Türk Müziği, yüzyıllara dayanan geçmişi, kendine özgü ses sitemi, eğitim-öğretim yöntemleri, repertuarı ve geleneği ile çok geniş bir araştırma alanı sunmaktadır. Nazariyatın önemli bir bölümünü oluşturan ve araştırmamızın da merkezinde yer alan ‘makam’ konusu, yüzyıllardır Türk Müziği nazariyatçılarının üzerinde çalışmalar yürüttüğü bir konudur. Makamın tarifi ve makamı oluşturan unsurlar, yapılan bu çalışmalar sonucunda şekillenmiştir. Araştırmada odaklanılan nokta tam olarak, ‘işitilen makamı tanıma’ konusudur. Dinlenilen bir eserin makamını belirlemede, hangi faktörlerin yardımcı olduğu ve bu faktörlerin önem dereceleri ortaya konmaya çalışılmıştır. İşitilen makamı doğru bir şeklide tanımak aynı zamanda işitme eğitiminde amaca ulaşıldığının önemli göstergelerinden birisidir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 3 |