Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COMPARATIVE ANALYSIS OF GIOVANNI BOTTESINI'S "ALLEGRO DI CONCERTO ALLA MENDELSSOHN" WORK WITH MENDELSSOHN'S "VIOLIN CONCERTO OP.64"

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 19, 48 - 65, 20.07.2024

Öz

The aim of this study is to provide a better interpretation of the work by introducing the harmonic and technical features to the artists through comparative analysis of Giovanni Bottesini's "Allegro di Concerto alla Mendelssohn" and the 1st Movement of Mendelssohn's "Violin Concerto Op.64". This article was produced from “G. Bottesini's Allegro di Concerto alla Mendelssohn work” titled master's thesis. This study was carried out using the document analysis method, which is a qualitative data analysis method. The notes of the works were determined as documents and the analyzes were made based on these documents. This work is a single-movement concerto composed by Bottesini for double bass, preserving Mendelssohn's aesthetic features. It was written in 4/4 time, in Allegro (fast) tempo, in the key of E minor, and in the form of a single-movement concerto. It has been determined that Bottesini was inspired by Mendelssohn melodically, but took the 1st Movement of the "”Violin Concerto Op.64" as a model without making any formal changes. Allegro di Concerto constitutes a very successful example among works composed on a formal and tonal model. Many composers after him composed works using some pieces as models.

Kaynakça

  • Akçay, F. E. (2021). Ferdinand David'in Çok Yönlü Müzikal Kimliğiyle Dönemine ve Günümüze Etkileri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 744-758.
  • Castilla, J. R. (2007). Musical Borrowings in the Music for Double Bass by Giovanni Bottesini. Doktora Tezi, University of Cincinnati, USA.
  • Ege, G. (2009). Felix Mendelssohn’un Op.64 Mi Minör Keman Konçertosunun Müzisyenler ve Dinleyiciler Tarafından Tercih Edilmesinin Nedenleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt/Vol.:9 - Sayı/No:1, s. 251–262.
  • Galamian, I. (1999). Principles of Violin Playing & Teaching, Pentice Hall Inc. A Simon & Schuster Company Englewood Cliffs, New Jersey.
  • Grove, G. (1906). Mendelssohn's Violin Concerto. The Musical Times, 611-615.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 170-189.
  • Martin, T. (1983). Researching of Bottesini. International Society of Bassists, 10(1), 8.
  • Molla, R. (2014). Felix Mendelssohn Keman Konçertosu’nun Form Analizi, Keman Tekniği ve İcra Yönünden İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Pazourek, Z. (2020). G.Bottesini´s Allegro di Concerto „alla Mendelssohn” (an analysis and comparison with Mendelssohn´s violin concerto e-minor). Lisans Tezi, Academy of Performing Arts, Prague.
  • Sabuncu, I. (2023). 19. Yüzyılda Bir Gezgin Giovanni Bottesini. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(142), s. 243-252
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Szigeti, J. (1969). Вocпoминания-заметки скрипача (Anılar-Kemancının Tespitleri). Moskova: Müzik Yayınevi.
  • Yıldırım, A. (2008). Giovanni Bottesini’nin Si Minör Konçertosu’nun Form Analizi ve İcra Yönünden İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Zappalà, P. (1996). Giovanni Bottesini e la Conoscenza dell’Opera di Mendelssohn: Introduzione ad una Indagine, in Giovanni Bottesini Concertista e Compositore: Esecuzione, Ricezione e Definizione del Testo Musicale. ed. Flavio Arpini, Crema, Italy: Centro Culturale S. Agostino.

GIOVANNI BOTTESINI’NİN “ALLEGRO DI CONCERTO ALLA MENDELSSOHN” ADLI ESERİNİN, MENDELSSOHN’UN “KEMAN KONÇERTOSU OP.64” ESERİ İLE KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 19, 48 - 65, 20.07.2024

Öz

Bu çalışmanın amacı Giovanni Bottesini’nin “Allegro di Concerto alla Mendelssohn” adlı eseri ile Mendelssohn’un “Keman Konçertosu Op.64” eserinin 1. Bölümünün karşılaştırmalı analizleri ile sanatçılara armonik ve teknik özelliklerin tanıtılarak eserin daha iyi yorumlanmasını sağlamaktır. Bu makale “G. Bottesini’nin “Allegro di Concerto alla Mendelssohn” adlı eseri” başlıklı yüksek lisans tezinden üretilmiştir. Bu çalışma nitel bir veri analizi yöntemi olan doküman analizi yönteminden yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Eserlerin notaları doküman olarak belirlenmiş ve analizler bu dokümanlar üzerinden yapılmıştır. Bu eser Bottesini’nin, Mendelssohn’un estetik özelliklerini koruyarak kontrabas için bestelediği tek bölümlü konçertosudur. 4/4’lük zaman biriminde, Allegro (hızlı) tempoda, Mi minör tonunda ve tek bölümlü konçerto formunda yazılmıştır. Bottesini’nin Mendelssohn’dan melodik olarak esinlendiği ancak biçimsel olarak değişiklik yapmadan “Keman Konçertosu Op.64” 1. Bölümü model aldığı tespit edilmiştir. Allegro di Concerto biçimsel ve tonal açıdan model alınarak bestelenmiş eserler arasında çok başarılı bir örnek teşkil etmektedir. Kendisinden sonraki birçok besteci bazı parçaları model alarak eserler bestelemiştir.

