In today's digital age, brands attach great importance to presenting an image for the target audiences they will communicate with. They invest in advertising activities to promote their products and services and increase their sales. In this process, brands undertake significant costs to prepare various marketing campaigns and bring them to consumers through both traditional and digital media. However, it is known that people who are constantly exposed to advertisements begin to show indifference towards these advertisements after a while. It is necessary to adopt innovative approaches to overcome this problem and keep the brand's marketing efforts alive. The success of advertisements is possible with the approval and interaction of the target audience, so it is important for brands to develop strategies in this direction. Innovative methods such as advergames are designed to attract the target audience directly or indirectly, placed within games. With this method, the target audience who prefers to play games and is thus exposed to advertising interacts with the brand consciously. Over time, these individuals begin to think about a particular brand and form positive or negative opinions about it. The main purpose of this study is to examine the potential impact of game-based advertising on brands in the tourism industry. The research shows how game-based advertising is of critical importance for tourism marketing by analyzing it with secondary data. Research results reveal that tourism brands that use innovative marketing strategies attract more attention and are a determining factor in consumer purchasing decisions.
Advergame Brand Awareness Artifical İntelligence Marketing Tourism
Markalar, günümüzün dijital çağında, iletişim kuracakları hedef kitlelere yönelik bir imaj sunmaya büyük önem vermektedir. Ürün ve hizmetlerini tanıtmak ve satışlarını artırmak için reklam faaliyetlerine yatırım yapmaktadırlar. Bu süreçte, markalar çeşitli pazarlama kampanyaları hazırlayarak bunları hem geleneksel hem de dijital medya üzerinden tüketicilerle buluşturmak için önemli maliyetler üstlenmektedirler. Ancak, sürekli reklamlara maruz bırakılan insanların bir süre sonra bu reklamlara karşı ilgisizlik göstermeye başladıkları bilinmektedir. Bu sorunu aşmak ve markanın pazarlama çabalarını canlı tutmak için yenilikçi yaklaşımlar benimsemek gerekmektedir. Reklamların başarısı, hedef kitlenin onayı ve etkileşimi ile mümkündür, bu nedenle markaların bu yönde stratejiler geliştirmeleri önem taşımaktadır. Reklam oyunları (Advergame) gibi yenilikçi yöntemler, oyunların içine yerleştirilen ve hedef kitleyi doğrudan veya dolaylı yoldan çekmek amacıyla tasarlanmıştır. Bu yöntemle, oyun oynamayı tercih eden ve böylece reklama maruz kalan hedef kitle, bilinçli bir şekilde markayla etkileşime girer. Bu bireyler, zamanla belirli bir marka hakkında düşünmeye ve ona ilişkin pozitif veya negatif görüşler oluşturmaya başlar. Bu çalışmanın ana amacı, turizm sektöründe oyun tabanlı reklamların markalar üzerindeki potansiyel etkisinin incelenmesidir. Araştırma, oyun tabanlı reklamcılığın turizm pazarlaması için nasıl kritik bir öneme sahip olduğunu ikincil verilerle analiz ederek göstermektedir. Araştırma sonuçları, yenilikçi pazarlama stratejileri kullanan turizm markalarının daha fazla dikkat çektiğini ve tüketici satın alma kararlarında belirleyici bir faktör olduğunu ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm Pazarlaması, Turizm Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Sinop Üniversitesi Turizm Fakültesi tarafından çıkartılan Sinop-e: Turizm Araştırmaları Dergisi Aralık sayısı için makale kabulüne başlamıştır. Makale süreçleri sadece DergiPark sistemi üzerinden işletilecek olup https://dergipark.org.tr/tr/journal/4368/submission/step/manuscript/new link adresi üzerinden makale gönderimi sağlanacaktır.