Günümüzde kentler, çeşitli amaçlar doğrultusunda öne çıkabilmek için kendilerini
farklılaştırmaya ihtiyaç duymaktadır. Bu farklılaşma gerçeği, markalaşmak ve
küresel anlamda rekabetçi markalar yaratmak stratejisi ile desteklenmektedir.
Tüm ürün ve hizmetlerde olduğu gibi bu durum, bölgesel kalkınmada büyük role
sahip şehirler için de aynen geçerlidir. Bu doğrultuda son zamanlarda ülkesel,
bölgesel ya da kentsel yönetimler, yer kimliğinin kendine has bir şekilde dizayn
edilmesi ve bu kimliğin belirlenen pazarlara sunularak buralarda tutunmasının
sağlanması konusunda çaba göstermektedir. Çünkü bölgesel kalkınmaya faydası
olabilmesi için şehirlerin yeniden yapılandırılması, markalanması ve
pazarlanması gerekmektedir.
Bu amaçla çalışmada öncelikle araştırma konusu olan kent markalaşması ile ilgili
kuramsal çerçeve ve bunun bölgesel anlamda olumlu getirileri incelenmiştir.
Çalışma, Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin 29 Ağustos 2007 tarihinde Antalya
Ticaret ve Sanayi Odası ve marka danışmanlık firması Brandassist ile yapmış
olduğu marka protokolünden yola çıkarak kent markası oluşturma sürecine vurgu
yapmaktadır. Bu yüzden çalışmanın uygulama kısmında, kent markası kimliğinin
geliştirilmesi sürecinin incelenmesi için Antalya kenti örnek olarak seçilmiştir.
Kent marka kimliğinin geliştirilmesi sürecinin aşamalı bir şekilde açıklanarak
gösterilmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında masa başı araştırma ve yüz yüze
mülakat yöntemi uygulanmıştır. Çalışmanın temel kaynağını markalaşma
sürecinin oluşmasını sağlayan aktörlerle yapılan yüz yüze mülakatlar
oluşturmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 1 |