Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EFFECTS OF THE PANDEMIC PROCESS ON COMMUNICATION: ITS REFLECTION ON RELATIONS

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 45 - 56, 30.06.2022

Öz

In the study, it was tried to evaluate the COVID-19 epidemic which affected the whole world and how communication skills are challenged and how the flow and reception of the messages and emotions to be conveyed are resricted with this epidemic. It has been evaluated that obtained results from that study demonstrate how affected and shaped communication. In the addition that for communication added theory as a pandemic theory. In the study, a questionaire was applied to 100 university students with the contribution of technology, communication skills, emotions, thoughts and messages that are intended to be conveyed have become robotic in the full sense with the reflection of technology on life in a different dimension with each passing day, the exposure of face to face communication and close contact to distances has dulled the openness and sincerity in relations and has turned interpersonal communication into pandemic communication by taking it away from reality. With the COVID-19 epidemic being named as a pandemic, it is inevitable for people to go to the obligatory distance to protect themselves and individual and corporate communications have rapidly turned to adapt to the new world order by digitalizing. Events, messages pushed individuals and institutions to new and different communication portals. In addition, different cultures, understandings and thoughts have started to be accepted with digital flow in this way. This situation has also directed the relations differently, force the face to face communication flow to become robotic and stereotyped. The pandemic has created a faster adaptation to the developing technology and has turned communication into a digital communication model. At this point, the transfer of emotions, thoughts and messages has left the emotional nature of communication and put it in the mold of necessity. Processing of information, assimilating, producing, thinking and expressing emotions has completely changed with the pandemic. The fact that the emotions were not conveyed face to face with the body language. Feelings couldn’t demonstrated as natural and the relationships live a chaos in their pattern. In summary, in the study, how the COVID-19 epidemic affected and shaped interpersonal communication was examined and how this reflected on emotions, thoughts and relationships was investigated.

Kaynakça

  • Aktan, E. (2017). Sosyal medya ve siyasal katılım. Eğitim Yayınevi.
  • Alav, O. (2020). Kitle iletişim araçları. Medya. Medyanın birey ve toplumsal yapıya etkileri. İstanbul: Hiperlink yayınları.
  • Baraz, B. (2012). Büro teknolojileri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Çağıl, A. (2017). Sosyal medya ile dijital pazarlama. İstanbul: Dikeyeksen Yayın Dağıtım.
  • Dijk, J. V. (2012). Ağ toplumu. Alternatif medya ve toplumsal hareketler. Sage Publications.
  • Eşgi, N. (2013). Dijital terli çocukların ve dijital göçmen ebeveynlerinin ınternet bağımlılığına ilişkin algılarının karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 181-194.
  • Gezgin, S. (2018a). Dijital çağda iletişim. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Gezgin, S. (2018b). Medya ve iletişime diyalektik bakış. 1. Baskı. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Gider, H. Ö. (2014). Dört s satış “sarpa sarınca” saçmalamaları. Ankara.
  • Kayalar, M. & Genç, Y. E. (2020). Üniversiteli gençlerde sosyal medya davranışları. Hiperyayın.
  • Koçyiğit, M. (2015). Sosyal ağ pazarlaması. Marka bağlılığı oluşturmada yeni bir pazarlama stratejisi. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Koçyiğit, M. (2019). Sınıf yönetimi. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Küçükbezirci, Y. (2018). Günümüzün gizli silahı: Bilinçaltı mesajları. 1. Baskı. İstanbul: Yayınları.
  • Sezer, N., & Sert, N. Y. (2019). Medya okuryazarlığı üzerine… Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Uçak, O. (2018). Dijital medya ve gazetecilik. Konya: Eğitim Yayınevi.

