Yirminci yüzyıl Fransız müziğinin önde gelen bestecilerinden biri olan Jacques Ibert (1890-1962), flüt repertuvarında oldukça önemli bir yere sahiptir. 1932 yılında bestelediği flüt konçertosu, flüt icracıları tarafından sıklıkla tercih edilen konçertolar arasındadır. Elbette her eserde olduğu gibi bu eserin profesyonel anlamda icrası için bestecinin müzik dilini tanımak, eserin analizini yapıp spesifik noktalarını belirlemek gerekir. Bunun için bestecinin hayatı, yaşadığı dönemin özellikleri, etkilendiği müzisyenler ve akımlar hakkında bilgi sahibi olmak oldukça önemlidir. Bu çalışmada geniş bir literatür çalışması yapılarak bestecinin hayatı ve müzik diliyle ilgili bilgiler aktarılmış, çalma seviyesi yüksek kabul edilen flüt konçertosu form ve armonik yapı bakımından müzikal analiz yöntemiyle incelenmiş, ardından eseri seslendirecek icracılara yönelik çalış tavsiyelerinde bulunulmuştur. Müzik dili ve eser çeşitliliği ile döneminde ön plana çıkmayı başaran bir besteci olan Ibert hakkında Türkçe kaynak maalesef oldukça azdır. Bu sebeple makalede flüt icracılarına katkı sağlama amacı dışında müzisyenlere ve araştırmacılara Ibert ve literatüre girmiş konçertosu ile ilgili Türkçe kaynak sağlanması hedeflenmiştir.
Jacques Ibert (1890-1962), one of the leading composers of 20th-century French music, holds a significant place in the flute repertoire. His Flute Concerto, composed in 1932, is among the most frequently chosen concertos by flutists. As with any work, in order to perform this piece professionally, it is essential to understand the composer’s musical language, analyze the piece, and identify its specific elements. Therefore, it is crucial to have knowledge of the composer’s life, the characteristics of the era in which he lived, and the musicians and movements that influenced him. In this study, an extensive literature review has been conducted to provide information about the composer’s life and musical language. The Flute Concerto, which is considered to be of a high level of difficulty, has been analyzed musically in terms of form and harmonic structure, followed by performance recommendations for those who will interpret the work. Unfortunately, there are very few Turkish sources about Ibert, a composer who stood out in his time with his musical language and diverse works. Therefore, this article aims to provide Turkish sources on Ibert and his well-known concerto for musicians and researchers, in addition to contributing to flute performers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik Performansı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 20 |