Bu çalışmanın temel amacı sağlık okuryazarlığının sağlık hizmeti kalitesini algılama üzerine ne ölçüde etkilediğini ortaya koymaktadır. Bunun yanı sıra hastaların sosyo-demografik özelliklerine göre sağlık okuryazarlık düzeylerinin ve sağlık hizmet kalitesi algılama düzeylerinin herhangi bir farklılığa neden olup olmadığını belirlemek araştırmanın bir diğer amacını oluşturmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden anket yöntemi kullanılarak veriler elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda sağlık hizmet kalite algısını artırmak isteyen işletmenin sağlık okuryazarlık düzeyini artırması gerektiği analiz edilmiştir.
sağlık okuryazarlığı sağlık okuryazarlığı ölçme sağlık hizmeti kalitesi sağlık eğitimi algılanan kalite
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 3 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |
The Journal of Social Sciences Academy
Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
(SOBAD)