Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

EDEBİYATIN RİTMİ: TAYLOR SWIFT’İN “NO BODY, NO CRIME” ŞARKISINDAKİ ANLATI DOKUSUNU KEŞFETMEK

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 19, 66 - 86, 20.07.2024

Öz

Şarkı sözlerinin analizi, müzik ve edebiyat arasındaki ilişkinin derinlemesine incelenmesi ve bu iki sanat dalının birbirini nasıl etkilediğinin anlaşılması açısından büyük önem taşır. Bu bağlamda gerçekleştirilen çalışma, müzik ve edebiyatın kesiştiği noktada şarkı sözlerinin taşıdığı anlatı unsurlarını detaylı bir şekilde ele almakta ve özellikle Taylor Swift’in “No Body, No Crime” isimli eserini örnek olarak incelenmektedir. Bu şarkının seçilmesinin temel sebebi, edebi hikâye anlatım tekniklerini nasıl kullanarak müzik dünyasına derinlik kazandırdığını ve dinleyicilerle nasıl bir etkileşim kurduğunu gözler önüne sermektir. Araştırma, incelenen şarkının lirik yapısını, karakter gelişimini ve tematik öğelerini kapsamlı bir şekilde analiz ederek bu bileşenlerin birleşiminde nasıl bir anlatı zenginliği yarattığını ortaya koyar. Lirik yapıların detaylı incelenmesi, şarkı sözlerinin edebi bir dokuya sahip olduğunu ve klasik hikâye anlatım teknikleriyle olan yakın ilişkisini vurgular. Bu tür bir analiz, müzik ve edebiyatın nasıl iç içe geçtiğini ve birbirini nasıl beslediğini daha iyi kavramamıza olanak tanır.

Kaynakça

  • Abrams, M. H. (1993). A glossary of literary terms. California: Wadsworth Publishing Company.
  • Al-Alami, S. (2019). Point of View in Narrative. Theory and Practice in Language Studies. 9(8), 911-916.
  • Arestad, Z. (2017). That Ain’t Country: Discourses Of Authenticity In America’s Most Popular Genre. PhD Dissertation: Swarthmore College.
  • Retrieved from: http://hdl.handle.net/10066/19162
  • Bradley, A. (2017). The Poetry Of Pop. Connecticut: Yale University Press.
  • Diasamidze, I. (2014). Point of view in narrative discourse. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 158, 160-165.
  • DiBattista, M. (2011). Novel characters: A genealogy. New Jersey: John Wiley & Sons.
  • Dibell, A. (1999). What is Plot? Elements of Fiction Writing – Plot. F+W Media.
  • Edgar, R. & Jacobs, H. (1986). Literature: An Introduction to Reading and Writing. New Jersey: Prentice-Hall.
  • Firdaus, E. (2013). Textual Meaning of Song Lyrics. Passage. 2013, 1(1), 99-106.
  • Jepson, L. (2013). Taylor Swift, New York: Simon and Schuster.
  • Kurtz, V. & Schober, M. (2001). Readers’ varying interpretations of theme in short fiction. Poetics. 29 (3), 139–166.
  • Liddell, H. G. & Scott, R. (1996). A Greek-English Lexicon. Oxford: Clarendon Press.
  • Miller, A. (1996). Greek Lyric: An Anthology in Translation, pp. xii ff. Hackett Publishing (Indianapolis). Indiana: Hackett Publishing.
  • Patria, R., Abdurahman, A., & Nasution, B. (2013). Interpretasi Makna Lirik Lagu-lagu Grup Musik ERK Dalam Album ERK: Kajian Semiotika. Jurnal Bahasa dan Sastra. 1(2), 69-82.‏
  • Rahman, I. A. (2022). Ecological Perspective towards the song of Earth by Michael Jackson. e-LinguaTera. 3(1), 19-25.‏
  • Sari, E. P. (2016). Figurative Language Found In Christina Peri Songs. Jakarta: ABA BSI Jakarta.
  • Sidney, P (1891). An Apologie for Poetrie. Massachusetts: Harvard University Press.
  • Stainer, J. & Barrett, W. (1876). A Dictionary of Musical Terms. London: Cambridge University Press and Assessment , London.
  • Swift, T. (2020). Folklore: The Long Pond Studio Sessions. Taylor Swift Productions.
  • Şengül, M. B.(2010). Romanda Mekân Kavramı. Journal of International Social Research. 3(11), 528-538.
  • Şengül, M. B. (2011). Romanda Zaman Kavramı. Journal of International Social Research. 4(16), 429-435.
  • The Oxford English Dictionary. Vol.-vi (1933). United Kingdom: The clarendor press.

THE RHYTHM OF LITERATURE: EXPLORING THE NARRATIVE TEXTURE IN TAYLOR SWIFT’S “NO BODY, NO CRIME” SONG

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 19, 66 - 86, 20.07.2024

Öz

The analysis of song lyrics plays a critical role in deeply exploring the interrelationship between music and literature, as well as elucidating the mutual influence these two art forms exert on each other. Within this framework, the current study conducts a detailed examination of the narrative components embedded within the lyrics, situated at the confluence of music and literature, with a particular focus on Taylor Swift’s “No Body, No Crime.” The selection of this song aims to illuminate its utilization of literary narrative techniques to enrich the musical domain and to delineate its engagement with listeners. This research methodically analyzes the lyrical structure, character development, and thematic elements of the chosen song, demonstrating how these elements synergistically create a rich narrative experience. An in-depth analysis of the lyrical structures underscores the literary quality of the lyrics and their profound linkage with classical storytelling methodologies. Such analysis is instrumental in enhancing our understanding of the intricate ways in which music and literature are interwoven and mutually enriching.

