Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE KLARİNET ALANI İLE İLGİLİ YAZILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2021, Sayı: 12, 60 - 83, 29.01.2021

Öz

Bu araştırma; YÖK Ulusal Tez Merkezi’nde indekslenen ve Türkiye’de klarinet alanı ile ilgili yazılan lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelendiği bir betimsel tarama çalışmasıdır. Bu amaçla klarinet alanıyla ilgili YÖK Ulusal Tez Merkezinde indekslenen 1993 – 2017 yılları arasındaki 62 adet lisansüstü tez incelenmiştir. Literatür taraması yöntemi ile veriler toplanmış, frekans ve yüzde tablosu olarak betimsel bir biçimde sunulmuş ve yorumlanmıştır. Ulusal Tez Merkezi’nde indekslenen tezler haricindeki çalışmalar araştırmanın kapsamı dışında tutulmuştur. Araştırmada; yazılan en fazla tez türünün yüksek lisans tezi olduğu, araştırmaların 2006 yılından itibaren hız kazandığı, en yüksek oranda araştırmanın İstanbul ilinde ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde yapıldığı, “eser analizi” konusunun sıklıkla tercih edildiği, araştırmalarda kullanılan yöntem, desen ve veri toplama araçlarının büyük oranda belirtilmediği sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akkoca, İ. (2004). Klarnet Ailesi Ve Repertuvarı, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Alpaslan, M. (1998). Klarinetin Tarihsel Gelişimi Üzerine Bir İnceleme, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Alpay, Y. (2005). Carl Maria Von Weber’in Klarinet Eserlerlerinin Analizleri, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Aydemir, O. (2010). Şükrü Tunar'ın Klarnet Taksimleri Ve Yorumları, Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ceylan, A.D. (2010). Başlangıç Eğitiminde Kullanılan Klarnet Metotlarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çağrı, S. (2006). Avrupa'da Ve Türkiye'de Klarnetin Tarihsel Gelişimi, Türk Müziği İcrasında Klarnet Çeşitlerinin Ses Sahaları Ve Parmak Pozisyonları Bakımından Uygunluğunun İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çalışkan, V. (2006). Carl Maria Von Weber´İn 1. Klarnet Konçertosu´nun Form, Analiz Ve İcra Yönünden İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Çalışkan, V. (2012). Johannes Brahms Op.120 Mi Bemol Majör Klarinet Sonat’ının Form, Analiz Ve İcra Yönünden İncelenmesi, Sanatta Yeterlik Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Çelik, A. (2008). Klarnet Sanat Dalında Eğitim Süreci, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çelik, A. (2011). W.A. Mozart’ın Kv. 622 “Klarnet Konçertosu” Ve Kv. 498 “Trio”sunun İncelenmesi, Sanatta Yeterlik Eser Metni, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Demir, B. (2010). W.A.Mozart'ın Klarinet Ve Orkestra İçin La Majör Konçertosunun Klarinet Repertuvarındaki Yeri Ve Önemi, Yüksek Lisans Eser Metni Çalışması, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demirbaş, İ. (2015). Klarinet Eğitimine Yönelik Diyafram Geliştirme Yöntemleri Ve Başlangıç Seviyesi İçin Metot Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Demirce, H. (2010). Konservatuvarlardaki Klarnet Bölümü Öğrencilerinin Diyafram Geliştirme Yöntemleri, Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Engin, Ç. (2015). Ludwig Spohr'un Op. 26 Do Minör Klarnet Konçertosu'nun Çalgı Ve Yazı Teknikleri Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Eser Metni Çalışması, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Erdem, K, Ö. (2008). Klarinetin Geçmişten Günümüze Anadolu’da Gelişimi Ve İcra Edilişi, Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Erdoğan, S. (2017). Tarihsel Süreç İçerisinde Bando Ve Orkestralarda Klarnetin Yeri Ve Önemi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • Eteke, C, G. (2006) Klarnetin Üçüncü Oktavı Üzerindeki Seslerinde Karşılaşılan Çalma Problemleri Ve Çözümleri, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ferat, A, M. (1998). Çağdaş Klarinet Öğretiminin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Germen, G. (1993). Klarnetin Tarihsel Gelişimi, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Germen, G. (1998). Klarnet Dinletisi, Sanatta