Kaynakça

  • Akçay, F. E. (2021). Ferdinand David'in Çok Yönlü Müzikal Kimliğiyle Dönemine ve Günümüze Etkileri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 744-758.
  • Castilla, J. R. (2007). Musical Borrowings in the Music for Double Bass by Giovanni Bottesini. Doktora Tezi, University of Cincinnati, USA.
  • Ege, G. (2009). Felix Mendelssohn’un Op.64 Mi Minör Keman Konçertosunun Müzisyenler ve Dinleyiciler Tarafından Tercih Edilmesinin Nedenleri. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt/Vol.:9 - Sayı/No:1, s. 251–262.
  • Galamian, I. (1999). Principles of Violin Playing & Teaching, Pentice Hall Inc. A Simon & Schuster Company Englewood Cliffs, New Jersey.
  • Grove, G. (1906). Mendelssohn's Violin Concerto. The Musical Times, 611-615.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 170-189.
  • Martin, T. (1983). Researching of Bottesini. International Society of Bassists, 10(1), 8.
  • Molla, R. (2014). Felix Mendelssohn Keman Konçertosu’nun Form Analizi, Keman Tekniği ve İcra Yönünden İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Pazourek, Z. (2020). G.Bottesini´s Allegro di Concerto „alla Mendelssohn” (an analysis and comparison with Mendelssohn´s violin concerto e-minor). Lisans Tezi, Academy of Performing Arts, Prague.
  • Sabuncu, I. (2023). 19. Yüzyılda Bir Gezgin Giovanni Bottesini. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(142), s. 243-252
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Szigeti, J. (1969). Вocпoминания-заметки скрипача (Anılar-Kemancının Tespitleri). Moskova: Müzik Yayınevi.
  • Yıldırım, A. (2008). Giovanni Bottesini’nin Si Minör Konçertosu’nun Form Analizi ve İcra Yönünden İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Zappalà, P. (1996). Giovanni Bottesini e la Conoscenza dell’Opera di Mendelssohn: Introduzione ad una Indagine, in Giovanni Bottesini Concertista e Compositore: Esecuzione, Ricezione e Definizione del Testo Musicale. ed. Flavio Arpini, Crema, Italy: Centro Culturale S. Agostino.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klasik Batı Müziğinde Kompozisyon
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hande Tokgöz 0009-0003-8339-178X

Melih Balçık 0009-0005-5835-5298

Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 2 Nisan 2024
Kabul Tarihi 18 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Tokgöz, H., & Balçık, M. (2024). GIOVANNI BOTTESINI’NİN “ALLEGRO DI CONCERTO ALLA MENDELSSOHN” ADLI ESERİNİN, MENDELSSOHN’UN “KEMAN KONÇERTOSU OP.64” ESERİ İLE KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. Sahne Ve Müzik, 10(19), 48-65.
AMA Tokgöz H, Balçık M. GIOVANNI BOTTESINI’NİN “ALLEGRO DI CONCERTO ALLA MENDELSSOHN” ADLI ESERİNİN, MENDELSSOHN’UN “KEMAN KONÇERTOSU OP.64” ESERİ İLE KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. Sahne ve Müzik. Temmuz 2024;10(19):48-65.
Chicago Tokgöz, Hande, ve Melih Balçık. “GIOVANNI BOTTESINI’NİN “ALLEGRO DI CONCERTO ALLA MENDELSSOHN” ADLI ESERİNİN, MENDELSSOHN’UN ‘KEMAN KONÇERTOSU OP.64’ ESERİ İLE KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ”. Sahne Ve Müzik 10, sy. 19 (Temmuz 2024): 48-65.
EndNote Tokgöz H, Balçık M (01 Temmuz 2024) GIOVANNI BOTTESINI’NİN “ALLEGRO DI CONCERTO ALLA MENDELSSOHN” ADLI ESERİNİN, MENDELSSOHN’UN “KEMAN KONÇERTOSU OP.64” ESERİ İLE KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. Sahne ve Müzik 10 19 48–65.
IEEE H. Tokgöz ve M. Balçık, “GIOVANNI BOTTESINI’NİN “ALLEGRO DI CONCERTO ALLA MENDELSSOHN” ADLI ESERİNİN, MENDELSSOHN’UN ‘KEMAN KONÇERTOSU OP.64’ ESERİ İLE KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ”, Sahne ve Müzik, c. 10, sy. 19, ss. 48–65, 2024.
ISNAD Tokgöz, Hande - Balçık, Melih. “GIOVANNI BOTTESINI’NİN “ALLEGRO DI CONCERTO ALLA MENDELSSOHN” ADLI ESERİNİN, MENDELSSOHN’UN ‘KEMAN KONÇERTOSU OP.64’ ESERİ İLE KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ”. Sahne ve Müzik 10/19 (Temmuz 2024), 48-65.
JAMA Tokgöz H, Balçık M. GIOVANNI BOTTESINI’NİN “ALLEGRO DI CONCERTO ALLA MENDELSSOHN” ADLI ESERİNİN, MENDELSSOHN’UN “KEMAN KONÇERTOSU OP.64” ESERİ İLE KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. Sahne ve Müzik. 2024;10:48–65.
MLA Tokgöz, Hande ve Melih Balçık. “GIOVANNI BOTTESINI’NİN “ALLEGRO DI CONCERTO ALLA MENDELSSOHN” ADLI ESERİNİN, MENDELSSOHN’UN ‘KEMAN KONÇERTOSU OP.64’ ESERİ İLE KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ”. Sahne Ve Müzik, c. 10, sy. 19, 2024, ss. 48-65.
Vancouver Tokgöz H, Balçık M. GIOVANNI BOTTESINI’NİN “ALLEGRO DI CONCERTO ALLA MENDELSSOHN” ADLI ESERİNİN, MENDELSSOHN’UN “KEMAN KONÇERTOSU OP.64” ESERİ İLE KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. Sahne ve Müzik. 2024;10(19):48-65.