3. Sahne Uygulamasında Pedagojik ve Sanatsal Bir Süreç Analizi Olarak Kozalar
Yıl 2017,
Sayı: 5, 33 - 46, 11.07.2017
Türel Ezici
Öz
Bu makale, oyunculuk eğitimini Stanislavski yorum yöntemi ve usta-çırak metodu ile sürdüren Hacettepe Üniversitesi Ankara
Devlet Konservatuvarı Tiyatro Anasanat Dalı’nda, eğitimin ve sahne uygulamalarının akademik yöntem ve bilimsel yaklaşımla
disipline edilmesi önerisi sunar; bu bağlamda örnek olarak seçilen bir oyunun sahnelenme sürecini analiz etmeyi amaçlar.
Analizde Yüksek Lisans tez projesi olan Adalet Ağaoğlu’nun Kozalar oyununun dramaturji ve sahneleme sürecinden yola
çıkarak, tiyatroda modern akademik eğitimin ihtiyaçları, eleştirel düşünme, pedagojik yaklaşım, bilimsellik ve sanatsal yaratı
arasındaki uyum, işbirliğinin değeri ve alınan sonuç üzerinde durulmaktadır.
Kaynakça
- Ağaoğlu, A. (1982). Kozalar: Toplu Oyunlar. İstanbul,Remzi Kitapevi.
- Ebert, P. (1999). In This Theatre of Man's Life: Biography of Carl Ebert. UK, Book Guild
Publishing Ltd.
- Esslin, M. (1977). Max Reinhardt: High Priest of Theatricality. The Drama Review: TDR, Vol. 21, No. 2, Theatricalism Issue, pp. 3-24. The MIT Press.
- Farber, V. (2008). Stanislavski in Practice: Actor Training in Post-Soviet Russia. USA, New York, Peter Lang Publishing Inc.
- Halıcı, Ş. (2009). Ankara Devlet Konservatuvarı’nın Kuruluşu: Prof. Carl Ebert’in Raporları, Ankara, T.C. Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Yayınları.
- Kan, B. (2004). Adalet Ağaoğlu’nun Kozalar Oyununda Kadın Karakterler Bağlamında Yabancılaşma Kavramının İncelenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi; Bkz. YÖK Ulusal Tez Merkezi)
- Webster II. New Riverside University Dictionary . (1994). USA: The Riverside Publising Company.
- Worringer, W. (1985). Soyutlama ve Özdeşleyim. Çeviren: İ.Tunalı. İstanbul, Remzi Kitapevi Yay.,