Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

KURUMLAR VE DERNEK YAPILARI İÇİNDE HALKBİLİMİNİN VE HALK EDEBİYATININ TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİNE BAKIŞ

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 91 - 114, 31.12.2017
https://doi.org/10.30561/sinopusd.298583

Öz

Halkbilimi
ve halk edebiyatı konusundaki ilk çalışmalar genellikle tanım ve içerik
belirlemeye yönelik olmuştur. Her dönemde farklı bir biçimde tanımlanan
folklor, günümüze gelinceye kadar toplumsal, siyasal, tarihsel olaylardan
etkilenmiş ve bunlara göre şekil almıştır. Cumhuriyet öncesi siyasal
değişmelere karşı alınan tavırda folklor kullanılmış, böylelikle yeni devletin
temelleri atılmıştır. Cumhuriyet’in kuruluşundan sonra da yeni rejimi
yerleştirebilmek için yine halkbilimine başvurulmuştur. Ancak bu oluşumlar
sonucu folklor, kurumlardan üniversitelere geçebilecek bir güç kazanmış,
halkbiliminin sosyal alandaki gerekliliği anlaşılmıştır. Özellikle kurum ve
dernek yapılanması içinde sürdürülen bilimsel çalışmalar bugün alanın geldiği
noktada en etkili ve özgün oluşumlardır.  1913-1938 yılları arasında halkbiliminin
gelişimindeki etkenlerin irdelenmesi, gelecekte bu alana dair ortaya
çıkabilecek değişimlerin, halkbiliminin yararına, kontrol altına alınmasını
olanaklı hale getirecektir. 


Kaynakça

  • ARIK, R. Oğuz. Türk Müzeciliğine Bir Bakış, İstanbul, Millî Eğitim Basımevi, 1953
  • BAYRI, M. Halit. “Balıkesir’de Pabuççuluk” Halk Bilgisi Haberleri, IV, sayı 48, 1930: 289-297
  • BAYRI, M. Halit. “Cumhuriyet Türkiyesi’nde Folklor Sahasında Çalışmalar”, Yeni Türk, sayı 107, 1941: 735-738
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Songül Çek

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 17 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çek, S. (2017). KURUMLAR VE DERNEK YAPILARI İÇİNDE HALKBİLİMİNİN VE HALK EDEBİYATININ TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİNE BAKIŞ. Sinop Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 91-114. https://doi.org/10.30561/sinopusd.298583

                                                 

                        Bu eser Creative Commons BY-NC-SA 2.0 (Atıf-Gayri Ticari-Aynı Lisansla Paylaş) ile lisanslanmıştır.