Araştırmanın amacı, ortaokul
öğrencilerinin farklı değişkenler açısından beden eğitimi dersine yönelik
tutumlarının incelenmesidir. Araştırma örneklemini, Osmaniye ilinde taşra ve
merkez dahil olmak üzere 2016-2017 eğitim-öğretim yılı içerisinde 9 devlet orta
okulunda öğrenim görmekte olan 1837 (erkek 890 kız 947) ortaokul öğrencisi
oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Güllü ve Güçlü (2009)
yılında geliştirilen “Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek,
24 maddesi olumlu ve 11 maddesi olumlu olmak üzere toplam 35 maddeden
oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı .94 olarak
bulunmuştur. Bu araştırma da ise, Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı .80
olarak tespit edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde, aritmetik ortalama,
standart sapma, t testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Ortaokul öğrencilerinin
beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının cinsiyet, yaş, lisanslı spor yapma
ve düzenli spor yapma değişkenlerine göre gruplar arasında istatistiksel olarak
anlamlı bir fark gösterdiği tespit edilmiştir (p<0.05). Araştırma sonucunda,
erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre, 11 yaş grubundaki öğrencilerin diğer
yaş gruplarındaki öğrencilere göre, lisanslı spor yapan öğrencilerin yapmayan
öğrencilere göre ve düzenli spor yapan öğrencilerin yapmayan öğrencilere göre
beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 21 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |
The Journal of Social Sciences Academy
Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
(SOBAD)