Yeterlik, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Göksel, F, A. (1998). Başlangıç Düzeyi Klarinet Öğretimi Üzerine Bir Çalışma, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gülsün, M. (2009). Alman Sistem Klarnetlerin Türk Müziğine Uygulanması, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Gündüz, Ş. (2016). Osmanlı Devleti'nin Batılılaşma Sürecinde Klarnetin Konumu, Sanatta Yeterlik, Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • Güvemli, E. (2008). Aaron Copland Klarnet Konçertosu'nun Teknik Ve Yapısal İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güvençli, H. (2017). Carl Baermann'ın Op.63 Daily Studies Klarnet Metodunun Çalım Teknikleri Açısından Analizi Ve Çalışma Önerileri, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İyidoğan, M, C. (1998). Silahlı Kuvvetler Mızıka Astsubay Hazırlama Ve Sınıf Okulunda Klarnet Eğitimi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kamacı, B. (2004). Klarinetin Müzik Tarihi Akışındaki Gelişimi, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaçetin, B. (2006). Klarinetin Tarihsel Gelişimi, Mozart'ın Klarinete Yaklaşımı Ve K.V. 622 La Majör Klarinet Konçertosu'nun İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaçetin, B. (2013). 20. Yüzyılda Sanatta Ve Klasik Batı Müziğindeki Akımlar Sonucu Klarnette Gelişen Modern Çalım Teknikleri, Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Keskin, H. (2010). Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalları Klarnet Öğrencilerinin Diyafram Nefesi Kullanma Durumları, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Keskin, H. (2017). Solunum Fonksiyonları İle Klarnet Çalma Performansı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Kılıç, K. (2009). Klarnet Tarihi, Klarnetin Tarihsel Gelişimi, Brahms Klarnet Sonatları’nın İncelenmesi Ve Analizleri, Yüksek Lisans Eser Metni, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kılıç, K. (2013). 31.Weber'in Op.73 1 Klarnet Konçertosu Ve Brahms'ın Op 114 Triosu'nun Bestecilerin Diğer Klarnet Yapıtlarıyla Birlikte Ele Alınması, Sanatta Yeterlik Eser Metni, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Kırankaya, H, G. (2016). Aaron Copland'ın Klarnet Konçertosu'nun Yapısal Ve Yorumsal Analizi, Sanatta Yeterlik Eser Metni Çalışması, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Kırankaya, H, G. (2016). G.Rossini “Giriş, Tema Ve Varyasyonlar”, R.Schumann “Fantasiestücke”, J.Brahms “Sonat No.2” Ve I.Stravinski “Klarinet Solo İçin Üç Parça”Nın Klarinet Repertuvarındaki Yeri Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kuzulugil, E. (2016). Erzurum Yöresi Müzik Kültüründe Klarnet, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Melhem, Z. (2016). Çağlar Boyunca Klarnet Çalgısının Gelişimi, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Nuvasil, M. (2010). (Saygun Horon, Manav Klarinet İçin Taksim, Taviloğlu Klarinet Konçertosu, Erdener Klarinet Konçertosu) Klarinet Edebiyatındaki Dört Türk Yapıtı, Yüksek Lisans Eser Metni, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Önder, Ş. (2005). Klarinetin Tarihsel Gelişimi, Repertuvarı Ve Orkestradaki Önemi, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Özgül, H. (1996). Silahlı Kuvvetler Mızıka Astsubay Hazırlama Ve Sınıf Okulu'nda Klarnet Eğitimi, Yüksek Lisans Tezi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özparlak, Ö. (2011). Müzik Eğitimi Kurumlarındaki Klarnet Eğitimcilerinin Klarnet Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Öztan, E. (1995). Devlet Konservatuvarlarında Uygulanan Klarnet Öğretim Programlarının, Çağdaş Öğretim Programı Anlayışına Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Öztürk, S. (2016). Klarnet İcracısı Mustafa Çalar'ın İcralarının Tahlili Ve Türk Müziği Klarnet Eğitiminde Kullanımına Yönelik Bir Çalışma, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • Ruşenoğlu, C. (2015). Romantik Dönem Bestecilerin Eserlerinde Klarnet'in Yeri, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Salman, Y. (2006). Klarinetin Mekanik Yapısı, Tarihsel Süreç İçerisindeki Gelişimi Klarinet Repertuvarındaki Bazı Önemli Resital Eserleri: C.Saınt-Saens "Sonata", F.Poulenc "Sonata", C.Debussy "Premiere Rhapsody", R.Schuman "Fantasiestock", Yüksek Lisans Eser Metni, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Selçuk, M, C. (2009). Tampere Olmayan Seslerin Klarnette İcrası, Bazı Basit Ve Şed Türk Müziği Makamlarında Klarnet Alıştırmaları, Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sındır, E. (2011). Alman Ve Fransız Klarinet Sistemlerinin Gelişim Süreci, Sanatta Yeterlik Tezi, Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • Soğukçam, B. (2007). Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Klarnet Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Soğulcaklı, O, E. (2016). Gerald Finzi'nin Klarinet Konçertosunun Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Sonakın, E, M. (2000). Saint-Seans Ve Poulenc`İn Klarinet Sonatlarının, Weber`İn Duo Concertant`Inın, Schumann`In Fantasy Pieces`İnin Klarinet Edebiyatındaki Yeri, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sonakın, E.M. (2009). İlhan Usmanbaş'ın Klarinet Ve Piyano İçin Üç Sonatin'i (Üç Sonatin'in Çalgı Ve Yazı Teknikleri Bakımından Bestecinin Diğer Klarinet Müzikleriyle Ele Alınması), Sanatta Yeterlik Eser Metni, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şen, N. (2008). Türkiye'de Yöresel Müziklerde Klarnet Kullanımının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tanrıkulu, Ö. (2017). Özge Gülbey Usta’nın Klarnete Atıf İsimli Klarnet Konçertosunun İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Yaşar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Terlikol, G. (2006). Klarinette Boehm Mekanizmasının Bulunuşu Ve İşleyiş Biçimi, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Tunç, Y. (2015). Klarnet'in Elazığ - Harput Müziğindeki Yeri, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Ulutaş, G. (1998). Klarnet Çalma Teknikleri Üzerine Bir İnceleme, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yalçınkaya, B. (2010). Ludwig Van Beethoven Op.11 Klarinet, Viyolonsel Ve Piyano İçin Trio, Claude Debussy Première Rhapsodie, Igor Stravinski 3 Parça Ve Carl Nielsen Fantasy’nin Klarinet Edebiyatı’ndaki Yerlerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Eser Metni Çalışması, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yavuz, D. (2004). Carl Maria Von Weber`İn 2. Klarnet Konçertosunun Form Analiz Ve İcra Yönünden İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Yavuz, D. (2010). Brahms Ve Klarinet (Klarinetli Kentet, Klarinetli Trio Ve Klarinet Sonatlarının Çalgı Ve Yazı Teknikleri Açısından İncelenmesi), Sanatta Yeterlik Eser Metni, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Yılmaz, F. (2006). C.M.V. Weber’in Klarinet Konçertolarının Yapısal Ve Teknik İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yüksel, T. (2016). Klarinet Eğitiminde Nefes Tekniği Ve Öğretim Yöntemleri, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • Zafer, T. (2009). İstemihan Taviloğlu Türk Klarnet Konçertosu'nun Form Ve İcra Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.

THE ANALYSIS OF GRADUATE THESIS ON THE AREA OF CLARINET IN TURKEY

Yıl 2021, Sayı: 12, 60 - 83, 29.01.2021

Öz

This research is a descriptive research study in which graduate thesis indexed in YÖK National Thesis Center and written about clarinet field in Turkey are examined in terms of various variables. For this purpose, 62 tgraduate thesis between 1993 and 2017 indexed at YÖK National Thesis Center on clarinet field were examined. By the method of literature review, the data were collected and presented and interpreted in a de facto way as frequency and percentage table. In this study, studies on clarinet field other than those indexed at Yök National Thesis Center were excluded. As a result, it has been reached that the most types of thesis written are master's thesis, researches have gained speed since 2006, the highest rate of research has been conducted in Istanbul province and Mimar Sinan Fine Arts University, the subject of "work analysis" is frequently preferred, and methods, patterns and data collection tools used in researches are not specified.

