Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2. Bahar Ayini Diaghilev’in Bale Tarihindeki Epik Macerası

Yıl 2017, Sayı: 5, 16 - 31, 11.07.2017

Öz








XIX. yüzyıl sonlarına doğru Avrupa’da sanatsal anlamda çöküşe geçen klasik bale XX. yüzyıl başlarında Sergei
Diaghilev Rus Bale Toplulu
ğu’nun Avrupa ve Amerika’da neo-klasik tarzda verdiği eserler sayesinde yeniden
canlanm
ıştır. Topluluğun 1913’te Paris’te sahnelemesi için İgor Federoviç Stravinski’nin müziği üzerine Vaslav
Nijinski’nin koreografisini yapt
ığı Bahar Ayini isimli eser, ilk sergilendiği günden itibaren sanat dünyasında büyük
tart
ışmalara yol açmıştır. Klasik bale eserlerine alışkın Avrupa seyircisinin karşısına çarpıcı, yeni ve farklı bir eser




olarak çıkan Le Sacre du Printemps (Bahar Ayini), bestecisi ve koreografı tarafından Rus Pagan geleneklerinden






esinlenerek yaratılmıştır. Bu eserle ilgili kimilerince ortaya atılan devrim niteliğindeki yorumlar,






abartılı yorumlardan çok yaratıcılarının eser için niteledikleri özgünlük ifadesi, eserin ve topluluğun bale tarihi






zgün eserin yaratım süreci incelenmiş, popüler ve içerisindeki önemi vurgulanmaya





bizzat eserin yaratıcıları tarafından kabul görmemiştir. Çalışmada ö
çal
ışılmıştır. 




Kaynakça

  • BATUR, E. (2013). “Klasik Müziğe İnananlar Bahar Ayini İle Sarsıldı”. İstanbul NTV Tarih Haziran sf 77.
  • BEAUMOUNT, C.W (1964). Kısa Bale Tarihi, İstanbul: Ersa Matbaacılık.
  • BEAUMOUNT, C.W (1937). Complete Book Of Ballets, Great Britain: Wyman & Sons, Ltd, London, Fakenham and Reading.
  • BRINSON, P. &PRAAGH, P.V (1963). The Choreographic Art, London: Adam & Charles Black.
  • CLARKE, M. & CRISP, C. (1976). Introducing Ballet, ,Great Britain: BAS Printers Limited, Wallop, Hampshire Bound by Webb & Son Company Ltd.
  • CRISP, C. (2001). “Marie Rambert And Nijinsky’s Le Sacre Du Printemps”. Dance Research, The Journal of The Society For Dance. Vol: 19, No.1. pg.3-8.
  • EVCİ, M. (2002). Dans Daima, Ankara: Şahin Matbaası. The Magic Of Dance, (1980) London: British Broadcasting Corporation.
  • GRANT, G. (1995). Bale Sözlüğü, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları.
  • GRIFFİTHS, P. (2010). Batı Müziğinin Kısa Tarihi, İstanbul: Kitap Matbaacılık.
  • GUEST, I.(1986). Bale Tarihi, İstanbul: Afa Matbaacılık.
  • HARVEY, D. (2012). Paris, Modernitenin Başkenti, İstanbul: Yaylacık Matbaası.
  • HOBSBAWN, E. (2014). Kısa 20. Yüzyıl 1914-1991 Aşırılıklar Çağı, İstanbul: Everest Yayınları.
  • KAYA, Betül (2012). Rusya’da Paganizm, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Batı Dilleri ve Edebiyatları Rus Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı.
  • KOEGLER, Horst (1977). The Concise Oxford Dictionary Of Ballet, London: Oxford University Press.
  • LYNTON, N. (1980). Modern Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. MILLE, A.D. (1963). The Book of the Dance, London: Paul Hamlyn Ltd. 315. Sayı Temmuz/2017 Erişim: 18 Nisan 2016  ÇEVİK, Melahat. (2013). Tarihsel Gelişim Süreci İçinde Ballets Russes’in Sahne Tasarımına Yansıması, Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sahne Sanatları Anasanat Dalı
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayda Tuna Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Tuna, A. (2017). 2. Bahar Ayini Diaghilev’in Bale Tarihindeki Epik Macerası. Sahne Ve Müzik(5), 16-31.
AMA Tuna A. 2. Bahar Ayini Diaghilev’in Bale Tarihindeki Epik Macerası. Sahne ve Müzik. Temmuz 2017;(5):16-31.
Chicago Tuna, Ayda. “2. Bahar Ayini Diaghilev’in Bale Tarihindeki Epik Macerası”. Sahne Ve Müzik, sy. 5 (Temmuz 2017): 16-31.
EndNote Tuna A (01 Temmuz 2017) 2. Bahar Ayini Diaghilev’in Bale Tarihindeki Epik Macerası. Sahne ve Müzik 5 16–31.
IEEE A. Tuna, “2. Bahar Ayini Diaghilev’in Bale Tarihindeki Epik Macerası”, Sahne ve Müzik, sy. 5, ss. 16–31, Temmuz 2017.
ISNAD Tuna, Ayda. “2. Bahar Ayini Diaghilev’in Bale Tarihindeki Epik Macerası”. Sahne ve Müzik 5 (Temmuz 2017), 16-31.
JAMA Tuna A. 2. Bahar Ayini Diaghilev’in Bale Tarihindeki Epik Macerası. Sahne ve Müzik. 2017;:16–31.
MLA Tuna, Ayda. “2. Bahar Ayini Diaghilev’in Bale Tarihindeki Epik Macerası”. Sahne Ve Müzik, sy. 5, 2017, ss. 16-31.
Vancouver Tuna A. 2. Bahar Ayini Diaghilev’in Bale Tarihindeki Epik Macerası. Sahne ve Müzik. 2017(5):16-31.