Amaç: Teknoloji çağında Instagram, Facebook ve YouTube gibi çeşitli sosyal medya kanalları, cerrahların çoğunluğu tarafından farkındalık yaratmak, çeşitli tıbbi prosedürler hakkında bilgi vermek ve hastaların dikkatini çekmek amacıyla kullanılmaktadır. Ancak sosyal medya hem cerrahlara hem de hastalara bazı faydalar sağladığı gibi bazı yeni sorunları da beraberinde getirmiştir.
Materyal ve metot: Takipçilerimizin bakış açısını anlamak için kısa ve basit bir anket hazırladık ve bu anketi Instagram üzerinden göndererek onlardan soruları yanıtlamalarını istedik. Bu nedenle bu yazımız sosyal medyadaki estetik cerrahi içerikli paylaşımlar hakkında takipçilerimizin görüşlerine dayanmaktadır.
Bulgular: Katılımcıların yüzde 56,0’ının ağırlıklı olarak Instagram, ardından Facebook (yüzde 22,0), Youtube (yüzde 9,6) kullandığı görüldü. En belirgin sonuç, katılımcıların Instagram’daki eğitici paylaşımların ilgi çekici olmadığını düşünmeleri, bununla birlikte hastalar estetik sorunları için cerrah ararken diğer sosyal medya platformlarına kıyasla doktor web sitesini en güvenilir bilgi kaynağı olarak görmeleri oldu.
Sonuç: Bu makaledeki verilere dayanarak hastaları doğru yönlendirmek istiyorsak sosyal medya kanallarını takipçilerin ilgi ve eğilimlerine göre kullanmalıyız.
Yok
Yok
Yok
Objective: In the age of technology, various social media channels, Instagram, Facebook, and YouTube have been used by the majority of surgeons to raise awareness, provide information about various medical procedures, and attract patients’ attention. However, social media has also brought some new problems as well as provided some benefits for both the surgeons and patients.
Materials and methods: So, to understand the point of view of our followers, we prepared a short simple questionnaire, and we submitted it through Instagram asking them to answer the questions. Therefore, this article is based on views of our followers about the posts with aesthetic surgery on social media. It was seen that 56.0 percent of the participants mainly used Instagram, followed by Facebook (22.0 percent), and YouTube (9.6 percent).
Results: The most prominent result was that the participants thought not to be interested in the educative posts on Instagram, however, the doctor’s website was found the most credible information source in comparison to the other social media platforms when seeking a surgeon for their aesthetic problems.
Conclusions: Therefore, Therefore, if we want to guide patients correctly, we should use social media channels according to the interests and tendencies of the followers.
None
None
None
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 1 |