Kaynakça

  • Akkoca, İ. (2004). Klarnet Ailesi Ve Repertuvarı, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Alpaslan, M. (1998). Klarinetin Tarihsel Gelişimi Üzerine Bir İnceleme, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Alpay, Y. (2005). Carl Maria Von Weber’in Klarinet Eserlerlerinin Analizleri, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Aydemir, O. (2010). Şükrü Tunar'ın Klarnet Taksimleri Ve Yorumları, Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ceylan, A.D. (2010). Başlangıç Eğitiminde Kullanılan Klarnet Metotlarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çağrı, S. (2006). Avrupa'da Ve Türkiye'de Klarnetin Tarihsel Gelişimi, Türk Müziği İcrasında Klarnet Çeşitlerinin Ses Sahaları Ve Parmak Pozisyonları Bakımından Uygunluğunun İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çalışkan, V. (2006). Carl Maria Von Weber´İn 1. Klarnet Konçertosu´nun Form, Analiz Ve İcra Yönünden İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Çalışkan, V. (2012). Johannes Brahms Op.120 Mi Bemol Majör Klarinet Sonat’ının Form, Analiz Ve İcra Yönünden İncelenmesi, Sanatta Yeterlik Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Çelik, A. (2008). Klarnet Sanat Dalında Eğitim Süreci, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çelik, A. (2011). W.A. Mozart’ın Kv. 622 “Klarnet Konçertosu” Ve Kv. 498 “Trio”sunun İncelenmesi, Sanatta Yeterlik Eser Metni, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Demir, B. (2010). W.A.Mozart'ın Klarinet Ve Orkestra İçin La Majör Konçertosunun Klarinet Repertuvarındaki Yeri Ve Önemi, Yüksek Lisans Eser Metni Çalışması, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demirbaş, İ. (2015). Klarinet Eğitimine Yönelik Diyafram Geliştirme Yöntemleri Ve Başlangıç Seviyesi İçin Metot Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Demirce, H. (2010). Konservatuvarlardaki Klarnet Bölümü Öğrencilerinin Diyafram Geliştirme Yöntemleri, Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Engin, Ç. (2015). Ludwig Spohr'un Op. 26 Do Minör Klarnet Konçertosu'nun Çalgı Ve Yazı Teknikleri Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Eser Metni Çalışması, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Erdem, K, Ö. (2008). Klarinetin Geçmişten Günümüze Anadolu’da Gelişimi Ve İcra Edilişi, Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Erdoğan, S. (2017). Tarihsel Süreç İçerisinde Bando Ve Orkestralarda Klarnetin Yeri Ve Önemi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • Eteke, C, G. (2006) Klarnetin Üçüncü Oktavı Üzerindeki Seslerinde Karşılaşılan Çalma Problemleri Ve Çözümleri, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ferat, A, M. (1998). Çağdaş Klarinet Öğretiminin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Germen, G. (1993). Klarnetin Tarihsel Gelişimi, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Germen, G. (1998). Klarnet Dinletisi, Sanatta Yeterlik, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Göksel, F, A. (1998). Başlangıç Düzeyi Klarinet Öğretimi Üzerine Bir Çalışma, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gülsün, M. (2009). Alman Sistem Klarnetlerin Türk Müziğine Uygulanması, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Gündüz, Ş. (2016). Osmanlı Devleti'nin Batılılaşma Sürecinde Klarnetin Konumu, Sanatta Yeterlik, Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • Güvemli, E. (2008). Aaron Copland Klarnet Konçertosu'nun Teknik Ve Yapısal İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güvençli, H. (2017). Carl Baermann'ın Op.63 Daily Studies Klarnet Metodunun Çalım Teknikleri Açısından Analizi Ve Çalışma Önerileri, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İyidoğan, M, C. (1998). Silahlı Kuvvetler Mızıka Astsubay Hazırlama Ve Sınıf Okulunda Klarnet Eğitimi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kamacı, B. (2004). Klarinetin Müzik Tarihi Akışındaki Gelişimi, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaçetin, B. (2006). Klarinetin Tarihsel Gelişimi, Mozart'ın Klarinete Yaklaşımı Ve K.V. 622 La Majör Klarinet Konçertosu'nun İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaçetin, B. (2013). 