Sıcaklık ve yükleme yapısındaki mevsimsel değişimin, viskoelastik yapısından dolayı asfalt davranışı üzerinde önemli bir etkisi vardır. Asfalt binderinin bu davranışından dolayı, aralarında delme ve yorulma çatlaklarının çok yaygın olduğu çeşitli esnek döşeme başarısızlıkları / sıkıntıları ortaya çıkar. Bu çalışmada, baz bitümün (PG 64-10) eklenmesi için Düşük Yoğunluklu ve Yüksek Yoğunluklu Polietilen ve Kırıntı kauçuğu kullanılmıştır.
Dinamik Kesme Reometresinden (DSR) elde edilen kompleks modül (G *) ve faz açısı (δ), bağlayıcının yırtılma ve yorulma çatlağına ilişkin davranışını değerlendirmek için kullanılan temel perimetrelerdir. Düşük Yoğunluklu Polietilen (LDPE), Yüksek Yoğunluklu Polietilen (HDPE) ve Crumb Kauçuk (CR) modifiye edilmiş bağlayıcı maddenin, bağlayıcı maddenin reolojik özelliklerinde önemli gelişme gösterdiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca, bu belediye atıklarının geri dönüşümü, bu atıkların çöplüklere atılmasından kaynaklanan Orta Doğu ülkelerinde çevresel sorunların çözümüne katkıda bulunacaktır.
Çevre kirliliği, Mısır gibi gelişmekte olan ülkelerde büyük bir sorundur. Atık polimerlerin tekrar kullanılması, çevresel beyaz kirliliği ve yol kaplama ve bakım maliyetlerinin azaltılması için çekici bir çözüm olarak kabul edilmektedir. Bu araştırma, bazı endüstriyel atıkları polipropilen ve polyester elyaf olarak kullanarak asfaltlamak için çevre dostu sıcak karışım asfaltını (HMA) hazırlamayı amaçlamaktadır. Karışımdaki katı malzemeler normal ve yüksek gözenekli agregaları içerir. Özel bağlayıcıların hazırlanmasında, ağırlıkça% 5 ve% 10 atık polimerleri asfalt kullanılmıştır. Örnekler fiziksel özellikleri, kimyasal özellikleri, yaşlanma, taramalı elektron mikroskobu (SEM) ve termo-gravimetrik analizleri (TGA) için test edildi. Sonuçlar, atık polimerin% 5'ini kullanarak hazırlanan HMA'nın, normal olana kıyasla daha yüksek performansa sahip olduğunu ve atık polimerin yol yapımında kullanılabileceğini ortaya koydu.
The seasonal change in temperature and loading nature has a significant effect on asphalt behavior because of its viscoelastic nature. Several types of flexible pavement failure/distress occur due to this behavior of asphalt binder, among which rutting and fatigue cracks are very common. In this study, Low Density and High Density Polyethylene and Crumb rubber were used as additions to base bitumen (PG 64-10).
Complex modulus (G*) and phase angle (δ) obtained from Dynamic Shear Rheometer (DSR) are the basic perimeters used to evaluate the behavior of the binder in respect to rutting and fatigue cracking. It was concluded that Low Density Polyethylene (LDPE), High Density Polyethylene (HDPE), and Crumb Rubber (CR) modified binder showed significant improvement in rheological properties of the binder. Furthermore, recycling these municipal wastes will contribute to solving environmental problems in the of Middle East countries caused by the piling up of these wastes in dumpsites.
Environmental pollution is a major problem in developing countries like Egypt. Reuse of waste polymers is considered an attractive solution for environmental white pollution and reducing of the costs of road pavement and maintenance. This research aims to prepare environmentally friendly hot mix asphalt (HMA) for paving using some industrial wastes as polypropylene and polyester fibers. The solid materials in the mix include normal and highly porous aggregates. 5% and 10% of waste polymers by weight of the asphalt were used to prepare special binders. The samples were tested for their physical properties, chemical properties, aging, scanning electron microscopy (SEM) and thermo-gravimetric analysis (TGA). The results revealed that the prepared HMA using 5% of waste polymer had high performance as compared to the ordinary one and the waste polymer could be used in road construction.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.