PANDEMİ SÜRECİNİN İLETİŞİME ETKİLERİ: İLİŞKİLERE YANSIMASI

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 45 - 56, 30.06.2022

Öz

Çalışmada, tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 salgını ve bu salgınla iletişim becerilerinin zorlandığı aynı zamanda iletilmek istenen mesaj ve duyguların akım ve alımının nasıl kısıtlandığı değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçların iletişimi nasıl yönlendirip, şekillendirdiği ve iletişim kuramlarına ek bir kuram olarak girebilecek pandemi kuramı söz konusu olduğu değerlendirilmiştir. Çalışmada 100 üniversite öğrencisine anket uygulanmış ve teknolojinin de katkısı ile iletişim becerilerinin kısırlaştığı, iletilmek istenen duygu, düşünce ve mesajların tam anlamı ile robotikleştiği gözlemlenmiştir. Her geçen gün teknolojinin farklı bir boyutta yaşama yansıması ile paralel yüz yüze iletişim ve yakın temasın mesafelere maruz kalması ilişkilerdeki açıklığı ve samimiyeti köreltmiş ve gerçeklikten uzaklaştırarak kişilerarası iletişimi pandemik iletişime çevirmiştir. COVID-19 salgınının pandemi olarak adlandırılmasıyla beraber kişilerin mecburi mesafeye kendilerini korumak amacı ile çekilmesi kaçınılmaz olup bireysel ve kurumsal iletişimler dijitalleşerek yeni Dünya düzenine uyum sağlamaya süratle yönelmişlerdir. Olaylar, mesajlar, kişileri ve kurumları yeni ve farklı iletişim portallarına itmiştir. Yine farklı kültür, anlayış ve düşünce bu şekilde dijital akışla kabul görmeye başlamıştır. Bu durum ilişkileri de farklı yönlendirmiş, yüz yüze olan iletişim akışını robotik ve kalıplaşmaya mecbur kılmıştır. Pandemi, gelişen teknolojiye daha hızlı adaptasyon yaratmış ve iletişimi dijital iletişim modeline çevirmiştir. Bu noktada duygu, düşünce ve mesaj aktarımları iletişimin duygu doğasından çıkarak gereklilik kalıbına sokmuştur. Pandemi ile bilgiyi işleme, özümseme, üretme, düşünme ve duyguları ifade etme tamamen değişmiştir. Duyguların beden dili ile yüz yüze aktarılmaması duyguyu, mesajı karşıya olduğu gibi iletememeye, hissettirememeye neden olmuş ve ilişkiler bir kalıbın içine girmiştir. Sonuç olarak, çalışmada COVID-19 salgınının, kişilerarası iletişimi nasıl etkilediği ve biçimlendirdiği irdelenmiş ve bunun duygu, düşünce ve ilişkilere nasıl yansıdığı araştırılmıştır.

Kaynakça

  • Aktan, E. (2017). Sosyal medya ve siyasal katılım. Eğitim Yayınevi.
  • Alav, O. (2020). Kitle iletişim araçları. Medya. Medyanın birey ve toplumsal yapıya etkileri. İstanbul: Hiperlink yayınları.
  • Baraz, B. (2012). Büro teknolojileri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Çağıl, A. (2017). Sosyal medya ile dijital pazarlama. İstanbul: Dikeyeksen Yayın Dağıtım.
  • Dijk, J. V. (2012). Ağ toplumu. Alternatif medya ve toplumsal hareketler. Sage Publications.
  • Eşgi, N. (2013). Dijital terli çocukların ve dijital göçmen ebeveynlerinin ınternet bağımlılığına ilişkin algılarının karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 181-194.
  • Gezgin, S. (2018a). Dijital çağda iletişim. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Gezgin, S. (2018b). Medya ve iletişime diyalektik bakış. 1. Baskı. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Gider, H. Ö. (2014). Dört s satış “sarpa sarınca” saçmalamaları. Ankara.
  • Kayalar, M. & Genç, Y. E. (2020). Üniversiteli gençlerde sosyal medya davranışları. Hiperyayın.
  • Koçyiğit, M. (2015). Sosyal ağ pazarlaması. Marka bağlılığı oluşturmada yeni bir pazarlama stratejisi. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Koçyiğit, M. (2019). Sınıf yönetimi. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Küçükbezirci, Y. (2018). Günümüzün gizli silahı: Bilinçaltı mesajları. 1. Baskı. İstanbul: Yayınları.
  • Sezer, N., & Sert, N. Y. (2019). Medya okuryazarlığı üzerine… Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Uçak, O. (2018). Dijital medya ve gazetecilik. Konya: Eğitim Yayınevi.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Remziye Terkan

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Terkan, R. (2022). PANDEMİ SÜRECİNİN İLETİŞİME ETKİLERİ: İLİŞKİLERE YANSIMASI. Scientific Journal of Innovation and Social Sciences Research, 2(1), 45-56.