20. Yüzyılda Sanatta Ve Klasik Batı Müziğindeki Akımlar Sonucu Klarnette Gelişen Modern Çalım Teknikleri, Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Keskin, H. (2010). Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalları Klarnet Öğrencilerinin Diyafram Nefesi Kullanma Durumları, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Keskin, H. (2017). Solunum Fonksiyonları İle Klarnet Çalma Performansı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Kılıç, K. (2009). Klarnet Tarihi, Klarnetin Tarihsel Gelişimi, Brahms Klarnet Sonatları’nın İncelenmesi Ve Analizleri, Yüksek Lisans Eser Metni, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kılıç, K. (2013). 31.Weber'in Op.73 1 Klarnet Konçertosu Ve Brahms'ın Op 114 Triosu'nun Bestecilerin Diğer Klarnet Yapıtlarıyla Birlikte Ele Alınması, Sanatta Yeterlik Eser Metni, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Kırankaya, H, G. (2016). Aaron Copland'ın Klarnet Konçertosu'nun Yapısal Ve Yorumsal Analizi, Sanatta Yeterlik Eser Metni Çalışması, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Kırankaya, H, G. (2016). G.Rossini “Giriş, Tema Ve Varyasyonlar”, R.Schumann “Fantasiestücke”, J.Brahms “Sonat No.2” Ve I.Stravinski “Klarinet Solo İçin Üç Parça”Nın Klarinet Repertuvarındaki Yeri Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kuzulugil, E. (2016). Erzurum Yöresi Müzik Kültüründe Klarnet, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Melhem, Z. (2016). Çağlar Boyunca Klarnet Çalgısının Gelişimi, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Nuvasil, M. (2010). (Saygun Horon, Manav Klarinet İçin Taksim, Taviloğlu Klarinet Konçertosu, Erdener Klarinet Konçertosu) Klarinet Edebiyatındaki Dört Türk Yapıtı, Yüksek Lisans Eser Metni, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Önder, Ş. (2005). Klarinetin Tarihsel Gelişimi, Repertuvarı Ve Orkestradaki Önemi, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Özgül, H. (1996). Silahlı Kuvvetler Mızıka Astsubay Hazırlama Ve Sınıf Okulu'nda Klarnet Eğitimi, Yüksek Lisans Tezi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özparlak, Ö. (2011). Müzik Eğitimi Kurumlarındaki Klarnet Eğitimcilerinin Klarnet Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Öztan, E. (1995). Devlet Konservatuvarlarında Uygulanan Klarnet Öğretim Programlarının, Çağdaş Öğretim Programı Anlayışına Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Öztürk, S. (2016). Klarnet İcracısı Mustafa Çalar'ın İcralarının Tahlili Ve Türk Müziği Klarnet Eğitiminde Kullanımına Yönelik Bir Çalışma, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • Ruşenoğlu, C. (2015). Romantik Dönem Bestecilerin Eserlerinde Klarnet'in Yeri, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Salman, Y. (2006). Klarinetin Mekanik Yapısı, Tarihsel Süreç İçerisindeki Gelişimi Klarinet Repertuvarındaki Bazı Önemli Resital Eserleri: C.Saınt-Saens "Sonata", F.Poulenc "Sonata", C.Debussy "Premiere Rhapsody", R.Schuman "Fantasiestock", Yüksek Lisans Eser Metni, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Selçuk, M, C. (2009). Tampere Olmayan Seslerin Klarnette İcrası, Bazı Basit Ve Şed Türk Müziği Makamlarında Klarnet Alıştırmaları, Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sındır, E. (2011). Alman Ve Fransız Klarinet Sistemlerinin Gelişim Süreci, Sanatta Yeterlik Tezi, Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • Soğukçam, B. (2007). Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Klarnet Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Soğulcaklı, O, E. (2016). Gerald Finzi'nin Klarinet Konçertosunun Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Sonakın, E, M. (2000). Saint-Seans Ve Poulenc`İn Klarinet Sonatlarının, Weber`İn Duo Concertant`Inın, Schumann`In Fantasy Pieces`İnin Klarinet Edebiyatındaki Yeri, Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sonakın, E.M. (2009). İlhan Usmanbaş'ın Klarinet Ve Piyano İçin Üç Sonatin'i (Üç Sonatin'in Çalgı Ve Yazı Teknikleri Bakımından Bestecinin Diğer Klarinet Müzikleriyle Ele Alınması), Sanatta Yeterlik Eser Metni, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şen, N. (2008). Türkiye'de Yöresel Müziklerde Klarnet Kullanımının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tanrıkulu, Ö. (2017). Özge Gülbey Usta’nın Klarnete Atıf İsimli Klarnet Konçertosunun İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Yaşar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Terlikol, G. (2006). Klarinette Boehm Mekanizmasının Bulunuşu Ve İşleyiş Biçimi, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Tunç, Y. (2015). Klarnet'in Elazığ - Harput Müziğindeki Yeri, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Ulutaş, G. (1998). Klarnet Çalma Teknikleri Üzerine Bir İnceleme, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yalçınkaya, B. (2010). Ludwig Van Beethoven Op.11 Klarinet, Viyolonsel Ve Piyano İçin Trio, Claude Debussy Première Rhapsodie, Igor Stravinski 3 Parça Ve Carl Nielsen Fantasy’nin Klarinet Edebiyatı’ndaki Yerlerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Eser Metni Çalışması, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yavuz, D. (2004). Carl Maria Von Weber`İn 2. Klarnet Konçertosunun Form Analiz Ve İcra Yönünden İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Yavuz, D. (2010). Brahms Ve Klarinet (Klarinetli Kentet, Klarinetli Trio Ve Klarinet Sonatlarının Çalgı Ve Yazı Teknikleri Açısından İncelenmesi), Sanatta Yeterlik Eser Metni, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Yılmaz, F. (2006). C.M.V. Weber’in Klarinet Konçertolarının Yapısal Ve Teknik İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yüksel, T. (2016). Klarinet Eğitiminde Nefes Tekniği Ve Öğretim Yöntemleri, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • Zafer, T. (2009). İstemihan Taviloğlu Türk Klarnet Konçertosu'nun Form Ve İcra Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tolga Yüksel Bu kişi benim 0000-0001-6614-251X

Onur Güçlü Bu kişi benim 0000-0001-5744-4057

Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Yüksel, T., & Güçlü, O. (2021). TÜRKİYE’DE KLARİNET ALANI İLE İLGİLİ YAZILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Sahne Ve Müzik(12), 60-83.
AMA Yüksel T, Güçlü O. TÜRKİYE’DE KLARİNET ALANI İLE İLGİLİ YAZILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Sahne ve Müzik. Ocak 2021;(12):60-83.
Chicago Yüksel, Tolga, ve Onur Güçlü. “TÜRKİYE’DE KLARİNET ALANI İLE İLGİLİ YAZILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ”. Sahne Ve Müzik, sy. 12 (Ocak 2021): 60-83.
EndNote Yüksel T, Güçlü O (01 Ocak 2021) TÜRKİYE’DE KLARİNET ALANI İLE İLGİLİ YAZILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Sahne ve Müzik 12 60–83.
IEEE T. Yüksel ve O. Güçlü, “TÜRKİYE’DE KLARİNET ALANI İLE İLGİLİ YAZILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ”, Sahne ve Müzik, sy. 12, ss. 60–83, Ocak 2021.
ISNAD Yüksel, Tolga - Güçlü, Onur. “TÜRKİYE’DE KLARİNET ALANI İLE İLGİLİ YAZILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ”. Sahne ve Müzik 12 (Ocak 2021), 60-83.
JAMA Yüksel T, Güçlü O. TÜRKİYE’DE KLARİNET ALANI İLE İLGİLİ YAZILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Sahne ve Müzik. 2021;:60–83.
MLA Yüksel, Tolga ve Onur Güçlü. “TÜRKİYE’DE KLARİNET ALANI İLE İLGİLİ YAZILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ”. Sahne Ve Müzik, sy. 12, 2021, ss. 60-83.
Vancouver Yüksel T, Güçlü O. TÜRKİYE’DE KLARİNET ALANI İLE İLGİLİ YAZILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Sahne ve Müzik. 2021(12):60-83.