Tüketicilerin markayla ilgili yaşadıkları olumlu ya
da olumsuz deneyimleri çevreleri ile paylaşma eğilimleri her zaman olmuştur. Çoğunlukla
marka ile ilgili yaşanılan memnuniyetsizlik durumları daha çok
paylaşılmaktadır. Tüketiciler yaşadıkları olumsuz deneyimlerde markayı satın
almayı bırakıp başka markalara yöneldikleri gibi bazen de duydukları
rahatsızlıkları aile, arkadaş çevresi, şikayet kutuları ve sosyal medya gibi
farklı kanallar aracılığıyla dile getirmektedirler. Bu bağlamda olumsuz ağızdan
ağıza iletişim ve online şikâyet davranışları tüketiciler tarafından sık sık
tercih edilen yaklaşımlardandır. Bu araştırmada GSM operatörü kullanıcısı
tüketicilerin marka memnuniyet düzeyleri ile olumsuz ağızdan ağıza iletişim ve
online şikayet davranışları arasındaki ilişki analiz edilmektedir. Araştırma
amacı doğrultusunda hazırlanan ölçekler GSM operatörü kullanıcısı 602
tüketiciye uygulanmıştır. Yapılan
analizler sonucunda GSM operatörü kullanıcısı tüketicilerin marka
memnuniyetleri ile olumsuz ağıza iletişim ve online şikayet davranışları
arasında negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca olumsuz
ağızdan ağıza iletişim ile online şikayet davranışı arasında ise yapılan
analizler sonucu pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Marka Memnuniyeti Olumsuz Ağızdan Ağıza İletişim Online Şikayet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 5 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 |
The Journal of Social Sciences Academy
Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
(SOBAD)