Kaynakça

  • Abrams, M. H. (1993). A glossary of literary terms. California: Wadsworth Publishing Company.
  • Al-Alami, S. (2019). Point of View in Narrative. Theory and Practice in Language Studies. 9(8), 911-916.
  • Arestad, Z. (2017). That Ain’t Country: Discourses Of Authenticity In America’s Most Popular Genre. PhD Dissertation: Swarthmore College.
  • Retrieved from: http://hdl.handle.net/10066/19162
  • Bradley, A. (2017). The Poetry Of Pop. Connecticut: Yale University Press.
  • Diasamidze, I. (2014). Point of view in narrative discourse. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 158, 160-165.
  • DiBattista, M. (2011). Novel characters: A genealogy. New Jersey: John Wiley & Sons.
  • Dibell, A. (1999). What is Plot? Elements of Fiction Writing – Plot. F+W Media.
  • Edgar, R. & Jacobs, H. (1986). Literature: An Introduction to Reading and Writing. New Jersey: Prentice-Hall.
  • Firdaus, E. (2013). Textual Meaning of Song Lyrics. Passage. 2013, 1(1), 99-106.
  • Jepson, L. (2013). Taylor Swift, New York: Simon and Schuster.
  • Kurtz, V. & Schober, M. (2001). Readers’ varying interpretations of theme in short fiction. Poetics. 29 (3), 139–166.
  • Liddell, H. G. & Scott, R. (1996). A Greek-English Lexicon. Oxford: Clarendon Press.
  • Miller, A. (1996). Greek Lyric: An Anthology in Translation, pp. xii ff. Hackett Publishing (Indianapolis). Indiana: Hackett Publishing.
  • Patria, R., Abdurahman, A., & Nasution, B. (2013). Interpretasi Makna Lirik Lagu-lagu Grup Musik ERK Dalam Album ERK: Kajian Semiotika. Jurnal Bahasa dan Sastra. 1(2), 69-82.‏
  • Rahman, I. A. (2022). Ecological Perspective towards the song of Earth by Michael Jackson. e-LinguaTera. 3(1), 19-25.‏
  • Sari, E. P. (2016). Figurative Language Found In Christina Peri Songs. Jakarta: ABA BSI Jakarta.
  • Sidney, P (1891). An Apologie for Poetrie. Massachusetts: Harvard University Press.
  • Stainer, J. & Barrett, W. (1876). A Dictionary of Musical Terms. London: Cambridge University Press and Assessment , London.
  • Swift, T. (2020). Folklore: The Long Pond Studio Sessions. Taylor Swift Productions.
  • Şengül, M. B.(2010). Romanda Mekân Kavramı. Journal of International Social Research. 3(11), 528-538.
  • Şengül, M. B. (2011). Romanda Zaman Kavramı. Journal of International Social Research. 4(16), 429-435.
  • The Oxford English Dictionary. Vol.-vi (1933). United Kingdom: The clarendor press.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Performans Sanatları (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Samah Darweesh 0000-0002-3518-0908

Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 17 Nisan 2024
Kabul Tarihi 18 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Darweesh, S. (2024). EDEBİYATIN RİTMİ: TAYLOR SWIFT’İN “NO BODY, NO CRIME” ŞARKISINDAKİ ANLATI DOKUSUNU KEŞFETMEK. Sahne Ve Müzik, 10(19), 66-86.
AMA Darweesh S. EDEBİYATIN RİTMİ: TAYLOR SWIFT’İN “NO BODY, NO CRIME” ŞARKISINDAKİ ANLATI DOKUSUNU KEŞFETMEK. Sahne ve Müzik. Temmuz 2024;10(19):66-86.
Chicago Darweesh, Samah. “EDEBİYATIN RİTMİ: TAYLOR SWIFT’İN ‘NO BODY, NO CRIME’ ŞARKISINDAKİ ANLATI DOKUSUNU KEŞFETMEK”. Sahne Ve Müzik 10, sy. 19 (Temmuz 2024): 66-86.
EndNote Darweesh S (01 Temmuz 2024) EDEBİYATIN RİTMİ: TAYLOR SWIFT’İN “NO BODY, NO CRIME” ŞARKISINDAKİ ANLATI DOKUSUNU KEŞFETMEK. Sahne ve Müzik 10 19 66–86.
IEEE S. Darweesh, “EDEBİYATIN RİTMİ: TAYLOR SWIFT’İN ‘NO BODY, NO CRIME’ ŞARKISINDAKİ ANLATI DOKUSUNU KEŞFETMEK”, Sahne ve Müzik, c. 10, sy. 19, ss. 66–86, 2024.
ISNAD Darweesh, Samah. “EDEBİYATIN RİTMİ: TAYLOR SWIFT’İN ‘NO BODY, NO CRIME’ ŞARKISINDAKİ ANLATI DOKUSUNU KEŞFETMEK”. Sahne ve Müzik 10/19 (Temmuz 2024), 66-86.
JAMA Darweesh S. EDEBİYATIN RİTMİ: TAYLOR SWIFT’İN “NO BODY, NO CRIME” ŞARKISINDAKİ ANLATI DOKUSUNU KEŞFETMEK. Sahne ve Müzik. 2024;10:66–86.
MLA Darweesh, Samah. “EDEBİYATIN RİTMİ: TAYLOR SWIFT’İN ‘NO BODY, NO CRIME’ ŞARKISINDAKİ ANLATI DOKUSUNU KEŞFETMEK”. Sahne Ve Müzik, c. 10, sy. 19, 2024, ss. 66-86.
Vancouver Darweesh S. EDEBİYATIN RİTMİ: TAYLOR SWIFT’İN “NO BODY, NO CRIME” ŞARKISINDAKİ ANLATI DOKUSUNU KEŞFETMEK. Sahne ve Müzik. 2024;10(19):66-8.