Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE VE SOSYAL DEĞİŞME

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 224 - 240, 18.11.2020
https://doi.org/10.38004/sobad.816938

Öz

Bu çalışmanın amacı üniversitenin meydana getirdiği ilave enerjinin toplumsal yapı ve ilişkilerde ortaya çıkardığı sosyal değişmeleri incelemektir. Bilindiği üzere her toplum tarihsel süreç içerisinde varlığını devam ettirmek ve toplumsal düzeni sağlayıp geliştirmek için sürekli bir ilave enerji ihtiyacı duymaktadır. İlave enerjinin yeteri kadar sağlanamadığı durumlarda toplum dinamik denge durumuna gelmektedir.Böylece kendisini mevcut enerji ile devam ettirmeye çalışan toplum dinamik denge durumunda kaldığından, yeni darboğazlara karşı çözüm üretecek enerjiden yoksun kalmakta ve bu da toplumsal ilişkilerde sorunlara yol açabilmektedir. Toplumlar yapıları gereği tarihsel değişim/gelişim süreci boyunca sürekli bir değişim içerisinde olmuşlardır. Nitekim eğitim kurumunun en üst seviyesi olan, yapısal özellikleri ve nitelikleri itibariyle dinamik bir özellik arz eden üniversite, toplumun ihtiyaç duyduğu değişimleri meydana getirecek olan ilave enerjiyi sağlayabilme özelliğine sahiptir.Özellikle küreselleşme süreciyle birlikte, kentlerin hızlı sosyal değişmeler geçirmesine yardım etmesi amacıyla üniversiteye yönelik yeni beklentiler ortaya çıkmıştır. Nitekim sosyal değişmenin önemli bir dinamik enerjisi olarak karşımıza çıkan üniversitenin sosyal değişmeler üzerinde ortaya çıkardığı etkiler kentsel değişimleri önemli oranda etkilemektedir.

Kaynakça

  • Aydın, K. Max Weber, Eşitsizlik Ve Toplumsal Tabakalaşma, Journal of Economy Culture and Society,2018, (57), 245-267.
  • Bailey, D. Kenneth. Social Entropy Theory, State University of New York Press, Newyork. 1990.
  • Borland, J., at. Al. Returns To Investment In Higher Education (Vol. 1). University Of Melbourne. 2000.
  • Chatterton, P. & Goddard, J. The Response Of Higher Education İnstitutions To Regional Needs, European Journal Of Education, 2000, 35 (4), 475-496.
  • Çağlayandereli, M. & Güleş, H. Üniversite Kenti Markasının Sosyolojik Analizi, Kentsel ve Bölgesel Araştırmalar Ağı, 2013, 4, 28-30.
  • Çayın, M., & Özer, H. Üniversitelerin İl Ekonomisine Katkısı Ve Öğrencilerin Tüketim Yapısı: Muş Alparslan Üniversitesi Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 2015, 131-147.

UNIVERSITY AND SOCIAL CHANGE

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 224 - 240, 18.11.2020
https://doi.org/10.38004/sobad.816938

Öz

The aim of this study is to analyze the social changes on social structure and relationships that the supplementary energy provided by university develops. As it is known, every society has needed a continuous supplementary energy in order to provide and develop social order and continue its existencethroughout historical process. Society has become dynamic equilibrium situation in case that supplementary energy cannot be provided sufficiently. Hence, even if society tries to make its existence continue through existed energy, it is in dynamic equilibrium situation and it has lack of supplementary energy that provides a solution against new social bottlenecks and it may cause problems in social relations because societies have been in a continuous change process throughout historical change/development. Therefore, university, as the highest rank of education institution, presented a dynamic characteristic because of its structural characteristics and qualities, has the quality that can create the social changes society needs. Particularly, new expectations towards university have shown up in order to support the rapid alteration of urban with the process of globalization. Thus, universities -as a significant dynamic energy of social change- which create the impacts on social changes have affected urban changes considerably.

Kaynakça

  • Aydın, K. Max Weber, Eşitsizlik Ve Toplumsal Tabakalaşma, Journal of Economy Culture and Society,2018, (57), 245-267.
  • Bailey, D. Kenneth. Social Entropy Theory, State University of New York Press, Newyork. 1990.
  • Borland, J., at. Al. Returns To Investment In Higher Education (Vol. 1). University Of Melbourne. 2000.
  • Chatterton, P. & Goddard, J. The Response Of Higher Education İnstitutions To Regional Needs, European Journal Of Education, 2000, 35 (4), 475-496.
  • Çağlayandereli, M. & Güleş, H. Üniversite Kenti Markasının Sosyolojik Analizi, Kentsel ve Bölgesel Araştırmalar Ağı, 2013, 4, 28-30.
  • Çayın, M., & Özer, H. Üniversitelerin İl Ekonomisine Katkısı Ve Öğrencilerin Tüketim Yapısı: Muş Alparslan Üniversitesi Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 2015, 131-147.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Alp 0000-0001-8239-969X

Yayımlanma Tarihi 18 Kasım 2020
Gönderilme Tarihi 27 Ekim 2020
Kabul Tarihi 7 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alp, A. (2020). ÜNİVERSİTE VE SOSYAL DEĞİŞME. Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 3(2), 224-240. https://doi.org/10.38004/sobad.816938

The Journal of Social Sciences Academy
     Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
(SOBAD)