ın hareketli görüntünün ontolojisine dair görüşlerinden yararlanarak Tanrının Eli'ni hermenötik analiz yöntemiyle çözümlemeyi amaçlamaktadır. Analiz sonucunda filmin, duygu, düşünce ve yaşam deneyimlerinin yaratıcısı olarak film yapımcısına merkezi bir önem verdiği gözlemlenmiştir.
André Bazin Stanley Cavell Sinema Ontolojisi Hermenötik Tanrının Eli
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sinema Kuramları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 17 |