Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK OKURYAZARLIĞININ SAĞLIK HİZMETİ KALİTESİNİ ALGILAMA ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 24 - 36, 05.05.2020
https://doi.org/10.38004/sobad.657793

Öz

Bu çalışmanın temel amacı sağlık okuryazarlığının sağlık hizmeti kalitesini algılama üzerine ne ölçüde etkilediğini ortaya koymaktadır. Bunun yanı sıra hastaların sosyo-demografik özelliklerine göre sağlık okuryazarlık düzeylerinin ve sağlık hizmet kalitesi algılama düzeylerinin herhangi bir farklılığa neden olup olmadığını belirlemek araştırmanın bir diğer amacını oluşturmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden anket yöntemi kullanılarak veriler elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda sağlık hizmet kalite algısını artırmak isteyen işletmenin sağlık okuryazarlık düzeyini artırması gerektiği analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Akbolat, Senai, Ünal, Mahmut, Sadık, Özgün, hizmet kalite algısının performansa etkisi: Kocaeli gölcük tersanesinde bir uygulama, İnsan ve İnsan Bilim Kültür Sanat ve Düşünce Dergisi, yıl 5, s.15, 2018, 7-20
  • Çatı, Karagöz, Yalman, Öcel, kahraman, yalçın, Fuat, Yusuf, Sağlık okuryazarlığının hasta memnuniyeti üzerine etkisi, ekonomik ve sosyal araştırmalar dergisi, cilt 14, yıl 14, s.1, 2018
  • Çınar, ay, Boztepe, sevil, Ayşe, Handan, Çocuk sağlığı ve sağlık okuryazarlığı, sağlıkta performans dergisi, s.14, 2018
  • Çiçek, Doğan, Recep, İsmail can, Müşteri memnuniyetinin artırılmasında hizmet kalitesinin ölçülmesine yönelik bir araştırma: Niğde ili örneği, İ.İ.B.F Dergisi,c.1, s.1, 2009
  • Devebakan, Aksaraylı, Nevzat, Mehmet, sağlık işletmelerinde algılanan hizmet kalitesinin ölçümünde servqual skorlarının kullanımı ve özel Altınordu hastanesi uygulaması, dokuz eylül üniv. Sosyal bilimler enstitüsü dergisi, c.5, s.1, 2003
  • Ercan, Ediz, Kan, İlker, Bülent, İsmet, Sağlık Kurumlarında Teknik Olmayan Boyut İçin Hizmet Memnuniyetini Ölçebilmek Amacıyla Geliştirilen Ölçek, Uludağ üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, c.3, s.152, 2004
  • Güven, Bulut, Öztürk, Durdane y. Hülya, Sercan, sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin sağlık okuryazarlığı düzeylerinin incelenmesi, tarih kültür ve sanat araştırmaları dergisi, cilt:7, s.2, 400-409, 2018
  • Oktay, Abacıgil, Pınar, Filiz, sağlık okuryazarlığı ölçeği güvenilirlik ve geçerlilik çalışması, sağlık bakanlığı yayın, s.1, 2016
  • Ölmez, barkan, Emir Hasan, Onur Burak, sağlık okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi ve hasta hekim ilişkisinin değerlendirilmesi, balkan sosyal bilimler dergisi, cilt:4, s.8, 2015
  • Özkan, seçil, sağlık personelinin sağlık okuryazarlığına yaklaşımı, uluslararası 4. Sağlık yönetimi kongresi, Antalya, 2018 s.8
  • Papatya, papatya, Hamşıoğlu, Gürcan, Nurhan, A. Buğra, Sağlık işletmelerinde algılanan hizmet kalitesi ve hasta memnuniyeti, sosyal bilimler dergisi, c.2, s.1, sy.89, 2012
  • Parasuraman, Ananthanarayanan, Valarie A. Zeithaml ve Leonard L. Berry. “Servqual: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality”. Journal of Retailing, 1988, s. 12-40.
  • Sezer, Kadıoğlu, Yetişkin sağlık okuryazarlığı ölçeğinin geliştirilmesi, Anadolu hemşirelik ve sağlık bilimleri dergisi, 2014, 17:3, 165-170
  • Songur, Turan, Levent, Gökçen, Abdullah, sağlık sektöründe hizmet kalitesinin servperf ölçeği ile ölçülmesi: “Şereflikoçhisar devlet hastanesi örneği” uluslararası sosyal araştırmalar dergisi, cilt:10, s.53, 2017
  • Şahinöz, Şahinöz, Kıvanç, Turgut, Saime, Aydın, Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Sağlık Okuryazarlığı Düzeyleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma, Gümüşhane üniv. Sağlık bilimleri dergisi, 2018; 7(3): 71- 79
  • Taş, Dersu, sağlık hizmet kalitesinin ölçümüne ilişkin bir araştırma, sağlıkta performans ve kalite dergisi, s.4, 2009
  • Uğurlu, Ziyafet, sağlık kurumlarına başvuran hastaların sağlık okuryazarlığının ve kullanılan eğitim materyallerinin sağlık okuryazarlığına uygunluğunun değerlendirilmesi, 2011
  • Yılmaz, Tiraki, Medine, Zeliha, sağlık okuryazarlığı nedir? Nasıl ölçülür? DEUHFED dergisi, 2016, 9(4), 142-147
  • Yılmazel, Çetinkaya, Gülay, Fevziye, sağlık okuryazarlığının toplum sağlığı açısından önemi, TAF Preventive Medicine Bulletin, 2016, Vol. 15 Issue 1, p69-74. 6p.
  • Yıldız, Süleyman m. spor hizmetleri kalitesini değerlendirmede kullanılabilecek hizmet kalitesi modelleri ve ölçüm araçları, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi (Gazi BESBD), XIII (2008), 3: 35 – 48
  • Zerenler, öğüt, muammer, Adem, sağlık sektöründe algılanan hizmet kalitesi ve hastane tercih nedenleri araştırması: Konya örneği, Selçuk Üniv. Sosyal bilimler enstitüsü dergisi,2007, s.18, 502-519
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şule Say 0000-0003-1528-3405

Yayımlanma Tarihi 5 Mayıs 2020
Gönderilme Tarihi 10 Aralık 2019
Kabul Tarihi 3 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Say, Ş. (2020). SAĞLIK OKURYAZARLIĞININ SAĞLIK HİZMETİ KALİTESİNİ ALGILAMA ÜZERİNE ETKİSİ. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 3(1), 24-36. https://doi.org/10.38004/sobad.657793

The Journal of Social Sciences Academy
     Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
(SOBAD)