Cumhuriyet tarihinin ilk oratoryosu olan “Yunus Emre” Atatürk Devrimi’nin önemli bir simgesidir. Yunus Emre Oratoryosu, Anadolu’nun her alandaki olağan üstü kültürel birikimi, Batı’nın müzikal teknikleri ve değerleriyle birlikte yoğrularak Saygun tarafından bestelenmiştir.
Osmanlı İmparatorluğu 19. yüzyılın ilk çeyreğinde Batı müziğiyle tanışmıştır. Bu tarihlerden Cumhuriyet’in kuruluşuna kadar geçen sürede çok sesli müzik alanında bir Türk Bestecilik Okulu oluşmamıştır. Böylece Cumhuriyet Dönemi’nin genç bestecileri kendi kültürleri içinde örnek alabilecekleri çok sesli eserler olmaksızın beste yapmak zorunda kalmıştır. Onlar var olanı devam ettirmek değil, yeni bir var oluş gerçekleştirmek yükümlülüğü altına girmiştir.
Bu irdeleme çalışması, Atatürk’ün müzik devrimine bağlı, Anadolu müziğinin geleneklerini her yönüyle iyi bilen Ahmed Adnan Saygun’un müzik felsefesini ve bu felsefenin oratoryosuna nasıl yansıdığını ortaya koymayı amaçlamıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 3 |