Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

3. Sahne Uygulamasında Pedagojik ve Sanatsal Bir Süreç Analizi Olarak Kozalar

Yıl 2017, Sayı: 5, 33 - 46, 11.07.2017

Öz








Bu makale, oyunculuk eğitimini Stanislavski yorum yöntemi ve usta-çırak metodu ile sürdüren Hacettepe Üniversitesi Ankara
Devlet Konservatuvar
ı Tiyatro Anasanat Dalı’nda, eğitimin ve sahne uygulamalarının akademik yöntem ve bilimsel yaklaşımla
disipline edilmesi önerisi sunar; bu ba
ğlamda örnek olarak seçilen bir oyunun sahnelenme sürecini analiz etmeyi amaçlar.
Analizde Yüksek Lisans tez projesi olan Adalet A
ğaoğlu’nun Kozalar oyununun dramaturji ve sahneleme sürecinden yola
ç
ıkarak, tiyatroda modern akademik eğitimin ihtiyaçları, eleştirel düşünme, pedagojik yaklaşım, bilimsellik ve sanatsal yaratı
arasındaki uyum, işbirliğinin değeri ve alınan sonuç üzerinde durulmaktadır. 




Kaynakça

  • Ağaoğlu, A. (1982). Kozalar: Toplu Oyunlar. İstanbul,Remzi Kitapevi.
  • Ebert, P. (1999). In This Theatre of Man's Life: Biography of Carl Ebert. UK, Book Guild Publishing Ltd.
  • Esslin, M. (1977). Max Reinhardt: High Priest of Theatricality. The Drama Review: TDR, Vol. 21, No. 2, Theatricalism Issue, pp. 3-24. The MIT Press.
  • Farber, V. (2008). Stanislavski in Practice: Actor Training in Post-Soviet Russia. USA, New York, Peter Lang Publishing Inc.
  • Halıcı, Ş. (2009). Ankara Devlet Konservatuvarı’nın Kuruluşu: Prof. Carl Ebert’in Raporları, Ankara, T.C. Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları.
  • Kan, B. (2004). Adalet Ağaoğlu’nun Kozalar Oyununda Kadın Karakterler Bağlamında Yabancılaşma Kavramının İncelenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi; Bkz. YÖK Ulusal Tez Merkezi)
  • Webster II. New Riverside University Dictionary . (1994). USA: The Riverside Publising Company.
  • Worringer, W. (1985). Soyutlama ve Özdeşleyim. Çeviren: İ.Tunalı. İstanbul, Remzi Kitapevi Yay.,

Yıl 2017, Sayı: 5, 33 - 46, 11.07.2017

Öz

Kaynakça

  • Ağaoğlu, A. (1982). Kozalar: Toplu Oyunlar. İstanbul,Remzi Kitapevi.
  • Ebert, P. (1999). In This Theatre of Man's Life: Biography of Carl Ebert. UK, Book Guild Publishing Ltd.
  • Esslin, M. (1977). Max Reinhardt: High Priest of Theatricality. The Drama Review: TDR, Vol. 21, No. 2, Theatricalism Issue, pp. 3-24. The MIT Press.
  • Farber, V. (2008). Stanislavski in Practice: Actor Training in Post-Soviet Russia. USA, New York, Peter Lang Publishing Inc.
  • Halıcı, Ş. (2009). Ankara Devlet Konservatuvarı’nın Kuruluşu: Prof. Carl Ebert’in Raporları, Ankara, T.C. Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları.
  • Kan, B. (2004). Adalet Ağaoğlu’nun Kozalar Oyununda Kadın Karakterler Bağlamında Yabancılaşma Kavramının İncelenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi; Bkz. YÖK Ulusal Tez Merkezi)
  • Webster II. New Riverside University Dictionary . (1994). USA: The Riverside Publising Company.
  • Worringer, W. (1985). Soyutlama ve Özdeşleyim. Çeviren: İ.Tunalı. İstanbul, Remzi Kitapevi Yay.,
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Türel Ezici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Ezici, T. (2017). 3. Sahne Uygulamasında Pedagojik ve Sanatsal Bir Süreç Analizi Olarak Kozalar. Sahne ve Müzik(5), 33-46.