Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

3. Sahne Uygulamasında Pedagojik ve Sanatsal Bir Süreç Analizi Olarak Kozalar

Yıl 2017, Sayı: 5, 33 - 46, 11.07.2017

Öz








Bu makale, oyunculuk eğitimini Stanislavski yorum yöntemi ve usta-çırak metodu ile sürdüren Hacettepe Üniversitesi Ankara
Devlet Konservatuvar
ı Tiyatro Anasanat Dalı’nda, eğitimin ve sahne uygulamalarının akademik yöntem ve bilimsel yaklaşımla
disipline edilmesi önerisi sunar; bu ba
ğlamda örnek olarak seçilen bir oyunun sahnelenme sürecini analiz etmeyi amaçlar.
Analizde Yüksek Lisans tez projesi olan Adalet A
ğaoğlu’nun Kozalar oyununun dramaturji ve sahneleme sürecinden yola
ç
ıkarak, tiyatroda modern akademik eğitimin ihtiyaçları, eleştirel düşünme, pedagojik yaklaşım, bilimsellik ve sanatsal yaratı
arasındaki uyum, işbirliğinin değeri ve alınan sonuç üzerinde durulmaktadır. 




Kaynakça

  • Ağaoğlu, A. (1982). Kozalar: Toplu Oyunlar. İstanbul,Remzi Kitapevi.
  • Ebert, P. (1999). In This Theatre of Man's Life: Biography of Carl Ebert. UK, Book Guild Publishing Ltd.
  • Esslin, M. (1977). Max Reinhardt: High Priest of Theatricality. The Drama Review: TDR, Vol. 21, No. 2, Theatricalism Issue, pp. 3-24. The MIT Press.
  • Farber, V. (2008). Stanislavski in Practice: Actor Training in Post-Soviet Russia. USA, New York, Peter Lang Publishing Inc.
  • Halıcı, Ş. (2009). Ankara Devlet Konservatuvarı’nın Kuruluşu: Prof. Carl Ebert’in Raporları, Ankara, T.C. Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları.
  • Kan, B. (2004). Adalet Ağaoğlu’nun Kozalar Oyununda Kadın Karakterler Bağlamında Yabancılaşma Kavramının İncelenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi; Bkz. YÖK Ulusal Tez Merkezi)
  • Webster II. New Riverside University Dictionary . (1994). USA: The Riverside Publising Company.
  • Worringer, W. (1985). Soyutlama ve Özdeşleyim. Çeviren: İ.Tunalı. İstanbul, Remzi Kitapevi Yay.,
Yıl 2017, Sayı: 5, 33 - 46, 11.07.2017

Öz

Kaynakça

  • Ağaoğlu, A. (1982). Kozalar: Toplu Oyunlar. İstanbul,Remzi Kitapevi.
  • Ebert, P. (1999). In This Theatre of Man's Life: Biography of Carl Ebert. UK, Book Guild Publishing Ltd.
  • Esslin, M. (1977). Max Reinhardt: High Priest of Theatricality. The Drama Review: TDR, Vol. 21, No. 2, Theatricalism Issue, pp. 3-24. The MIT Press.
  • Farber, V. (2008). Stanislavski in Practice: Actor Training in Post-Soviet Russia. USA, New York, Peter Lang Publishing Inc.
  • Halıcı, Ş. (2009). Ankara Devlet Konservatuvarı’nın Kuruluşu: Prof. Carl Ebert’in Raporları, Ankara, T.C. Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları.
  • Kan, B. (2004). Adalet Ağaoğlu’nun Kozalar Oyununda Kadın Karakterler Bağlamında Yabancılaşma Kavramının İncelenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi; Bkz. YÖK Ulusal Tez Merkezi)
  • Webster II. New Riverside University Dictionary . (1994). USA: The Riverside Publising Company.
  • Worringer, W. (1985). Soyutlama ve Özdeşleyim. Çeviren: İ.Tunalı. İstanbul, Remzi Kitapevi Yay.,
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Türel Ezici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Ezici, T. (2017). 3. Sahne Uygulamasında Pedagojik ve Sanatsal Bir Süreç Analizi Olarak Kozalar. Sahne Ve Müzik(5), 33-46.
AMA Ezici T. 3. Sahne Uygulamasında Pedagojik ve Sanatsal Bir Süreç Analizi Olarak Kozalar. Sahne ve Müzik. Temmuz 2017;(5):33-46.
Chicago Ezici, Türel. “3. Sahne Uygulamasında Pedagojik Ve Sanatsal Bir Süreç Analizi Olarak Kozalar”. Sahne Ve Müzik, sy. 5 (Temmuz 2017): 33-46.
EndNote Ezici T (01 Temmuz 2017) 3. Sahne Uygulamasında Pedagojik ve Sanatsal Bir Süreç Analizi Olarak Kozalar. Sahne ve Müzik 5 33–46.
IEEE T. Ezici, “3. Sahne Uygulamasında Pedagojik ve Sanatsal Bir Süreç Analizi Olarak Kozalar”, Sahne ve Müzik, sy. 5, ss. 33–46, Temmuz 2017.
ISNAD Ezici, Türel. “3. Sahne Uygulamasında Pedagojik Ve Sanatsal Bir Süreç Analizi Olarak Kozalar”. Sahne ve Müzik 5 (Temmuz 2017), 33-46.
JAMA Ezici T. 3. Sahne Uygulamasında Pedagojik ve Sanatsal Bir Süreç Analizi Olarak Kozalar. Sahne ve Müzik. 2017;:33–46.
MLA Ezici, Türel. “3. Sahne Uygulamasında Pedagojik Ve Sanatsal Bir Süreç Analizi Olarak Kozalar”. Sahne Ve Müzik, sy. 5, 2017, ss. 33-46.
Vancouver Ezici T. 3. Sahne Uygulamasında Pedagojik ve Sanatsal Bir Süreç Analizi Olarak Kozalar. Sahne ve Müzik. 2017(5):33-46.